• trimmarn

    Medlem
    23 februari, 2013 vid 16:06
  • bicless

    Medlem
    23 februari, 2013 vid 21:01

    Stämmer fint, första leveransen kommer i vår. Blir riktigt kul testa dessa grejer som ju har så fint rykte 🙂

  • l3ll3

    Medlem
    7 september, 2013 vid 09:18

    Vilka fler ÅF finns det i Sverige? Skulle även gärna vilja veta vart företaget Starboard kommer ifrån (lyckas inte hitta någon rel. information). :confused2:

  • dr-masse

    Medlem
    7 september, 2013 vid 11:17

    Starboard är Thailändsk med Svein Rasmussen i spetsen:

    http://2004.star-board.com/company/about.asp

    Det har länge pratats om att det finns någon form av ägarrelation mellan Starboard och Cobra, men vet inte så mycket om det. Hursom har Starboard bidragit mycket till Cobra-fabrikens utveckling och position i vindsurf- och surfvärlden.

  • emmhmms

    Medlem
    7 september, 2013 vid 11:44

    @Bicless 707280 wrote:

    Stämmer fint, första leveransen kommer i vår. Blir riktigt kul testa dessa grejer som ju har så fint rykte 🙂

    Var ska den nya butiken etableras?

  • macedu

    Medlem
    7 september, 2013 vid 18:28

    Den är väl redan etablerad från en som redan handlat Starboard WINSUP och Futuran från Surfspot!

    Winsupen var för övrigt en succe på mallis där det klämdes och kändes en hel del på den och gav en hel del softa segeltimmar och SUP timmar utanför Magaluf partystrand (nattetid)! 🙂

  • john1

    Medlem
    7 september, 2013 vid 22:23

    Starboard började med Svein Rasmussen som fortfarande är ägare av företaget. Som allt annat bra så kommer det från Norge. Svein Rasmussen var tidigare en aktiv och duktig windsurfare i Norge. Jag köpte min första Starboard bräda år 2000 (Carve 111). Jag har köpt brädor även senaste åren, men materialmässigt är det inte längre samma kvalitén, tyvärr.
    JJ

  • svenne

    Medlem
    8 september, 2013 vid 06:53

    Du kan väl ändå inte påstå att kalla våfflor och brunflo är bra?!

  • fredrik-plantin

    Medlem
    8 september, 2013 vid 16:14

    Utveckla gärna om varför du tycker kvalitén har blivit sämre, intressant.

    @john1 715743 wrote:

    Starboard började med Svein Rasmussen som fortfarande är ägare av företaget. Som allt annat bra så kommer det från Norge. Svein Rasmussen var tidigare en aktiv och duktig windsurfare i Norge. Jag köpte min första Starboard bräda år 2000 (Carve 111). Jag har köpt brädor även senaste åren, men materialmässigt är det inte längre samma kvalitén, tyvärr.
    JJ

  • l3ll3

    Medlem
    8 september, 2013 vid 16:55

    @fredrik plantin 715762 wrote:

    Utveckla gärna om varför du tycker kvalitén har blivit sämre, intressant.

    Detta är jag oxå intresserad av… Starboard är väl annars ett ganska erkänt märke, både kvalitetsmässigt och ryktesmässigt?

    Har jag förstått rätt att det är ett Norskt företag bakom, men att fabriken ligger i Thailand?

  • fredrik-plantin

    Medlem
    8 september, 2013 vid 19:14

    Ja det kan man nog lungt påstå.

    Svein är som sagt Norsk men hq ligger i Bangkok och de gör sina brädor på Cobra.

    @L3LL3 715766 wrote:

    Detta är jag oxå intresserad av… Starboard är väl annars ett ganska erkänt märke, både kvalitetsmässigt och ryktesmässigt?

    Har jag förstått rätt att det är ett Norskt företag bakom, men att fabriken ligger i Thailand?

  • sailortrash

    Medlem
    8 september, 2013 vid 19:18

    “Allt annat bra”? Det enda jag kan komma på är osthyveln…om man inte gillar olja och det var de ju knappast först med…

  • bicless

    Medlem
    8 september, 2013 vid 20:52

    Nu har vi jobbat med Starboard ett halvår och hittills är det över förväntan. De är nogranna med det mesta och har mer resurser på utveckling, kvaliteuppföljning mm än andra leverantörer vi jobbar med. Man kan förstå varför de blivit störst. Vi har haft en reklamation under hela säsongen och det från en bräda köpt tidigare år (hej Håkman). Annars allt till belåtenhet. Vi har lånebrädor i Stockholm och har partner i Malmö/Lund och Varberg som som säkert kommer kunna ordna demo etc. Även vår partner på Gotland kommer säkert ha brädor.

  • l3ll3

    Medlem
    9 september, 2013 vid 07:40

    @sailortrash 715772 wrote:

    “Allt annat bra”? Det enda jag kan komma på är osthyveln…om man inte gillar olja och det var de ju knappast först med…

    Full igår eller? 😉

  • sailortrash

    Medlem
    9 september, 2013 vid 09:11

    nein…har inte varit full på några år faktiskt.

    vad är så bra med norge då, ni som vet…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.