Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots på Ölands södra udde?

  • Spots på Ölands södra udde?

    Publicerad av po525h på 25 juli, 2006 vid 08:23

    Finns det några bra spots runt Ölands södra udde?
    Enligt dmi och foreca ska det bli 5-8 m/s i eftermiddag där nere.

    johanc svarade 17 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • kontorsråttan

    Gäst
    25 juli, 2006 vid 08:43

    oj, 5-8, låter som att grönhögen kommer gå av!!!!!

  • surfen

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:14
    kontorsråttan wrote:
    oj, 5-8, låter som att grönhögen kommer gå av!!!!!
    Gå av?
    Låter mera som om det blir lite krusningar på vattnet och man kommer upp i planing vid 8m/s, men att det kommer att GÅ AV vete fan!
  • imported_macts

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:18

    Finns en möjlighet att man kunde inläsa ett visst mått av ironi i “kontorsråttans” inlägg….

  • surfen

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:28
    MacTS wrote:
    Finns en möjlighet att man kunde inläsa ett visst mått av ironi i “kontorsråttans” inlägg….
    Ja,, just det!!! Men nu behöver man lite vind så man får stilla nerverna;=)
  • po525h

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 09:58

    Kan ju bli bris på det där om man har lite tur..

  • johanc

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 11:54

    Blir nog bris på Haga men södra udden är så fågelskyddad att man blir lynchad bara brädan kommer i närheten…

    MVH

    joahnC

  • styret

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 12:00

    blåser bra här nere i degerhamn nu. tyvär har jag inte surfgrejerna med mej och så ställde man ju till med fylleslag utan dess like i helgen så det finns lite städning att göra…

  • po525h

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 16:44

    Orkade inte åka ner till Grönhögen, så det blev Haga istället.. och Haga levererade. Bra drag i 6.0:an och 80-liters vågis.

  • loket

    Medlem
    26 juli, 2006 vid 09:27

    Hur funkar den där brisen på haga? Kommer den upp i någon hastighet på sommaren. Är lite sugen på att åka ner på tors- eller fredag om det finns någon vind. Vättern är inte så het… Har varit ute en gång och det sög. Annars får jag väll vänta tills jag kommer tillbaks till skåne.

  • styret

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 06:42

    okejdå jag sket i att städa, skyllde på övertidsjobb för polarna och körde fullt spett på haga istället…. tyckte det var jävligt bra.

  • johanc

    Medlem
    27 juli, 2006 vid 12:21
    loket wrote:
    Hur funkar den där brisen på haga? Kommer den upp i någon hastighet på sommaren. Är lite sugen på att åka ner på tors- eller fredag om det finns någon vind. Vättern är inte så het… Har varit ute en gång och det sög. Annars får jag väll vänta tills jag kommer tillbaks till skåne.

    Tja.. Den här sommaren har den levererat rätt OK. Kolla på http://www.owc.nu/webcam/index.asp och klicka på vindstatistik. Är det efter 13.00, mer än 7-8m/s och SSW så kan du hårdhaja att det är bris. I år har det varit en oherrans massa dagar med karibisk temperatur och mer än 5.7-drag som jag har missat pga jobb och familj…

    Just nu är det väl lite mörkt.. Disigt och dant så brisen inte kommer igång, dessutom lite regn som svalkar ned marken…

    MVH

    JohanC

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots på Ölands södra udde?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.