Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Starta strapless på djupt vatten med vågkitebräda.

  • Starta strapless på djupt vatten med vågkitebräda.

    Publicerad av niss på 22 februari, 2012 vid 17:46

    Har sett 2 olika sätt på youtube.
    man håller kiten med bakre handen, främre handen mitt på sidan på brädan, bakre foten först, sen främre, böjda ben , vinklar brädan med hälarna. Skapar nåt slags tryck under brädan, som fenorna hjälper till att skapa.

    det andra sättet:
    Håller kiten med främre handen, bakre handen omfamnar bakdelen av brädan (rundar), sätter främre foten först, sen bakre, vinklar ner hälarna, böjda ben osv.

    Synpunkter på detta eller finns det mer sätt. vad är viktigast för en nybörjare, då brädan bara verkar vilja flyta runt av vågor , kite position m.m. Dessutom har jag märkt att det blir mindre snurr av mig , om kiten är på rätt sida ( 11 eller 13) just när fötterna ska upp
    Hur gör man enklast ?

    niss svarade 12 år, 3 månader sedan 1 Medlem · 2 Svar
  • 2 Svar
  • viktor77

    Gäst
    22 februari, 2012 vid 21:22

    Styr brädan med fötterna istället för med ena handen. Skjut brädan ifrån dig, sänk ner kiten så du får lite kraft i den, glid mot brädan och placera fötterna mot brädan. Genom att ha kraft i kiten kommer du inte snurra runt och brädan blir enklare att kontrollera.

    Framför allt ska det gå snabbt, speciellt om en ny våg är på våg. Så var inte så noga med hur fötterna placeras. När jag kör med traps brukar jag ibland starta utanför straps och gå i dem när väl jag kommit upp. Bara för att det går snabbare.

  • niss

    Medlem
    23 februari, 2012 vid 10:14

    Tack för bra svar igen !
    Du borde skriva en metodbok i Kitesurfing!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Starta strapless på djupt vatten med vågkitebräda.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.