Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ställa in kite för att köra urkrokat

  • gadget

    Medlem
    18 april, 2010 vid 18:10
    hengo;607012 wrote:
    Vad är tweekpop?

    jag kan berätta det för dig men då måste jag döda dig sen… :shocked:

  • stebe

    Medlem
    20 april, 2010 vid 03:49
    pjoter;606969 wrote:
    Såhär tänker och kör jag efter iaf. Ska du få ut max ska kiten vara full-powrad utan att backstalla men gärna stanna upp lite i fönstret och dra dig downwind, typ minimalt backstallad kanske man kan säga.

    Bara att insträmma.

    I lagom vind med denna inställningen går det t.o.m att få pop och slack med en SLE-kite. Börjar man depowra kiten, för att komma långt ifrån att den backstallar, får man raket-pop istället. Detta är väldigt typiskt för SLE-kites, halvdant pop och sen drar kiten genom hela hoppet så alla airpass, -to blind etc blir mycket jobbigare. Kör C och få gummisnodds-pop.

  • snygging

    Medlem
    20 april, 2010 vid 09:13
    stebe;607485 wrote:
    Bara att insträmma.

    I lagom vind med denna inställningen går det t.o.m att få pop och slack med en SLE-kite. Börjar man depowra kiten, för att komma långt ifrån att den backstallar, får man raket-pop istället. Detta är väldigt typiskt för SLE-kites, halvdant pop och sen drar kiten genom hela hoppet så alla airpass, -to blind etc blir mycket jobbigare. Kör C och få gummisnodds-pop.

    Nu är du snart tillbaks i den bistra verkligheten stefan va?? Då du får se dina fina kitar stå och damma i ett hörn medan valkarna i höger handen bara blir grövre och grövre. Fast iof jag hörde att marocco hägrade oxå?

  • stebe

    Medlem
    20 april, 2010 vid 09:40

    Ja, snart hemma men det lutar åt Marocco, skaru mä? 🙂

  • wakenils

    Medlem
    20 april, 2010 vid 10:08

    stefan din glidare finns det några mobe spots i thailand?

  • stebe

    Medlem
    20 april, 2010 vid 10:53

    Hola, vi har faktiskt haft kite-ledigt ett tag och rest runt. Men nästa vindstilla dag tänker jag hyra en skoter och leta reda på nån fint litet plattvattenställe.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ställa in kite för att köra urkrokat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.