Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Squamish, BC, Canada?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2004 vid 06:17

    Hej,
    Har tyvärr inte seglat där men passerat på väg till Whistler Mountain. Det såg ut att vara kanonställe för slalom/freestyle. Inget vågställe. Om man också uppskattar vacker omgivning så blir man nog inte besviken. Ett suveränt semester upplägg är några city dagar i Vancouver – Segling i Squamish – Tur till Vancouver Island för lite vandring o kolla valar och späckhuggare och avslutningsvis skidåkning i Whistler/Blackcomb. Whistler är den enda skidort jag varit på där det dansat lättklädda damer på ett podium vid liftstationen och det gjorde naturligtvis starkt intryck grin.gif blir inte riktigt samma sak med familje kittet i Sälen crazy.gif
    /Mats

  • dr-masse

    Medlem
    29 september, 2004 vid 09:45

    En kompis var på Vancouver Island och fotade lite. Helt OTROLIGA vågor, men lite vind vid det tillfället.

    http://www.surfingvancouverisland.com/windsurf/index.htm

  • jks

    Medlem
    29 september, 2004 vid 09:55

    hur länge funkar skidåkningen i whistler??
    /jeppe

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2004 vid 15:40

    Hej, jag var där de två sista veckorna i april, t-shirt och shorts i byn på after-ski men det var ändå bra med snö, fick tom lössnö åkning. Otroligt med tanke på att högsta skidåkningen är på ca 2000 meters höjd. Tror att det mesta stänger kring första maj, kommer ihåg att liftkortspriset var halverat för att det var säsongslut. Är inte säker men jag tror att det finns möjligheter till sommarskidåkning någonstans i systemet.
    /Mats

  • kamaaina

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 19:27

    Tack för era svar, ja jag har kollat in lite mer om squamish nu och det verkar som om det brallar ganska bra, men mer ett freestyle ställe, antar att man åker ut till Van Island om det kommer ett fint lågtryck, verkar som jag kanske flyttar till Van i Januari…vi får se
    Kom gärna och hälsa på mig om ni vill åka skidor eller surfa…
    Fredrik

  • kamaaina

    Medlem
    1 oktober, 2004 vid 19:51

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Squamish, BC, Canada?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.