Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stenudden stängd

  • stenudden stängd

    Publicerad av bohm på 17 november, 2012 vid 17:44

    Jag körde förbi vägen ner till åsa stenudde, och nu är bommen stängd. Detta komplicerar ju saker och ting.

    Tänkte bara förvarna de som har långt att köra…. Det kan bli en “bomkörning” 🙂 om man inte är beredd att gå en ganska lång bit med grejorna.

    detskavakul svarade 10 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • lars_k

    Medlem
    17 november, 2012 vid 18:18

    Ok, det var ju väntat att de skulle stänga när båtsäsongen var över. Hoppas de öppnar igen till våren…

  • benko

    Medlem
    17 november, 2012 vid 19:25

    Hur svårt är det förresten att segla till stenudden när det går av på riktigt? Jag har aldrig vågat mig ut på vågdagarna men “freeride-seglat” ut på stor vågbräda från Rågelund några gånger. På sydväst är det inga problem alls men det kanske måste vara rakt västligt (och väldigt mycket vind) för att vågseglingen ska funka. Bara undrade.

  • ola-h

    Medlem
    21 november, 2012 vid 21:40

    Intressant parkeringskaos det kommer att bli på vägen utanför bommen nästa dag det är bra i Åsa. Det lär inte bli superglada miner hos boende i området befarar jag.

  • mag

    Medlem
    22 november, 2012 vid 20:25

    Cykelkärra medtages…

  • stefan_gbg

    Medlem
    29 november, 2012 vid 09:47

    Finns det alternativa sätt att ta sig dit?

  • ola-h

    Medlem
    29 november, 2012 vid 09:59

    Man kan gå till yttre från parkeringen till Naturreservatet, men det är en bit. I praktiken är det nog att parkera på vägen utanför bommen som gäller och sedan stå ut med den lite längre promenaden ned. Jag skulle säga att det är ca 4 ggr så långt från vägen som det är från parkeringen, så det är långt ifrån någon omöjlighet. Problemet kommer (som sagt) snarare bli att en bra dag kommer det bli ett TOTALT parkeringskaos på den väldigt smala vägen.

  • tws

    Medlem
    29 november, 2012 vid 15:45

    Hei, hva betyr ‘Konfen’ ?

  • dr-masse

    Medlem
    30 november, 2012 vid 09:29

    Tänker du på knappen ‘Konfen Vindsurfing’? Förr, i de första versionerna av surfzone (då steffo.nu…) hette de olika forumen ‘Konferenser’. Det som alla använde mest, ‘Vindsurfing konferens’, blev kort och gott ‘konfen’, som väl lever kvar för många. Jag tror jag själv fortfarande mest säger ‘konfen’ när jag pratar om surfzone…

  • drakglenn

    Medlem
    4 december, 2012 vid 09:25

    @stefan_gbg 704029 wrote:

    Finns det alternativa sätt att ta sig dit?

    Bråtaviksvägen? Hur är det med parkering där?
    (Eller kastade jag sten i glashus nu)……:tongue:

  • stefan_gbg

    Medlem
    10 december, 2012 vid 11:20

    Med tanke på hur smal vägen är så lär det ju inte dröja länge förrän det blir parkeringsförbud även på vägen om det står en massa bilar varje gång det blåser.

  • karapp

    Medlem
    28 december, 2012 vid 09:27

    Är det vanligt hänglås? – Inte A-nyckel med lite tur??

  • dr-masse

    Medlem
    2 januari, 2013 vid 08:14

    Jamen visst. Lås upp det där hänglåset och parkera innanför bommen igen så kommer relationen till hamnföreningen att bli ännu bättre…

    Jisses.

  • detskavakul

    Medlem
    6 oktober, 2013 vid 08:43

    Görs det några framsteg i bomfrågan vid Åsa stenudde? Var parkerar man bäst om bommen fortfarande är låst?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stenudden stängd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.