Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stark lokalism

  • markram

    Medlem
    16 november, 2004 vid 14:38

    Svar till:


    Inte konstigt att filmen kommer från ett land som förhärligar våld i alla avseenden. Vilka idioter det finns…

    [/ QUOTE ]
    Videokameror är skitbra, man kan lämna in en film anonymt till polisen och sedan går det inte att tysta vittnet, eftersom det består av ettor och nollor.
    Det är ju inte så ovanligt att gärningsmännen “hälsar på” (namn, adress mm. får de från sin advokat) vittnen och ger dem “rekommendationer”.
    När det väl är känt att en “tuffing” gör det, så vill ingen vittna eller anmäla -det är det som dessa loosers kallar “respect”.

    Armbågar är ju inte ens tillåtna i alla professionella Thai-boxningsturneringar (eftersom det är större risk för dödlig utgång då)
    Jag gav just upp min dröm om att flytta til Hawaii confused.gif, får nog bli ett coolare land när ja drar mig tillbaks…
    Kanske Dominikanska?
    Något annat förslag på Laid-back retirement place?

    Killen i Addes aftonbladsklipp är nog död om några år, det brukar sluta så, man får roa sig med att deras “häftiga livsstil” har ett mkt kort bäst-före-datum (tyvärr så hinner de förstöra för många på vägen till stenen).

  • peter-andersson

    Medlem
    16 november, 2004 vid 15:15

    ännu mer handgemäng på stranden tror detta oxå är i samband med nån tävling http://members.cox.net/cplayer/bfight.mpeg

  • stewen

    Medlem
    16 november, 2004 vid 15:52

    Svar till:


    Ang. att filma slagsmål, ni kanske såg detta på efterlyst 11/11? (en liten varning kanske får utfärdas).

    filmad misshandel i sthlm

    /adde

    [/ QUOTE ]
    Fyfan vad förbannad jag blir!

    mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

  • emilh

    Medlem
    16 november, 2004 vid 16:03

    Svar till:


    Ang. att filma slagsmål, ni kanske såg detta på efterlyst 11/11? (en liten varning kanske får utfärdas).

    filmad misshandel i sthlm

    /adde

    [/ QUOTE ]

    Ja vad ska man säga? HELSJUKT !!! Skjut de jävlarna

  • nordgren

    Medlem
    16 november, 2004 vid 16:17

    Man får väll åtminstone säga att det “bara” slogs med händerna där.
    Att armbåga som i första filmen är ju galet. Och än värre som i andra när pizzabagaren (inget illa menat mot övriga invandrare!!!) sparkade killen som låg ned i huvet, helt totalt extremt sinnessjukt!

  • ian

    Medlem
    16 november, 2004 vid 16:18

    humm, hade tänkt att skriva ett längre inlägg men jag blir bara så ledsen. Och förihelvete gubbar man sparkar inte på någon som ligger!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2004 vid 17:33

    man blir så jävla arg, typiskt att det är invandrargäng som gör detta! De t finns ju självklart rubbade svenskar också, men erfarenheter och statistik visar att det inte allt för sällan är just invandrare som håller på med sånt.
    Sossarna har verkligen lyckats med integrationen!

  • surfen

    Medlem
    16 november, 2004 vid 17:39

    Jävla yxor, jag blir så trött. mad.gif

  • brickan

    Medlem
    16 november, 2004 vid 18:24

    Svar till:


    man blir så jävla arg, typiskt att det är invandrargäng som gör detta! De t finns ju självklart rubbade svenskar också, men erfarenheter och statistik visar att det inte allt för sällan är just invandrare som håller på med sånt.
    Sossarna har verkligen lyckats med integrationen!

    [/ QUOTE ]

    Nu tar debatten en ny vändning och du vet ett folk kommer att reagera och du försvarar dig redan med statistik.
    I mina ögon är du inte ett dugg bättre än de som slår och att du är anonym visar bara att du inte vågar stå för dina åsikter.

  • styret

    Medlem
    16 november, 2004 vid 18:27

    Svar till:


    man blir så jävla arg, typiskt att det är invandrargäng som gör detta! De t finns ju självklart rubbade svenskar också, men erfarenheter och statistik visar att det inte allt för sällan är just invandrare som håller på med sånt.
    Sossarna har verkligen lyckats med integrationen!

    [/ QUOTE ]

    varför måste vi ta upp invandrarvåld i den här tråden. visserligen faller personerna från efterlyst utanför ramen men i vanliga fall rä det väl itne så jävla konstigt att det är invandrare från förorterna som är överrepresenterade i brottstatistiken. Det ahr alltid vart dom fattigaste i samhället som har stått för mest kriminalitet och vilka är dom idag?
    varför skulle vi helt plötsligt kunna vända på samhällssytemet och det blev medelklassen med villa och volvo som började slåss och stjäla?

    när henke eller zlatan gör mål är det ingen som klagar.

