Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Ståhöjd i eller utanför bussen?

  • Ståhöjd i eller utanför bussen?

    Publicerad av drakglenn på 4 mars, 2005 vid 10:03

    En tanke…….

    Okej jag har ingen buss men fasen vad gött det är,
    det finns dock en grej jag hänger upp mig på.

    Ståhöjd i bilen!

    Varför….
    En anledning är att det är gött att stå vindskyddat när man byter om, kommer speciellt ihåg en dag i maj för många årsedan, vi hade seglat i den där sjön vid Klintemöller och skulle packa ihop, kallt som fasen var det, hur mycket vi än spände bröstmusklerna kunde vi inte undgå från att näst intill frysa ihjäl bakom bilen, det slutade att vi tre grabbar slängde oss in i vanen, vi kämpade förtvivlat i den låga bilen för att få av våra dräkter mm.
    Stön från den immiga bussen – tre näst intill nakna killar ålande förfullt i den gungande vanen, inte konstigt att vi fick blickar efteråt wink.gif men… DET VAR VARMT!

    Så finns det några alternativ på en mindre skåpbil med ståhöjd?
    eller innebär detta en extra onödig bränsleförbrukning.
    Altrnativet är väl då en bil med uppfällbart tygtak(hua).

    Jag funderde vidare på skitan igår wink.gif
    Finns det skåpbilar där backluckan fälls upp bakåt som en vanlig kombi?
    Då skulle man ju kunna sätta fast ett U-format förtält på insidan luckan, när man fäller upp luckan blir det ett tak och då skulle man enkelt kunna hissa ner förtältet som en fönster persienn, ett vinklat U-stag fastsytt längst ner skulle hålla profilen på tältet….

    När det är dags för att sova drar man bara upp tältet och fäller ner luckan laugh.gif
    Det borde fungera eller….

    //Glenn

    basse svarade 19 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • basse

    Medlem
    4 mars, 2005 vid 10:44

    Hmmm.. låter intressant. Våran V-klasse och Johans VW har iaf “lucka” bak. Detta kan ju vara en fin grej även på natten om det är varmt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Ståhöjd i eller utanför bussen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.