Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Fredag?

  • ubaten

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 06:41

    väg beskrivning till björkvik skulle vara fint att få har inte varit där än .

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    31 juli, 2009 vid 07:02

    Jag är hemma och städar på fm och jobbar i em/kväll när ni andra är ute och surfar då…..Skit !

  • alarenset

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 07:06
    stefanlindmark;562717 wrote:
    Kommer åka vid Österskär och dyker upp efter lunch någon gång.

    jag kommer till österskär så fort jag sovit middag…
    Är serveringen öppen eller ska man ta mä grillen.

  • anilson

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 07:17
    BroderIsak;562710 wrote:
    Funkar inte Bjrökvik ?

    Blåser nada just nu, men som Claes säger, hoppas på lite tryck i em

  • stefanlindmark

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 08:09
    ålarenset;562814 wrote:
    jag kommer till österskär så fort jag sovit middag…
    Är serveringen öppen eller ska man ta mä grillen.

    Finns iofs grillplats (av typen cylindriskt betongrör).
    Men restaurang Solbrännan öppnar 11 varje dag och har fått sig en andel av hushållskassan i sommar.

    Jag och Ullis åker dit på eftermiddagen oavsett prognos. Förmodligen blir det runt 13.30.

  • malteaserr

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 08:14

    sitter på jobbet och bilen står utanför fullpackad. men wtf, det är helt stilla ju. skall pressa i mig kilovis med pasta i alla fall så man har kolhydrater i kroppen. ses på dalarö runt 14.00!

  • broderisak

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 08:45

    Tror du att det blåser vid Dalarö??? Känns som vi blev blåsta av alla prognoser. Tittar man på Live bilderna ifrån Apelviken så ser det ut som dom har det riktigt schysst……10-15msek

  • anilson

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 08:47
    ubåten;562807 wrote:
    väg beskrivning till björkvik skulle vara fint att få har inte varit där än .

    222 mot värmdö, sväng av mot gustavsberg/Ingarö, vänster mot Ingarö och sen rakt fram mot björkvik till du kommer ner till vattnet, det är typ 8km från brunn (när du åkt rakt igenom rondellen)
    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=bj%f6rkviks+brygga

  • broderisak

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 15:50

    Dalarö Funkade fint idag ifrån kl 13-14.

  • claes6

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 17:32

    Björkvik var sådär. Gässade fint, men som någon sa “det blåser mindre än man tror”. Mellan 16.45-17.15 var det helt ok, men sedan verkade det dö. Åkte hem till grillen och gjorde dagens goda gärning genom att låna ut min sele till en glömsk “fellow surfer”. Bara att hoppas att de fick lite bättre förutsättningar än det var innan 16.45.

  • mikaels

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 19:36

    Tyckte det blev en rätt OK sista semesterdag, kom till Björkvik vid 1-tiden, då blåste det inget vidare, men det tog sig. Körde 7,5 vilket var helt OK. Vid fyratiden när jag lade av verkade kvällsskiftet komma ;), nya friska typer som antagligen jobbat hela dagen, då var det nog lite mer vind också som belöning :).

    Skönt med sol och hyfsat varmt, synad att semestern tar slut just som surfandet börjar ta sig igen…

  • patriks

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 20:07

    Får nog instämma att Björkvik var helt okej. Vi kom dit alldeles för tidigt pga. ofräsch prognos, men sedan kom det ju lite vind trots allt så man fick köra. Tror någon uppmätte 7m/s, 9 i byarna när jag drog hem vid halv sju.

  • jocla

    Medlem
    31 juli, 2009 vid 20:24

    Verkar ha varit ungefär likvärdigt i björkvik och dalarö, jag körde 7.0 från 14 vilket mestadels funkade bra. Vinden ökade tillfälligt ca 45 min vid 16 tiden i samband med att en molnfront kom in, då gick det fort…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Fredag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.