• andersbq

    Medlem
    26 februari, 2011 vid 20:40

    Njae, skate, kläder och andra sportgrejor men inte vindsurf, möjligen lite Da Kine.

  • dr-masse

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 09:19

    Ha, ha, kul tråd! Ja, den där butiken på Valhallavägen är närmast mytiskt omspunnen idag. Har själv handlat lite tiga-brädor, NP-segel (första Combat!) och diverse fenor där.

    För att inte tala om Brädseglarskolan i Hammarbyhamnen. Den kan vi skriva en hel del om, men jag har lite för risig koll på vad som egentligen hände där för att riktigt våga gå loss i text här på surfzone… 😀

  • htn

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 10:39

    Brädseglarskolan…det var ett tag sen…
    Kommer ihåg att jag var där vid ett besök i huvudstaden. Inhandlade två thruster-fenor i lexan till min första funboard. En dansk skapelse som hette Kiwi. 316 lång med minst 6 stroppar. Måste varit -82 el. möjligen -83…
    Brädorna var inte bättre förr…

  • mattias-j

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 14:20

    Jag jobbade i Hammarbyhamnen 1994 tillsammans med Folkesson. Men det var under Top12/Bunk eran. Har för mig att Folkesson jobbade kvar ett par år till. Vi hade en “hydda” med tak i mitten, med lounge soffa och allt. Nålfiltsmatta modell STOR för att rigga segel på. Duvor i massor, men vi lyckades hålla grejjerna hyffsat rena. Har för mig att vi omsatte typ 4-5 miljoner där april-oktober, men bokföringen var obefintlig :smirk:. Klättercenter hade en del av lokalen, för det var högt till tak. F2, NP, Tiga, Arrows och några märken till. Kommer ihåg att vi fick in typ 10 st Specialized mountain bikes ena dagen och dom var borta andra dagen, inbrott…..
    Jag bodde på ett loft ovanpå butiken på Valhallavägen. Calle(filmaren) jobbade där då, men vi sågs aldrig. Jag hann gå innan han började och han hann gå innan jag kom tillbaka. Sjuk lokal, köket hade takhöjd på typ 150cm. Gissa om jag slog i taket många gånger när jag reste mig upp efter frukost….

  • faster

    Medlem
    1 mars, 2011 vid 21:43

    Minns att det fanns några Specialized mountain bikes på Top 12 på Haga Park!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.