Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing starboard futura 93,101

  • starboard futura 93,101

    Publicerad av hanlar på 21 juni, 2010 vid 06:44

    Har en 122a idag och funderar på att skaffa en av dom mindre storlekarna av denna. Nån som har en sån eller kört den med mindre segel. Erfarenheter? hur små segel kan man ha på dessa? väger 90 kg så 101an kanske är ett bättre val.

    planing svarade 13 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • levieux

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 07:27

    Med 101l och dina 90kg kan du nog hålla en 5.5 när det blåser friskt.

  • ola-h

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 08:31

    Jag har kört 101:an med rätt små segel, ned till 4.0, faktiskt, men den känns ändå som en relativt stor bräda. Så om det är en ren hårdvindare du söker tro jag 93:an är den rätta modellen.

  • hanlar

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 09:36

    Ok tackar för svar. Lutar nog åt 93an då, sak användas i hårdvind. Har väl inte sålts så många i sverige så det blir väl till att ta hem en från Tyskland.

  • planing

    Medlem
    22 juni, 2010 vid 18:12

    Jag har en Futura 101, och den funkar ju fint om man är ute efter en hastighetsorienterad bräda. Jag har väl kommit på att jag ska byta den till en FSW på runt 95 liter. Du ska inte göra samma, eller? Jag menar om du vill ha nåt hårdvindsinriktat? Om du fortfarande är inriktad på en Futura 101 så har jag som sagt en till salu. Jag vet inte hur stor skillnaden är på en Futura 93-litare, men den känns ju säkert mindre. Men en FSW 95:a känns ju ännu mindre, antar jag, med samma volym. Du kanske vill ha nåt som går snabbt 🙂

    Jag skickade förresten dig ett PM, men du kanske redan har sett det. Tänkte bara berätta ändå… 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing starboard futura 93,101

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.