Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing starboard, från snygga till skitfula!

  • pure

    Medlem
    2 september, 2011 vid 07:26

    Håller med om att dom ser fulare ut när man kollar på sidan. Men jag har innan tyckt att vissa brädor sett ut som stryk men när man ser dom i verkligheten så ser dom snygga ut. Man skall nog vänta o se på ett live exemplar innan man dömmer ut det helt.

  • jesper-b

    Medlem
    2 september, 2011 vid 08:06

    Smaken är som baken. Personligen tycker jag Starboard varit bland de fulaste brädorna i rätt många år, både vad gäller grafik och toasitsshape. Och då finns det ju verkligen fula att jämföra med! Nu tycker jag nästan de hyfsar till sig lite. I synnerhet tycker jag shaperna ser finare ut… /JB

  • lars_k

    Medlem
    2 september, 2011 vid 08:38

    Ja, vad hände med parallell rails outlinen? Var den inte så bra trots all megahype?
    Sen kan man ju ha delade meningar om denna klotter-på-betong grafiken. Jag har alltid undrat varför ingen gör helröda brädor utan klotter. Det är ju snyggast!

  • m3lk3r

    Medlem
    2 september, 2011 vid 09:10

    Jag har nästan alltid tyckt att starboard sett konstiga ut. Grafiken gjorde så att de såg större ut än de var. Men det var snyggt med “träet”.. De senaste åren har brädorna varit hyfsat snygga dock.

    De här nya var ju grymma!

  • claes6

    Medlem
    2 september, 2011 vid 12:48
    m3lk3r;668258 wrote:
    Jag har nästan alltid tyckt att starboard sett konstiga ut. Grafiken gjorde så att de såg större ut än de var. Men det var snyggt med “träet”.. De senaste åren har brädorna varit hyfsat snygga dock.

    De här nya var ju grymma!

    Håller helt med! Nu börjar SB skärpa till sig. Som sagt, smaken är som baken…

  • aggrosurf

    Medlem
    3 september, 2011 vid 07:36

    Va det inte SB som vann design pris för sina brädor för några år sedan?
    Jag vet att dom har figurerat i olika design å form böcker.
    Nu tycker jag att dom flesta brädmärkerna sneglar på varandra i grafiken.
    En ful bräda säljer ju inte. så vem vågar chansa.

  • mahi

    Medlem
    3 september, 2011 vid 08:19

    Nästan lite tysk design nu, det är ju aldrig en bra utveckling.
    Tycker annars starboard gör fantastiskt fina brädor och är väldigt innovativa.
    När alla verkar apa efter starboard börjar starboard apa efter andra…

  • tsurf

    Medlem
    3 september, 2011 vid 09:31

    Tycker nog att brädorna ser kaxiga ut![ame=”http://www.youtube.com/watch?v=GdmdDE4Xpgg”]2012 STARBOARD WAVE BOARD VIRTUAL EXHIBITION .mp4 – YouTube[/ame]

  • svenne

    Medlem
    3 september, 2011 vid 20:48
    mahi;668370 wrote:
    Nästan lite tysk design nu, det är ju aldrig en bra utveckling.
    Tycker annars starboard gör fantastiskt fina brädor och är väldigt innovativa.
    När alla verkar apa efter starboard börjar starboard apa efter andra…

    kan det bero på att Tyskland är största marknaden i världen?..
    För ett par år sen gjordes en test med flera olika branscher där man tog bort loggorna från de största bolagens reklam, för att sen testa om folk kunde säga vilket bolag som reklamen kom från – och då avslöjades ändå vilken bransch bolaget fanns inom. Extremt få svarade rätt och när loggan är bortplockad är oftast reklam väldigt mainstream.
    I SB:s fall skulle brädan lika gärna kunna vara en RRD, AHD eller varför inte Fanatic. Den nya grafiken är säkerligen billigare i massproduktion, men de var unika förut. Nu är de mainstream.

  • raggarn

    Medlem
    4 september, 2011 vid 08:03

    ser ju ut som någon försökt dölja en Ahd me lite primer………… 😉
    dvs inte så snyggt

  • bicless

    Medlem
    5 september, 2011 vid 22:16

    Ja, skulle helt klart kunna vara en övermålad ahd Rebound

    Men som nån sa tidigare, skrikigt på skärmen blir ofta skön färgklick på vattnet.

  • tsurf

    Medlem
    6 september, 2011 vid 11:07

    Hur snygg är AHD?

  • emilvikingstrand

    Medlem
    6 september, 2011 vid 11:47

    inte snygg

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing starboard, från snygga till skitfula!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.