Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stekhet afton varberg

  • jesper_b

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 12:41

    Tjoho!!!!!!!!
    Då har man både hunnit träffa både mer och mindre feta glada damer och herrar på Oskars, städat ihop på Campus Varberg, åkt hem, undervisat en massa elitstudenter, fixat barnkalas, sovit ikapp, och kanske hunnit smälta lite intryck sedan denna underbara Stekhet.

    Först av allt: Tack alla medarrangörer!
    I år var det lite annorlunda då Ila inte var med, jag var faktiskt lite orolig för hur det skulle bli med både anslutning och dryckestillgång. Visst saknade vi Ila men min oro visade sig vara obefogad. Främst tack vara O’Hana och Kulingvarning kändes detta års Stekhet som en mycket mer kollektiv grej än tidigare. Fasen vad ni bidrog på alla tänkbara vis!

    Minst lika viktigt: Tack alla som kom!
    Fan jag var riktigt nervös mellan 18 och 19 när bara en handfull besökare var på plats. Men sen dröste ni ju in både många och glada. Håller helt och hållet med ett ovanstående inlägg att de otroligt bra filmerna från Kulingvarning och Danneman blir så otroligt fantastiska upplevelser att se i detta sammanhang. Rena filmfestivalen. Djädrar vilken stämning vi har!!! Ni som valde familj, fotboll eller vad det nu var, har all min respekt men jag undrar om ni fattar vad ni missade? Fantastiska filmer på storbild, fri förtäring och djädrigt sköna stokade lirare på plats.

    Filmerna
    Att Kulingvarning är in the zone har väl alla märkt men här tycker jag ni satte ett riktigt fetingrekord. Vilken kvalitet!!!!!! Vilken variation!!!!! Och vilken mängd!!!!!!!! Danneman är minst där också. Han har kanske inte samma tempo i att få ut grejorna, men fasen så poetiskt. Både bild och musik i Dannemans produktioner har fått ett eget tonläge. Danneman har hittat en stil som ingjuter lugn och stoke på en gång. Kalas! Och som sagt, kan inte tänka mig ett bättre sammanhang att se dessa produktioner i.

    Kelaprosnurren
    Ännu en fast tradition. Tja ett sprillans, och nytt för i år, – VALFRITT – 2010 års Hotsailsmaui segel till vinnaren Johan A i Kelaprosnurren – grattis!. Final i form av strikta armhävningar på knogarna såg ut att bara kunna gå i Johans favör, från start. Vi kanske får hitta på en annan finalgren nästa år. Kanske ett kunskapstest på 2011 års sortiment från Hotsailsmaui? Typiska att en grabb med sprillans Naish vinner, men, det kanske kan vara något för hans flickvän, ingen mindre (större?) än hårt Hotsailsmaui-rippande Kate. Tröstpriset hette också duga, tycker jag – grattis!

    Flyertävlingen
    Jag hade tänkt utgöra hela den enväldiga domarjuryn och dela ut fint pris på plats, men det var så satans trevligt och tiden gick så fort att det bara inte blev av. Vi kanske kan genomföra tävlingen här på konfen istället? Eller ska det kanske ske på Kulingvarning? Oavsett måste jag ju får chansen att dela ut ännu mer gratis supervindsurfgodis. Återkommer om detta inom kort.

    Återigen tack till O’Hana, Kulingvarning, Danneman och (höll jag på att glömma) Johan Staaf som stekte en skiva musik enkom för denna kväll, och alla ni andra som kom.

    Ses på line up eller på nästa Stekhet!

    /JB

  • calle_b

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 18:00

    just rub it in… 🙂 Toknjutit av filmerna och bilderna, men självklart hade en närvaro varit något trevligare….

  • mbkpeter

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 19:39

    Låter rikitgt nice. Kul att detta händer i landet.

    “främmat” är min ursäkt, samt en fotbolls match vilken jag hade byggt upp hopp inför under en månad, minst.
    Skit samma, Varberg would have been the place. Jag erkänner mina dåliga val här i livet.

    Danne och Gustav, upp med filmerna här. Är det på G?

  • fj69

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 19:53

    http://www.kulingvarning.nu/ inom ett mustryck…………

    //Fredrik

  • danneman

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 21:14
    Calle_B;582943 wrote:
    Nu suktar jag efter DanneMan´s film! Fur hilvitti!

    Ja för fan den är på gång behöver bara komvertera om den..

    + lite fix 😉 men calle din Musik i filmen blev grym! du blir den förste att få mail när den e online!:grin:

    ps: Passa på att Lyssna på Calle b´s Musik satans grym!

    Jesper dina Ord värmer tack alla andra Med 🙂

  • calle_b

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 07:27

    Kul att du fick in någon låt, ser fram emot vilken, och hur det blir! Grymt spännande!
    (en liten privat våt dröm är ju såklart egenproducerad både film och musik…..)

    Fridens!

  • danneman

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 22:05

    2 låtar Calle 2 bidde de!

    Filmen var för stor för Vimeo så jag ska covertera om.. imån !

  • calle_b

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 12:04

    Fett DanneMan, dubbelt så bra! Öka nu, jag drar till Malmö om en timme sen dröjer det innan jag kan se något igen:) Damn it!

Sida 5 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stekhet afton varberg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.