  • brickan

    Medlem
    16 november, 2004 vid 18:33

    Du är på rätt spår vi är alla oskyldiga när vi föds sedan formar livet oss och vi blir indivder.
    Man kan ju självklart inte se invandrare som en kriminell grupp och det föstår nästan alla.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 november, 2004 vid 20:41

    Till nollan “Brickan”,
    för det första, min kritik riktas mot ett misslyckad integrationspolitik främst ledd av socialdemokraterna och inte mot invandrare.

    Det andra, jag och ingen annan behöver gömma sig bakom varken erfarenheter eller statistik. Statistiken talar sitt tydliga språk och mina personliga erfarenheter bygger på verkliga händelser.

    Det tredje, att “I mina ögon är du inte ett dugg bättre än de som slår ” bevisar ju bara hur hjärnslö du själv är, när du jämnställer min enskilda åsikt om dålig integrationspolitik med ett gäng ynlingar som misshandlar två andra till medvetslöshet.

    För det fjärde, jag är själv andra generationens invandrare, mina föräldrar invandrade från Venezuela i början av sjuttiotalet, så även den tesen föll du på.

    Småpojkar som “Brickan” och “Styret” som ser världen i svartvitt, hoppas jag, kliver ur sina små patetiska windsurfingvärldar en dag.

    /Wilmer “Willy” Delgado

  • styret

    Medlem
    16 november, 2004 vid 21:22

    ville som sagt inte disskutera invandrarvåld här, det du skriver får väl stå för dej då eftersom du verkar så bestämd i din åsikt och jag vill/orkar inte ta upp motargument eftersom det inte lär göra någon skillnad. men förstår bara inte vad du menar med våra patetiska vindsurfingvärldar och att vi ser saker svartvitt, jag tycker de verkar som att du och jag ser på saker ungefär likadant fast från olika håll.
    Jag tycker mej visserligen vara fast i windsurfingen men anser mej nog ha ett rätt så brett och varierande intresseområde utanför surfområdet, vad gör du dessutom själv här om du inte är så intreserad av surf?
    och brickan kitar.
    det var det sista jag sa i den här diskussionen hoppas jag.

  • bonasurf

    Medlem
    17 november, 2004 vid 00:24

    Måste hylla din retorik willy.

    Du föll på mållinjen dock. Patetiska små vindsurfingvärldar. Dom ska vara bra små för att vara patetiska.

    Håller dock med lite. Det väcker onekligen inga bra känslor att se de där killarna sparka på två helt försvarslösa killar. Att de faller så väl in i ett fack som redan gjort sig påmint är högst olyckligt. Det är inte frågan om något annat än att utöva våld a la Paolo roberto kungsan stil.

    En eloge till den tredje filmen där killarna kan hålla sig till ett traditionellt knytnävsslagsmål. Säkert australien, de har fortfarande kvar en gnutta manlighet hur förlegad och mansgrisig den än må vara.

    Snälla stäng av era rasse jagar censorer lite. Men ibland undrar jag varför folk inte kan värdesätta det man får i ett land. Vet att det inte är så enkelt men ibland känns det som att man borde kunna förvänta sig att folk skulle vara tacksamma över den plats de hamnat på eller dra där ifrån. Jag har bott i flera år i andra länder och rest runt och levt på flera platser. Tycker det borde ligga sunt förnuft i att man tar seden dit man kommer och värderar det som erbjuds.

    Sedan får fan localsen vara lite mysigare än DA HUI eller vilka de nu är på initialfilmen.

  • smurff

    Medlem
    17 november, 2004 vid 01:30

    *SUCK!* Vilka töntar, de måste ha nåt hjärnödem eller nåt. Detta är snubbar utan stil, hjärna eller klass trots sina försök att se “slicka” ut. Detta är så djävla meningslöst. Det skulle inte ens hjälpa om de själva fick pryl. Som jag ser det är det anarki som breder ut sig, man ska inte tala om för andra vad de skall göra för då får man på truten. Om man vill ha något så tar man det, med våld om det behövs. Och det värsta är att folk e ju rädda nu för å gå på stan och tar med sig kniv och spray och prylar för att försvara sig med. Tyvärr är det ju så att för att man inte skall bli ett offer i en sådan situation så måste man kunna försvara sig. tråkig utveckling
    Gillar den andra tråden bättre med goda minnen crazy.gif

Sida 3 av 8

Diskussionen ‘Stark lokalism’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stark lokalism

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.