• Publicerad av jester på 8 februari, 2011 vid 08:38

    Häpp!

    Hittade lite gamla goa NP-filmer på youtube. Kolla speciellt slutet på andra delen när Laird Hamilton visar hur man hoppar med en speedbräda…

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=Jtrm0sjqVb8&feature=related”]YouTube – Neil Pryde’s Rigmarole[/ame]

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=5O0K7Bspbmc&feature=related”]YouTube – Neil Pryde’s Rigmarole (p.2)[/ame]

    Hittade Moving Target oxå:

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=0gX-2PSyAe8&feature=related”]YouTube – Neil Pryde’s Moving Target[/ame]

    faster svarade 13 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • budda

    Medlem
    8 februari, 2011 vid 11:35

    Jag har dessa på vhs.. Kultur

  • jester

    Medlem
    8 februari, 2011 vid 12:28

    Ja, dom ligger i källaren nånstans hemma hos mig oxå. Instant replay har jag inte hittat ännu, och Tiga gjorde ju en film i samma anda vars namn jag glömt

  • booman

    Medlem
    8 februari, 2011 vid 21:35

    Tack för härliga rullar! 🙂

  • mattias-j

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 07:24

    Får flashback från båtmässan i Stockholm där jag jobbade åt Top12 på den tiden. Kommer inte exakt ihåg vilket år det var, men var inte Rigmarole ´94? Den gick i alla fall på repeat 10 dagar i rad. Den är väl typ 15-20 min lång, mässan var öppen 10-20 på vardagar och 9-18 på helger. Har av någon anledning inte sett den sen dess….kul!!

  • jester

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 08:43

    Rigmarole är väl från 1991, och året efter kom Instant Replay.

  • mattias-j

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 09:09

    Du har förmodligen rätt, det kan vara från mässan ´91 också. Minnet sviker ju lätt en gammal man. Moving Target verkar vara från ´90 iaf, känner igen några segel där. Tror jag!
    Just det, seglade PBA Slalom O´neill Brighton ´94 med Folkesson. Har för mig att jag seglade med NP WC slalom Mk IV då, kan dom ha hetat det? Helblå var dom. Nej förresten hade nog fått mina VX då på hösten. Det var på våren i Almannare jag seglade med Mk IV. Fan vilket dassigt minne man har. Tyvärr verkar det inte finnas några reportage eller bilder/filmer från den tiden på nätet…

  • jester

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 09:56

    Mk2 är från 92, och Mk4 från 94. Hade dessa två varianter själv på den tiden…

  • mattias-j

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 13:53

    Inhandlade av den gode Janne Ekman, eller??!! Vilket gäng, kommer aldrig glömma den tiden. Det är väl preskriberat nu, men jag kommer ihåg jagandet efter grejjer/pengar varje år. Alla teamseglare och kunder som beställt sina segel för leverans i slutet feb/början mars, men som inte fick sina grejjer förräns i april/maj. Bara det att containern med segel/brädor/master/bommar hade stått i hamnen i Gbg sen slutet januari. Det fanns aldrig några pengar för att lösa ut den…. På nåt sätt lyckades dock Ekman eller Bunk alltid betala några hamnarbetare för att öppna containern för att få ut grejjer att visa på mässorna. Man hade till slut ett collegieblock med olika ursäkter man kunde använda till alla upprörda kunder. Förmodligen den bästa säljskola man kunde gå 😀

    Som sagt detta var 91-94 så det är preskriberat….
    Tror förresten Micks bror Kim minns samma sak. Kul att du börjar igen Kim!!

  • jester

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 14:09

    Jodå, handlade av mr Ekman himself. Kommer ihåg att jag fick köpt mina MK 2:or före team-seglare som Johan Bjärkling. Fick långa blickar från honom när han rullade ut sina kartongnya segel, och ser att en amatör riggar likadana bara lite längre bort.

    Jag hade dessutom hunnit trimma in mina segel något, så jag körde ifrån honom oxå… 🙂

  • s19

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 14:57

    Haha gamle Ekman som låg i vattet och skrek efter “målgången” på VM -94 och trodde han vunnit racet, men han hade missat “några” bojar pga ett “litet” vindvrid och medans de flesta andra kryssade till slörbojarna hoppade han över det och trodde han körde rätt väg i mål…

    Johan Bjärkling körde på Fanatic/ART innan han 1992 bytte till Gaastra/Mistral (Köpte ett Gaastra av honom den sommaren)… så det måste vara nån annan du gjorde irriterad och som du körde ifrån 😉
    Kanske det var Per Jansson?!

  • jester

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 18:24

    Hmmm… Är ganska säker på att det var Johan, Lasse var där iaf… Dom var ju dessutom på besök nere hos Guy …

    Lbj, minns du?

    Skit samma, egentligen 🙂

  • mick

    Medlem
    9 februari, 2011 vid 21:15
    Quote:
    Som sagt detta var 91-94 så det är preskriberat….
    Tror förresten Micks bror Kim minns samma sak. Kul att du börjar igen Kim!!

    Han minns nog inte ett jota av den tiden – har förmodligen förträngt allt, framförallt efterfestsorgierna ni hade i butiken på Valhallavägen 🙂

  • kim-born

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 10:21

    Så sant som det är sagt, allt det där är preskriberat för många år sedan… :), och tur är det… Det är något som är djävligt säkert. 😉
    Men nog finns det en hel del gamla minnen som naglat sig fast.

    När det kommer till gamla historer kan det säkert väckas till liv en vindfattig kväll framför lägerelden i Haga park till sommaren :).

    Käre Janne Ekman har idag en byggfirma som heter JA-Bygg och bygger pooler.
    Hans Bergström (Bunk) – jobbar med marinan i Grebbestad
    Konrad Bergström (Bunk) – startade för några år sedan “Urban Ears” vilket går riktigt bra och befinner sig i Stockholm eller Kina på veckorna.

    Hur det står till med herrar som Peter Metz, Sune (TOP 12), Remco (Båstad) och andra goa gubbar har jag inte en aning om.

  • andersbq

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 13:12

    Jättekul med såna här trådar. Kul att det går bra för Konrad, en entrepenör sedan modersmjölken. När han väl kom ur surfträsket så kan hans verkliga potential som affärsman och marknadsförare verkligen lyfta!
    Hälsa från mig om nån träffar honom!

  • billie

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 18:54

    Manfred Szamer var väl med på den tiden och krängde en del vindsurfingprylar och jag tror den gode mannen håller på än med det

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.