Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard 175, T-rex 100 eller 85?

• Starboard 175, T-rex 100 eller 85?

Publicerad av storm på 28 september, 2001 vid 16:34

Dags för ny bräda.
    Men jag kan inte riktigt bestämma mig.
    Jag väljer mellan Starboard 175, F2 T-rex 100 eller F2 T-rex 85.

Jag väger 70kg.
    Tänkte köra ca 10.5 som största segel.

vilken är det som gäller för mig?

/Marcus

anonym-anvandare svarade 23 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2001 vid 00:24

Du lär kunna få ett riktigt bra pris på en begagnad 175:a, kolla Köpes/Säljes.
    Angående valet mellan brädor borde det väl vara ganska lätt!, fanns nästan bara en bräda i Cuppen iår=175:an

• storm

Medlem
    29 september, 2001 vid 06:59

Ok, men om man tar det ett steg längre då.
    varför var starboard 175 överlägsen iår?
    var det för att det är den bästa brädan eller var det för att, det var flest seglare som hade den? eller kanske en blandning?

Hur står sig de olika segelmärkena då? Arrows vs Gaastra. Neil Pryde, är de helt ute eller? Ngt annat märke som är bra?
    förklara…

/Marcus

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2001 vid 09:04

Ok, men om man tar det ett steg längre då.
    varför var starboard 175 överlägsen iår?
    -För att den har ett otroligt register om man jämför med dom andra brädorna. T-rex 85 = för liten T-rex-100 bra i lättvind men rätt svårseglad när det blåser på lite man måste nog väga en del för att kunna köra den i hårdare vindar.

var det för att det är den bästa brädan eller var det för att, det var flest seglare som hade den? eller kanske en blandning?
    -Den är nog den bästa formulan i år, i Sverige så är det ju så att det finns nog bara en eller två som kör formula som får låna grejor medan de andra får köpa prylarna själva och det innebär ju att man köper det som man tror är bäst.
    Se bara på Jimmy Hellberg köpte först en Lorch och bytte sedan innan gbg tävlingen till en 175:a som han körde på resten av året……

Hur står sig de olika segelmärkena då? Arrows vs Gaastra. Neil Pryde, är de helt ute eller? Ngt annat märke som är bra?
    förklara… -Arrows, bra segel men lite som F2 brädorna så har dom ett lite smalare register än Pryde och Gaastra och sen kan man ju bara se på hur dom olika märkena utvecklar sina segel och jag tror att Barry och the Team som gör Gaastra är de som är mest kompetenta, Barry jobbade ju tidigare på Pryde och han gjorde redan då jäkligt bra segel…..

//Mr Formula

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard 175, T-rex 100 eller 85?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.