Senaste nytt Forums Vågsurfing Sri Lanka

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juni, 2002 vid 08:22

    Jag har en polare som var i Sir Lanka for att ga en yoga kurs och surfa. Han sade att det var bra surf dar, han borde veta darfor han ar en av de basta surfarna har i Newcastle, Australien. Han sade att han hade minst 3ft offshore varje dag han var dar i 3 veckor.

    Surfs up

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juni, 2002 vid 16:11

    Jag var på Sri Lanka Okt,Nov,Dec -98 och hade mycke bra surf. Bodde i Hikkaduwa som är det vannligaste surfstället på Sri Lanka. Utanför Hikkaduwa ligget ett rev som har flera peakar. Tyvärr kan det bli rätt trångt på line up i December så se till att bli kompis med localsen. Ta med dingfix och vax då det inte finns några surfshoppar(-98).Bästa spotten på ön lär vara Arugam bay som ligger pa öst sidan av ön men på grund av inbördeskriget kan det vara lurigt,ibland omöjligt,att ta sig dit. Vågen i Arugam är en lång höger som lär vara en av Asiens bästa. Jag har inte surfat den själv men vad jag har hört så lär det inte vara mycket annat att göra än att surfa där. Vill man vara för sig själv och hitta egna ställen är det inga problem. Rent allmänt tycker jag att Sri Lankas Vågor är lite softare än de i Indonesien,om nu det kan vara nåt att referera till.

    Svante

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Sri Lanka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.