Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spots på Ven?

  • pimpincrakk

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 14:25

    klart!! hela Hven är ett spot..

  • surfmc

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 21:53
    PimpinCrakk wrote:
    klart!! hela Hven är ett spot..

    Lite sent svar kanske men du kanske tittar in här imorron bitti!

    PimpinCrakk kanske har rätt men jag skulle inte ge mig ut riktigt överallt eller rättare sagt så är det nog egentligen bara vid Kyrkbacken som det är lämpligt att köra om man ska surfa överhuvudtaget där. Jag skulle satsa på att dricka whiskey på Backafallskrogen istället, de har ett rätt schysst sortiment, whiskeylistan hittar du här

    http://www.backafallsbyn.se/Whiskylista.pdf

    Om du trots allt bestämmer dig för att köra så testa norr och söder om hamnen i Kyrkbacken, du hittar dit genom att bara följa den asfalterade landsvägen som går rakt över ön. Öns längsta sandstränder finns vid kyrkbacken men de är knappast större än Kåsa om du vill ha något att jämföra med, det är inte långgrunt och om du kommer ut en bit till havs är det rejält strömt.

    Berätta gärna om du körde nåt!

  • zilversurfarn

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 22:14

    Med den whiskylistan lär det inte finas nån tid till varken arbete eller surf! 🙂

    Har du sålt Contran än surfmc?

  • surfmc

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 22:18
    Zilversurfarn wrote:
    Med den whiskylistan lär det inte finas nån tid till varken arbete eller surf! 🙂

    Har du sålt Contran än surfmc?

    Den är såld ja, men det går trögt att sälja C-kites…….

    Ska du ta med grejerna?

  • zilversurfarn

    Medlem
    28 augusti, 2006 vid 07:35
    surfmc wrote:
    Zilversurfarn wrote:
    Med den whiskylistan lär det inte finas nån tid till varken arbete eller surf! 🙂

    Har du sålt Contran än surfmc?

    Den är såld ja, men det går trögt att sälja C-kites…….

    Ska du ta med grejerna?

    Tell me about it… :frown:

    Får se, det verkar vara rätt späckat schema så jag får nog svårt att smita iväg.
    Får väl satsa på hemmaplan denna veckan iallafall. Blir nog Rågelund i eftermiddag.

  • surfmc

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:37

    Tänkte bara höra hur det gick, körde du något? Jag ska ner till Ven fredag-söndag nu till helgen.

  • zilversurfarn

    Medlem
    6 september, 2006 vid 09:59

    Nej, tog inte med prylarna, hade ändå inte hunnit komma ut. Vi cyklade dock runt lite. Det enda stället som jag tyckte var ok var precis norr om hamnen (Kyrkbacken?) annars var det väldigt mkt sten och branta sluttningar med lite plats till launchning. Var inte och kollade söder om kyrkbacken dock.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spots på Ven?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.