Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › St. Lucia!
-
St. Lucia!
Publicerad av hengo på 12 november, 2007 vid 15:54Nu är de bokat, 7e januari. Någon annan som ska dit? Väldigt vindsäkert å nice, men framförallt, extremt glest mellan kitejävlarna
svinet svarade 14 år, 11 månader sedan 24 Medlemmar · 65 Svar -
65 Svar
-
Åhh nu blev man sugen! Här länge ska du vara där?
Finns det vågsurf där? -
det är nog inte det ultimata vågsurfstället men localen jag snackat med säger att ddet finns nice secretvågspots som inte “finns med på internet” men man ska nog inte åka dit för att vågsurfa.. Däremot Martinique, som ligger nån mil bort verkar det finnas rät tmycket spots på om man kollar wannasurf.com
Tror (hoppas) iaf att det är relativt redigt shortbreak så man kan få lite najs kickers..
-
Kostar och var bokade du resan och hotell?
Är sugen på att sticka med tjejen! -
resan kostade 7700SEK (blev nån hundralapp dyrare då jag försökte undvika British Airways). Boende har vi inte kollat än riktigt, billigaste jag hittat är 35USD för ett rum.. Man kan också lägenhet med två sovrum, fullt utrustad mem kök, tvättmaskin etc, på stranden för cirka 11000SEK månad. Finns en del att välja på när det kommer till boende…
Gå in på stlucia.org finns en del alternativ
-
hengo;428314 wrote:resan kostade 7700SEK (blev nån hundralapp dyrare då jag försökte undvika British Airways). Boende har vi inte kollat än riktigt, billigaste jag hittat är 35USD för ett rum.. Man kan också lägenhet med två sovrum, fullt utrustad mem kök, tvättmaskin etc, på stranden för cirka 11000SEK månad. Finns en del att välja på när det kommer till boende…
Gå in på stlucia.org finns en del alternativ
Med vilka flyger du med för 7700kr?
-
först SAS, sen virgin atlantic
hemvägen, virgin atlantic, sen finnair
Finns massor av flyg dit för 7-8,5 tusn!!! kolla bara http://www.flygcentralen.se
vore kul om fler kom dit!
-
hahah, kommer hem . har fått biljetterna. På resplanen står det Stockholm -> London Heathrow, Finnair…
på biljetterna står det Stockholm -> London, BRITTISH AIRWAYS(!!!!!!????!)
Hur sjukt e inte de? är Finnair något slags dotterbolag till BA så det räknas som BA? Ska ringa och skälla på dom imorn så fort kundtjänsthelvetet öppnar.
Jag som till och med totaldissat den trevliga damen på Resia nu bara för att jag tror mig hittat min BRittish Airwaysfria biljett.. återkommer imorn
-
Jag var där i dec-jan par år sedan- 2 veckor- fick 3dgr med taskig vind. Skit mycket chop och turbulens ute vid ön. Strömt ner i hålan ( du kommer se vad jag menar).
Hoppas du har mer tur än jag!
Annars rätt koolt ställe. Ingen lyx o flärd..
Akta korna på stranden. Dem har en tendens att “stampede” när dem ser en kite.
TW
-
3dagar med taskig vind? menar du då att du fick 3 dagar med taskig vind resten vindstilla eller 3 dagarmed taskig vind resten bra tryck?
verkar ju va en jevla osis isf, då januari är verkar va typ bästa månaden
föresten, var bodde du nånstans? Var du upp till norra delen något? -
Så ja… Ringde supporten imorse och förklarade att jag bokat med FINN AIR och inte BRITTISH AIRWAYS. Fick svaret att Brittish Airways och Finnair “sammarbetar”. Hon sa att hon skulle ringa några samtal och sedan ringa upp mig igen…
Fick nu detta svaret.. .på mail……
“
Hej Henning,
Jag har nu pratat med Finnair och British Airways.
Finnair hänvisade till British Airways som naturligtvis säger att de inte kan acceptera någon som helst surf-utrustning.Jag har kollat upp reglerna för de biljetter ni har köpt. Det går att ändra biljetterna eller boka av dem helt mot en kostnad på 1200:- per biljett.
Antingen kan vi ändra så att ni flyger ut med tex SAS istället, eller så chansar du. Jag kan tyvärr inte garantera något.
“
Är detta ett fall för Sverker kanske? Det kan väl inte vara lagligt att byta resebolag efter att man bokat? Eller ingår det i någon slags allmännbildning att veta att finn air har ett samarbete med brittish airways? Typ som att beställa en Lexus och få en Toyota
-
Tittade just på det, synd att dom inte är med i staralliance för där har jag smugglat på att man checkar in som SAS men åker med något annat bolag som inte alls har samma bagagekriterier.
Borde gå att häva köpet helt och hållet dock? Distansköpslagen tillåter det i 14 dagar om jag minns rätt.
-
Jag läste i tråden på Kiteforum att om resan går med anslutande flyg så gäller policyn hos det bolag vars respolicy är generösast. Men det är helt sinnessjukt att de ska ha 1200 bagis av dig för avbokning. Packa i golfbag, kläm ned en järn-sjua och hävda med en dåres bestämdhet att det är golfutrustning, wakeboards samt ryggsäckar med draperier.
Logga in för att svara.