• hengo

    Medlem
    14 november, 2007 vid 15:43

    avbokning helt och hållet e de nog inte tal om tyvärr, jag vill ju till st lucia trots allt. undra om de e lönt att tjata på dom.. det måst eju va olagligt?! Det framgick ju inte när jag köpte resan att de är ett annat flygbolag jag i själva verket ska flyga med, hummm.. Ett alternativ är ju att skicka brädan till London, det är ju trots allt bara på ditvägen det är British Airways jag flyger med. Men det blir ju en jevla massa mek…

  • sourra

    Medlem
    14 november, 2007 vid 16:27

    Nej fan, stå på dig! Ring en konsumenrådgivare eller vad det heter och hör vad de har att säga. I värsta fall har du ju Sverker där uppe runt hörnet =)

  • skotten

    Medlem
    14 november, 2007 vid 17:17

    yeah I agree Hengo, this is a total scam mate, you have your rights.

    But, I would go ahead and chance it, I dont think that even if I got out of the ticket rebook fee thing that it would be worth all the extra time and hassle of rebooking, and finding a flight as cheap.

    Your best bet is to take off your fins and straps, chuck in 1 golf club and just play stupid, you can say your gear is camping gear (tents and maybe some sort of table?)

    It is a total shocker though, we should all try and boycott BA and stick with our virgins instead that appear to be very surfer friendly..

  • hengo

    Medlem
    14 november, 2007 vid 17:42

    jo, blir förmodligen det jag gör. Förmodligen går det ju bra att flyga med dom liksom, men man är ju liksom rätt nojig för att bli ståendes på flygplatsen!! Slänger ned en järnsjua, lite pegs och en boll. vafan ska de säga liksom?

    Läste just detta på deras sida
    “Equipment accepted:

    One bag containing 14 clubs, 12 balls, umbrella and golf shoes.

    The majority of golf bags comply with maximum dimensions, although all golf bags will be accepted.”

    en kitebräda utan några straps eller fenor är ju faktiskt väldigt abstrakt. Man kan lika gärna säga att det är någon typ av ny snowboard.

  • skotten

    Medlem
    14 november, 2007 vid 17:45

    totally I mean you could just say you needed to take that bag cos its all you had that you could fit your clubs into if theyget a little whiney…. you could always take sourra or me seeing as we are both virgins.

  • bernhard

    Medlem
    26 november, 2007 vid 08:46

    damnit henning! nu blev jag rejält avundsjuk 😉 som det ser ut för mig så lär jag måste jobba till iaf februari mars..

  • melker

    Medlem
    26 november, 2007 vid 11:01

    Faan vad sjuka dom är. Vi sitter med Brittish airways biljetter till Barbados i januari. Så nu är det krig!!!! Enda anledningen att vi boka med dom var ju för att surfgrejer tas med utan kostnad. MEN så ändrar dom och förbjuder det helt… sinnessjukt!!! Någon som har hittat en lösning på detta?

  • a-holm

    Medlem
    26 november, 2007 vid 11:17

    när jag har flugit med flygbolag som har “surf” förbud. Så har jag sagt att det är en leksak och inte nämt ordet surf alls. en vanlig kitebräda brukar falla in under dom vanliga bagage reglerna.

    om man inte nämner ordet “surf” från början så brukar det vara lugnt.

  • simoneburgess

    Medlem
    26 november, 2007 vid 11:19

    Ahhh! Give them Helll! Blir ju så satans förbannand när man läser sånt här!

    Melker och Hengo, stå på er. Underrätta oss om hur det går.

  • hengo

    Medlem
    26 november, 2007 vid 11:41

    jo men lite speciellt just när det gäller BA (läst “drabbar BA´s surfförbud osstråden)…

    Melker,
    ja det är ett helvette, och jag bokade med Finnair bara föratt slippa BA men så har de tydligen ett samarbete!!!

    såhär kan man ju göra,

    Packa i golfbag med eventuellt någon golfstickers på

    Klä sig i ej surf/skate/relaterade kläder

    Skruva av allt från brädan för att få den mer abstrakt, man kan också linda in den i något typ helkropssstrumpa som ej är genomskinlig men den bör nog också vara svår att ta av

    Slänga med en golfboll elelr liknande, eventuellt en klubba om man får tag i en riktigt lätt men det kanske är lite overdoing

    Om de frågar om innehållet kan man säga att det är en golfutrustning med lite mer grejor. Fortsätter de iallafall ifrågasätta innehållet kan man säga att det är en snowboard, ett hemmabygge, vad ska de säga liksom? Eller så säger man att det är en “snörfer” eller vad som helst.

    Ifrågasätter de kitarna säger man att det är tält, eller vindskydd eller helt enkelt segel till en båt (INTE vindsurfing)

    hahaha, skulle va en bra reklamfilm för ett annat flygbolag 🙂

    Tror de e lugnt, står ändå såhär på deras sida liksom

    “Equipment accepted:

    One bag containing 14 clubs, 12 balls, umbrella and golf shoes.

    The majority of golf bags comply with maximum dimensions, although all golf bags will be accepted.”

  • bernhard

    Medlem
    26 november, 2007 vid 12:07

    är det bara just kite- och surfbrädor det är förbud mot? annars är det ju bara att säga att det är en wakeboard. det gjorde vi när vi åkte till egypten iaf. gick fint. i vårat fall var det dock inte att surfgrejjer var förbjudet – däremot var wakeboard betydligt billigare att resa med 😉 kiteväskan pulade jag ner i en stor sportbag tillsammans med allt annat.

  • sourra

    Medlem
    26 november, 2007 vid 12:15

    Jag har för mig att konsumentverket kan driva frågor i rätten som är principiellt viktiga. Jag tycker det är principiellt viktigt huruvida ett flygbolag kan ändra sina villkor efter man har bokat och komma undan med det eller ej.

  • melker

    Medlem
    26 november, 2007 vid 19:28

    Vi ska ha surfbärdor med oss så kommer inte undan med golfprylar eller annat tyvärr. I morgon börjar fighten!

  • tomw

    Medlem
    26 november, 2007 vid 22:31

    Hengo,

    Fick 3 dagar med taskig vind och sedan inget vind. Yes, i was dissapointed. Hoppas det var otur, för din skull.

    När det gäller brädan- i sämsta fall man kan hyra eller köpa nåt på plats.

    och snowboard till västindien???

    Blev haffad på retur resan från Grekland med min Golfbag- när jag blev frågad, sa jag ” det är en golf bag”. Jamän, vad finns i baggen? Då backade jag och erkände- dem släppte ingem mig med en varning….

    Kör på och klagar!! eller rösta med fötterna- bojkotta BA.

    TW

  • krillan82

    Medlem
    26 november, 2007 vid 22:34

    Stå fan på er…. Ni har bokat biljett till deras regler som gällde då. Kom igen dom får fan gå med på det. Kolla upp lite konsumentköplagar och dyligt…

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.