Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard s-type?

Taggad: ,

  • Starboard s-type?

    Publicerad av joontee på 8 augusti, 2009 vid 17:51

    Hallå, dax för ny bräda nu och jag har kollat på en starboard s-type 115L beggat och undrar om denna bräda funkar till en “nybörjare” som övar fullfarts gippar mm?,jag väger drygt 50kg.
    Brukar ju inte blåsa så mycket här i Stockholms trakten så det är ju ett plus om den är hyfsat lätt planad och funkar i lättvind. Tacksam för svar , MVH Jonathan

    larsal svarade 14 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mang-e

    Medlem
    8 augusti, 2009 vid 19:55

    Jag skall inte “prata för mkt” ang denna bräda, har en polare som äger exakt den brädan du syftar på. Han väger ca 80-85 och drar rigg utan probem.
    Han är svin nöjd med brädan som planar tidigt och går som en raket. Dock så är den VÄLDIGT ömtålig…lite som ett äggskal.

    Jag skall be kompisen skriva lite om sina erfarenheter till veckan om brädan. (Min åsikter är bara hörsägen, har aldrig testat brädan själv.:santa:)
    Hur som haver så är den ivarjefall j-vligt snygg…den i wood.

  • joontee

    Medlem
    9 augusti, 2009 vid 17:45

    okej, tack….:) den är förövrigt wood modellen

  • joontee

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 15:40

    har köpt den nu 🙂 , riktigt skön

  • larsal

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 07:28

    Hej
    Grattis till en bra bräda. Jag köte min s-type förra året och är jätte nöjd. Den planar lätt och är snabb. Enda nackdelen med brädan är att den är lite väl ömtålig.

    Ha det så kul med din nya bräda.
    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Starboard s-type?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.