Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ställe med surf och surfkultur?

  • Ställe med surf och surfkultur?

    Publicerad av macl3an på 31 oktober, 2005 vid 21:30

    Jag tänkte turnera världen lite nästa år och hade hoppats få med kanske 1-2 månader vindsurfing!

    Nu är jag på jakt efter ett ställe som inte bara har bra vindsurfing, utan även skön surfkultur! Så man har sköna människor att umgås med även efteråt…
    Kom gärna med förslag på fler platser och skriv gärna vilka tider på året de funkar/inte funkar, så jag kan se om det passar med var i världen vi är just då.
    Angående surfandet är jag/vi fortfarande relativt nya, så relativt platt vatten efterfrågas, men möjligheten till vågor när man blir bättre vore trevligt!

    Alltså: Vad är liksom vindsuringens motsvarighet till Chamonix? grin.gif

    macl3an svarade 18 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 2005 vid 21:55

    Hawaii är i så fall Chamonix motsvarigheten (om den finns). Inte Maui utan Oahu där du kanske kan hitta lite bra nybörjar ställen, waikiki (men det var kanske inte det du tänkte dig ) tongue.gif
    Annars kan Hawaii vara lite jobbig i lineupen som Haole nybörjare. Och surfarna är riktiga DUDES smirk.gif

  • surfslusken

    Medlem
    1 november, 2005 vid 09:52

    Om du inte vill/ska/kan åka så lång så har du riktig surf och kultur på norra Fuerte. I Corralejo, Lajares och Cotillio hänger och bor många sköna surfdudes från ett otal olika länder, även nåra svenskar har fastnat där. Esbjörn har bosatt sig i en lastbil med inredd Sala kaross som han parkat på sin tomt i öknen! Att det i den lilla byn Lajares, som du åker igenom på 2min, finns 4 Custom shopar med mycket kompetenta shapers säger väl också en del om hur inrotad surfkulturen är på norra Fuerte. Och skulle du tröttna på dryga surfare,kitare och vindsurfare så hänger det en massa andra sköna typer där. Bla många mycket duktiga musiker som lirar live på olika ställen, även gatan och stranden.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 november, 2005 vid 09:58

    Lancelin i WA.
    Boka rum på Lodgen och bli hämtad i Prth, hyr utrustning på stranden. Fungerar Nov-Feb.
    Plattvatten på insidan och ett rev länre ut.

  • macl3an

    Medlem
    1 november, 2005 vid 10:58

    Var som helst i världen går i princip bra, men eftersom vi eventuellt hade planerat å backpacka lite i sydamerika (eller australien), så kanske något i Sydamerika skulle funka? Det får gärna vara billigt också!
    Vad är bäst i sydamerikaområdet? Isla de Margerita? Hur är det med surfkultur där? smile.gif Vilka tider på året funkar det?

  • bonasurf

    Medlem
    1 november, 2005 vid 15:01

    jerico i brazilien verkar ju absolut enklast. Är ju redan ett gäng där nere.

  • macl3an

    Medlem
    1 november, 2005 vid 22:05

    Okej!

    Vad är skillnaden Jerico / Margarita? (De ligger väl ändå, relativt, nära varandr?) Vilka tider på året funkar de?

  • bonasurf

    Medlem
    2 november, 2005 vid 10:13

    tror jerkan fungerar till january. De som vet bäst är redan där. Kolla med

    http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=351394&page=9&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

  • macl3an

    Medlem
    3 november, 2005 vid 20:13

    Finns det någon som varit på båda ställena / vet något om dem? Vilken av dem är “bäst”?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ställe med surf och surfkultur?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.