Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stark lokalism

  • hellgren

    Medlem
    15 november, 2004 vid 22:23

    Dåligt av alla! Alla gör fel o verkar som att alla går på anabola eller nått..
    Dom slår ju för fan som om dom ville döda varran. Helt sjukt.

    /Hellgren

  • rrdgalning

    Medlem
    16 november, 2004 vid 07:18

    …Japp Andreas.
    Notera min digra insändarlista! Tack förresten för en livsbejakande surfstund (trots mina ca 300m planing igår).

    Hörs! /J

  • nickesurf

    Medlem
    16 november, 2004 vid 08:15

    Jo, det är ju inget som får en att längta till surfing på Hawaii precis. Det allra värsta är idioterna som bara står och tittar på, framförallt de andra funktionärerna. Hoppas en annan inte råkar surfa in i någon surfningtävling och blir behandlad på samma sätt. Extremt oproffsigt skött, det är ju ren misshandel. Hoppas killen som misshandlar aldrig får ett funktionärsuppdrag igen. Leder nog snarare till något års fängelse. mad.gif

  • surfslusken

    Medlem
    16 november, 2004 vid 09:06

    Hmm.. är det så där dom “coola” killarna på Hawaii “surfar”? Man vet ju inte riktigt vem man ska tycka är sjukast (om det nu går att gradera sånt?), killarna som spöar på varandra eller asgamarna som kryper runt med vidokamerorna och stampar takten.

    Men utan såna som kamera killarna hade ju inte vi kunnat sitta här framför datorn och följa det hela. Och bara här på konfen har filmen laddats drygt 500ggr, och antagligen 10000 tals ggr runt om i världen. Så visst har vi en viss del i att vissa heldre filmar än griper in. Eller?

    Och visst förekommer sånt här tyvärr även bland windsurfare. Har sett en del på Fuerte. En bra dag på Glas Beach är det inte alls ovanligt med lite boxning på stranden. Har sett Italienare dra mastförlängare mot varandra. Såg självaste John Sky få en höger av en local som ansåg att Sky snattat “hans” våg.

    Och vi ska väl alla erkänna att det hänt ett antal ggr att man kännt att man haft god lust att göra nåt i stil med det som händer på filmen med vissa som helt saknar omdömme/etikett/kunnande ute bland vågorna. Men det är väl där skillnaden kommer. Att en sund normal individ glömmer bort ilskan lika fort som den kom och helt enkelt plockar nästa fina våg.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2004 vid 09:49

    Svar till:


    Hmm.. är det så där dom “coola” killarna på Hawaii “surfar”? Man vet ju inte riktigt vem man ska tycka är sjukast (om det nu går att gradera sånt?), killarna som spöar på varandra eller asgamarna som kryper runt med vidokamerorna och stampar takten.

    Men utan såna som kamera killarna hade ju inte vi kunnat sitta här framför datorn och följa det hela. Och bara här på konfen har filmen laddats drygt 500ggr, och antagligen 10000 tals ggr runt om i världen. Så visst har vi en viss del i att vissa heldre filmar än griper in. Eller?

    Och visst förekommer sånt här tyvärr även bland windsurfare. Har sett en del på Fuerte. En bra dag på Glas Beach är det inte alls ovanligt med lite boxning på stranden. Har sett Italienare dra mastförlängare mot varandra. Såg självaste John Sky få en höger av en local som ansåg att Sky snattat “hans” våg.

    Och vi ska väl alla erkänna att det hänt ett antal ggr att man kännt att man haft god lust att göra nåt i stil med det som händer på filmen med vissa som helt saknar omdömme/etikett/kunnande ute bland vågorna. Men det är väl där skillnaden kommer. Att en sund normal individ glömmer bort ilskan lika fort som den kom och helt enkelt plockar nästa fina våg.

    [/ QUOTE ]

    Såg ett gäng Locals och engelska surfare (våg)
    Slå en Kitare och sedan skar dom sönder hans Kite detta var
    på Glas Beach. Inte en enda ingrep.
    Det var ungerfär likadant folk som filmade.

  • nickesurf

    Medlem
    16 november, 2004 vid 09:53

    Mjo, det känns som om det där filmandet uppmuntrar till såna här beteenden.

  • southe

    Medlem
    16 november, 2004 vid 09:55

    Fy fasen vad osmakligt. Motstår kommentarer om testosteron… Den enda som verkar anstränga sig något för att hindra det hela är kvinnan som kommer gående.
    Är själv avvaktande i mitt surfintresse pga våginmutningen som verkar, och bevisligen, förekommer. Som sagt, var tog delandet av en underbar sport vägen? Att bara ha kul och njuta av ett gemensamt intresse. Vinden och vågorna.
    Detta med vem som är värst, filmaren eller vi som ser filmen?! Hade han lagt från sig kameran för att filma sig själv hindra det hela hade jag blivit mer imponerad. Hollywood endings är trots allt ett vinnande koncept.

  • styret

    Medlem
    16 november, 2004 vid 10:35

    jag tror jag ska klappa på mackan nästa gång vi är i grönhögen om han kommer in framför mej. Den jäveln.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2004 vid 11:04

    Svar till:


    Jo, det är riktigt vidrigt det där. Såg det för ett tag sen på “surfingsantacruz” forum. Tror iaf det vart ett rättsligt efterspel av det hela. Sjukt fel hursomhelst. Undrar om någonting ens i närheten liknande har hänt inom vindsurfingen. Tveksamt..

    [/ QUOTE ]

    Jag såg en liknande händelse på Tenriffa för några år sedan. Det var mellan en Italienare och en “local” Bart, men det var inte lika farligt. Först var det lite handgemäng ute på vattnet, sen slogs de inne vid parkeringen. Så visst händer det i vindsurfing, har även hört att någon svensk kille fick näsan knäckt av en kille på GC. mad.gif

  • dixon

    Medlem
    16 november, 2004 vid 11:50

    Det där var inte kul. Pundhuvuden finns det överallt, men att filma skiten och sprida den vidare är minst lika vidrigt. mad.gif

  • smurff

    Medlem
    16 november, 2004 vid 12:54

    Aj aj! stackarn e ju bara en snorunge som inte fattar bättre. Hade jag varit snubben på scooter hade jag nog “bumpat” lite på honom med scootern så att han hade paddlat iväg. Fegt av snubbarna på stranden de ville bara ha någon att slå på och detta var ett lätt offer. Man får ta seden dit man kommer eller? Säger en del om vissa människor en del hamnar ofta i bråk för de inte lyssnar på andra, en del tycker det är jättekul att slåss. tja då blir det ju så här. Bra informationsfilm innan man åker till Hawaii om den lokala kulturen osv crazy.gif

  • lars_k

    Medlem
    16 november, 2004 vid 13:13

    Inte konstigt att filmen kommer från ett land som förhärligar våld i alla avseenden. Vilka idioter det finns…

  • adde

    Medlem
    16 november, 2004 vid 13:39

    Ang. att filma slagsmål, ni kanske såg detta på efterlyst 11/11? (en liten varning kanske får utfärdas).

    filmad misshandel i sthlm

    /adde

  • nickesurf

    Medlem
    16 november, 2004 vid 14:10

    Alltså…jag blir så förbannad…vad är det med såna människor och var är samhället på väg egentligen?!? Är det nån genmutation som gör att en del inte kan känna empati längre? confused.gif

  • nordgren

    Medlem
    16 november, 2004 vid 14:18

    Vilka jävla vrålidioter!

Sida 2 av 8

Diskussionen ‘Stark lokalism’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stark lokalism

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.