Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SSM, Swedish SpeedMeeting – inbjudan

  • SSM, Swedish SpeedMeeting – inbjudan

    Publicerad av jester på 7 maj, 2008 vid 11:19

    ssm-logga.jpg

    För första gången inbjuder vi till en svensk cup, kallad SSM som kommer att genomföras på olika platser i Sverige. Detta för att på ett mer och tydligt sätt visa både allmänhet och övriga windsurfare att det är GPS som kommer att vara det trevliga och enkla, och självklara sättet att tävla i framtiden.

    Tävlingarna kommer att genomföras på följande ställen i Sverige om prognoserna tillåter. Observera att det bara blir tävling på mycket bra prognoser samt att vindriktningen ska vara bra.
    Torkelstorp, Haga Park, Klagshamn, Fituna, Skälåker samt Norrtälje.
    Vi väljer att fördela cupen på olika platser för att så många som möjligt ska kunna delta i vårt avlånga land.

    Tävlingsledningen väljer plats och tidpunkt efter prognoser. GPS speedsurfing, Surfzone och Swespeed kommer att vara dom offentliga platserna för meddelande av när tävling kommer att starta. Detta görs minst tre dygn innan start, samt att den kan avblåsas minst 24 timmar innan om prognosen falerar. Det åligger den intresserade att följa informationen på ovan angivna forum. Tävlingarna kommer bara att förläggas till helger eller storhelger. Dock inte midsommarhelgen.

    Tävlingsregler:

    • Skepparmöte med info om dagen/dagarna.
    • Godkänd GPS med dopplerfunktion. Ett krav i den nationella cupen.
    • Flagga upp, tävling pågår. Flagga ned tävling avslutad.
    • Alla ansvarar för att egen GPS är korrekt inställd, felaktig inställning diskvalificerad.
    • Tävlande måste vara registrerad på GPS speedsurfing.
    • Toppåkare (10 första i ranking) och 15 bästa average i display måste lämna in GPS på plats för tömning. Övriga måste posta före kl 12.00 dagen efter tävling.
    • Ordinarie väjningsregler på sjön gäller för tävlingen eftersom det inte sker på avlyst bana.
    • Vissa tävlingar kommer att vara begränsade till områden pga miljöskäl eller säkerhet. Farter utanför tävlingsområdet raderas och kan även innebära att man blir diskvalificerad.
    • Godkänt race är att någon seglare uppnår en average på minimum 30knop.
    • Rekommendation att använda hjälm och skyddsväst/flytväst.

    /RTK group Sweden

    speedkenta svarade 14 år, 1 månad sedan 17 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • andersbq

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 12:00

    Jag kan åta mig att ge kvalificerade vindprogonser för TT.

  • klang

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 18:59

    Ett härligt initiativ, och lite eld i baken till att beställa en GT31:a…. Hoppas vi får möjligheten att genomföra ett antal nationella under 2008.

  • haze

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 19:26

    Och kites får fortfarande inte vara med eller?

  • p-malmkvist

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 19:36

    Bra initiativ!! Vill också passa på och berömma Jester för riktigt bra arbete som rtk..

  • faster

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 19:54

    Snygg flagga med logga

  • imported_macts

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:01

    Detta kommer att bli skoj! Bra jobbat.

  • surferboy

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:25

    Härligt Jesper! Bra jobbat!!!

  • larsd

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:30

    Kul vad bra!
    Gustav, när får ni in GT31 i lager?

  • surferboy

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:33

    Jag väntar på besked från Amaryllo. Jag pratade med dem senast i går em och de skall ringa när de får besked från fabriken. Det är ju ganska bråttom nu så jag trycker på allt jag orkar!

    @LarsD 463752 wrote:

    Kul vad bra!
    Gustav, när får ni in GT31 i lager?

  • jester

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:37

    Loggan kan vi tacka tb för, och texten har skrivits av getwet med input från mig, tb, klang och C-G

  • tobhed

    Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:55
    Jester;463758 wrote:
    Loggan kan vi tacka tb för, och texten har skrivits av getwet med input från mig, tb, klang och C-G

    Well done, ser mycket fram emot tävlingarna.
    Vilken ranking är det man går efter – aktuell ranking på GPSSS antar jag?

  • getwet

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 04:19

    @tobhed 463763 wrote:

    Well done, ser mycket fram emot tävlingarna.
    Vilken ranking är det man går efter – aktuell ranking på GPSSS antar jag?

    Gipp, så är det.

  • getwet

    Medlem
    8 maj, 2008 vid 04:21

    @Haze 463724 wrote:

    Och kites får fortfarande inte vara med eller?

    Rätt uppfattat.

  • tobhed

    Medlem
    9 september, 2008 vid 20:09

    Vad hände med detta brillianta initativ?

  • getwet

    Medlem
    10 september, 2008 vid 05:12

    Vi har inte lyckats “fånga” någon helg än…….Proggen ska se äckligt bra ut och hittills så har det inte infunnit sig något riktigt bra, framförallt med lite framförhållning som är tre dygn…..

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing SSM, Swedish SpeedMeeting – inbjudan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.