Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots på nordvästra Öland?

Taggad: , ,

  • Spots på nordvästra Öland?

    Publicerad av ixen på 15 juli, 2012 vid 19:30

    Hej,

    Som ny återkommande ölandsbesökande undrar jag om någon har tips på vart man kan segla någonstans på nordvästra sidan? Spotguide har ett fåtal ställen men undrar om det finns något fler, ex runt Sandvik och djupvik..?

    ixen svarade 11 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • senomar

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 20:00

    de flesta ställena på NV öland har en tendens att läa lite på s-sv-vsv-v vindar om det inte blåser pungkula. det finns ett ställe runt just djupvik/grönvik, norr om djupvik som jag sett folk segla på i lite halvkass vind (i ett stenbrott) som såg ut att kunna ge ren sidvind, annars så är rakt ut vid kusten vid Löttorp det stället det verkar blåsa mest på – men ingen seglar där. För mig är det tre ställen som gäller, Byrum, Byxelkrok eller uppe vid fyren om det blåser riktigt bra på väst. Byrum kan vara grymt om det blåser s-ssv utav satan eller n men det blir byigt. imorgon är det kroken som gäller för min del eller uppe vid fyren om det verkar bygga vågor och där seglar man mer eller mndre alltid ensam. peak elsas är ju annars en klasiker på nord. Nu kl 21.45 kickade vinden in ordentligt här på norra så jag velar om jag ska segla byrum, kroken eller fyren. lite lätt ringrostig efter att inte ha stått på en bräda på två år…

  • calle

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 23:32
    senomar;693242 wrote:
    … jag velar om jag ska segla byrum, kroken eller fyren. lite lätt ringrostig efter att inte ha stått på en bräda på två år…

    sluta vela, kör hårt! Uppvärmning för Torö “comeback” i höst 🙂

  • senomar

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 17:58

    ser fram emot att möte upp med dig o larry nere på grönhögen eller nåt innan Torö

  • ixen

    Medlem
    16 juli, 2012 vid 19:07

    Tackar för tipsen! Var helt slut idag så blev faktiskt vila, men ska definitivt köra på nästa gång.. Ses på vattnet!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots på nordvästra Öland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.