Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Starboard Trance 84l
-
Starboard Trance 84l
Publicerad av mrfreeride på 24 juli, 2007 vid 12:34Funderar på att införskaffa en Starboard Trance 84l Freestylewave -04. Hur är den i jämförelse med tex. Fanatics och RRDs FSWs som ett par kompisar har och som de rekommenderar och är nöjda med?
dr-masse svarade 17 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Det är en rätt lugn och dämpad bräda som är helt OK i vågor. Inte värdens mest livliga sak, alltså. Den är väldigt stabil för trick, men gillar hyfsat med drag för att kännas riktigt rolig rakt fram. För mig funkade den från 4.5-5.9. 6.3 kändes för stort på den brädan. Riktigt bra i chop och stök.
Jag skulle säga att den nog är en bättre medel/hårdvindsbräda för en lite tyngre seglare än en lättvindsbräda för en lätt seglare.
-
Jag tror det är en helt OK allround bräda i den sizen. Kanske lite mer som en liten freestyle än Fanatic och RRD från samma år och storlek, men fortfarande lär den funka fint i vågor.
Tror Ola H. har haft en sådan där (surprise, surprise… 😉 )
-
Tack för bra svar!
Glömde ju, som vanligt, att skriva ut min vikt. Jag väger runt 75 kg. Vad innebär en tyngre seglare för den brädan? -
75 är väl medelvikt, liksom. Skall du ha den till “all round köra runt på och ha skoj-bräda”? Vilka segelstorlekar? Vad har du tidigare för bräda?
-
Nu har jag en Bic Saxon 95 l. som är gjord i nån slags hårdplast, köpte den för att lära mig köra mindre brädor och ville ha en tålig sak, men nu börjar den bli lite för stor och tung. Jag ska alltså ha Starboarden som min minsta bräda, dvs. typ hårdvindsbräda. Kommer att köra i både vågor och plattare eller choppigt vatten, typ. Freestyle ligger väl inte så mycket för mig, men får jag en mer lättmanövererad bräda så vet man ju aldrig. När det gäller segelstorlekar så blir det 4.5-5.7.
-
Ja, den borde ju kunna vara ett bra alternativ.
Se till att skick å pris är rätt, viktigast när man köper beggat.
Tror den är fin-fin med just 4.5 – 5.7 för lite allroundåkning i Svea.
-
Oregistrerad
Gäst24 juli, 2007 vid 19:59Köp Köp Köp Köp Köp
Logga in för att svara.