Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots norra själland

  • cosmosurfer

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 10:48

    Nordväst om Nykœbing är en bra sandstrand med windsurfare. Men då får man ju ta två färjor eller köra ner om Holbaeck. Efter en hel sommar med minimal surf är det ju nästan så man får lust att åka över!

  • xhib

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 10:59

    Liseleje har fin lätt tilgänglig sandstrand. När jag var där för 12 år den så var där en del andra windsurfare. Har ingen aning om hur det är idag. Jag var inte där när det blåste så mycket så jag vet inte om det blir bra med vågor.

  • andreas-f

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 11:28

    Jag har en del erfarenhet därifrån. Det går att hitta bra vinkel och vågor på SV, V, NV och til viss del NO-vind. Men jag tror Nord är en svår riktning, kan inte rekommendera nåt spot egentligen. Danskarna vet säkert mer, kolla forumet på riders.dk.

    Kända spots är Liseleje, Tisvildeleje, Havstokken, Gilleleje, Munkerup, Hornbaek.

    Det bygger vågor fort på nordkusten, ganska likt halmstad på det sättet. På vissa ställen bryter vågorna på sand eller musselrev en bit ut, kan bli väldigt bra… Jag hade en superbra dag för några veckor sen på ett av spotsen där, med sideoff vind och som mest 6-8 svängar på samma våg, galet fint var det. Bara en knapp handfull andra vindsurfare ute så man fick ha vågorna för sig själv med 🙂

  • andreas-f

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 12:07

    fotat med mobilen

  • jlaser

    Medlem
    13 augusti, 2010 vid 15:28

    Om man är ute efter plattvatten är Lynaes vid Hundested bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots norra själland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.