Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm: Fituna eller Dalarö imorn på torsdag

  • Sthlm: Fituna eller Dalarö imorn på torsdag

    Publicerad av dude på 8 augusti, 2001 vid 14:28

    Det ser fint ut på halo o smhi’s vindprognoskarta: SSV runt 10 meter per sekund.

    Min mening är att det gäller att komma ut så långt som möjligt i ytterskärgården. Torö är imorn lite långt bort kanske. Dalarö ligger bra till långt ut. Fituna däremot är längre in, har definitivt ingen sjöbris med det här vädret men kanske tränger sydsydvästan bra in via Himmerfjärden. Jag kör nog till Dalarö. Vad säger ni grabbar?

    (från mig på söder är det 1h10min till torö, 50min till fituna o 35min till dalarö)

    -nicke

    anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • k-p

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 14:35

    Jag tror att Björkvik kommer att fungera bra! Det blir dit… 🙂

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 14:54

    Gålö lär väl också fungera, ligger lite närmare än dalarö… Eller är det lika långt kanske eftersom det är en bit att köra på gålö…

  • johan

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 15:00

    Tjena Nicke.

    Det lär nog bli Dalarö för min del, på EM.

    Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 15:25

    Men då blir det aldrig Torö om man lurar sig själv med att en halvtimme mer i bil spelar större roll, än riktig WAVE på Torö .Kan bli 3 meters med lagom sideshore.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 15:46

    …när ni pratar om Dalarö, eller???
    Kan det verkligen bli tillräckligt bra på Torö i morrn, tro ?? Tittar man på Halo så ser både torsdag och fredag ut att kunna bli fina.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 16:44

    brukar det inte gå bris på fituna??? jag var nyligen på haga & där hörde jag att fituna skulle motsvara just HAGA..??? några andra tips om vart man kan åka?

    nonne

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 18:27

    Körde dit i dagGålö/Oxnö alltså…det är inte kortare än Dalarö…
    Det är grymt fint vid Oxnö, men det är jobbigt att kryssa ut från stranden vid sydligt!
    MVH John

  • dude

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 19:35

    Tack för tipset John. Jag har ju hört att det är lite körigt vid Gålö/Oxnö o nu vet jag lite varför.

    Nonne, brisen på Fituna kommer bara när det är fint väder och när marken värms upp snabbare än vattnet under dagen, och då måste det ju vara riktigt fint väder och torrt på land, som det inte är nu 🙂

    Vem det nu är som pratar om 3 meter på Torö så tror jag inte vågorna bygger upp så mycket tills imorn Torsdag, men däremot kanske till på fredag. Jag är tveksam. Om det är Torö så är det väl Udden som du pratar om när du säger sideshore, för stenstranden lär det då inte bli det på med denna vindriktning ändå.

    Angående Björkvik så ligger det kanske lite längre ut i skärgården än Dalarö – nej faktiskt inte när man ser efter. Det är förvisso lite öppnare. Men jag gillar Dalarö för att vågorna är finare där, för att det är en fin långgrund sandbotten på ena sidan …och för att det är närmare.

    Det blir nog Dalarö för min del.

    -nicke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2001 vid 20:35

    det blir björkvik för mig!

  • swe-16

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 05:36

    Var på Dalarö brukar ni köra?

    /En som snöat in på Björkvik och som förmodligen åker dit idag också…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 08:16

    Var ligger Dalarö´s spot??
    Har aldrig varit där =(
    hoppas på pekpinne

    no

  • johan

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 08:43

    Ang Dalarö så är det bästa att gå i vid askfats hamnen. Man åker precis som till
    Gålö, fast man fortsätter rakt fram istället för att svänga av till Gålö (vid affären) sen när man kommer till Dalarö så åker man förbi badet på höger sida och forsätter så att man kör över kanalen. Då kommer ett T-kors där man svänger höger, sen är det första höger igen ner till askfats hamnen. Tänk på att hålla hastigheten här (30). Sen kör man så långt man kommer och parkerar någonstans vid vändplan.
    Obs Dalarö funkar på S-SV, är det tendens till SO så går det bort.

    /Johan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 augusti, 2001 vid 08:48

    kalas & tusen tack för hjälpen

    no

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm: Fituna eller Dalarö imorn på torsdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.