Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Fredag FM

  • Sthlm Fredag FM

    Publicerad av tagt på 20 augusti, 2009 vid 12:31

    Verkar som det håller i sig till fredag förmiddag, enligt DMI vrider det upp mot SO.
    Är et någon som ska ut?

    Är det Björkviksbrygga som gäller?

    Torö Stenstranden? (är det någon som ska dit, har bara kört kärringviken, så jag behöver ha någon som kan ringa sjöräddningen/ambulans när jag spolas runt bland stenarna…..)

    andreas-t svarade 14 år, 8 månader sedan 24 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • svennebanan

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 12:49
    tagt;568739 wrote:
    Verkar som det håller i sig till fredag förmiddag, enligt DMI vrider det upp mot SO.
    Är et någon som ska ut?

    Är det Björkviksbrygga som gäller?

    Torö Stenstranden? (är det någon som ska dit, har bara kört kärringviken, så jag behöver ha någon som kan ringa sjöräddningen/ambulans när jag spolas runt bland stenarna…..)

    Jag satt här och väntade på sista båtvädret uppdateringen. Jag har bestämt att ge Björkvik en rejäl chans (närmast). Från tidig morgon eller efter lunch. Som det ser ut nu satsar nog på att vara där tidigt och jobba eftermiddagen. Är det riktigt bra stannar jag hela dagen. Karriären har stått blickstilla (eller rättare sagt, jag rullar runt på botten av den) de senaste 5 åren så det lär väl inte vara någon som bryr sig om jag är awol på em;).

  • tagt

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:01
    svennebanan;568741 wrote:
    Jag satt här och väntade på sista båtvädret uppdateringen. Jag har bestämt att ge Björkvik en rejäl chans (närmast). Från tidig morgon eller efter lunch. Som det ser ut nu satsar nog på att vara där tidigt och jobba eftermiddagen. Är det riktigt bra stannar jag hela dagen. Karriären har stått blickstilla (eller rättare sagt, jag rullar runt på botten av den) de senaste 5 åren så det lär väl inte vara någon som bryr sig om jag är awol på em.

    hehe.. det gäller att ha flexibla arbetstider, jag plockar med mig datorn hem så kan jag alltid lösa lite akuta problem på eftermiddagen, om något oväntat händer på jobbet…

    Jag pratade precis med “dude” och eventuellt ska han ner mot Torö i morgon, så då hakar jag på ner dit för att känna lite på vågorna… om inte så blir det nog Björkvik för mig också

  • svennebanan

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:06
    tagt;568743 wrote:
    hehe.. det gäller att ha flexibla arbetstider, jag plockar med mig datorn hem så kan jag alltid lösa lite akuta problem på eftermiddagen, om något oväntat händer på jobbet…

    Jag pratade precis med “dude” och eventuellt ska han ner mot Torö i morgon, så då hakar jag på ner dit för att känna lite på vågorna… om inte så blir det nog Björkvik för mig också

    Ok. Om det är någon annan som är sugen på att vara “tidigt” (det är typ kl 8 för mig) vid Björkvik så släng gärna upp en blänkare här.

  • pete

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:17

    Ah, lärde mig ett nytt bra uttryck där: http://sv.wiktionary.org/wiki/AWOL

    Kick-off-helvete med jobbet omöjliggör awol för min del… för övrigt är ju just SSO en lite trixig vindriktning i Sthlm. För mig är Syd=t ex Fituna+Oxnö+Dalarö+K-viken & SO=Erstan. Men vilket är Sthlms bästa SSO-spott?

  • svennebanan

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:23
    pete;568748 wrote:
    Ah, lärde mig ett nytt bra uttryck där: http://sv.wiktionary.org/wiki/AWOL

    Kick-off-helvete med jobbet omöjliggör awol för min del… för övrigt är ju just SSO en lite trixig vindriktning i Sthlm. För mig är Syd=t ex Fituna+Oxnö+Dalarö+K-viken & SO=Erstan. Men vilket är Sthlms bästa SSO-spott?

    Ja bryggan blir nog knixig. Men Sandarna borde väl funka bra?

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=15

  • mexi_

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:39

    SSO/OSO är inga problem vid bryggan. Ren O blir lite guppande, men sedan brukar det vara nästan bästa vindriktningen, med mindre chop och lite renare svall!

  • tsurf

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 14:43

    Erstaviken är klockren på sydost!!

  • jonasp

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 15:35

    synd att det inte verkar bli klockren sydost bara… för allt annat än so är så långt ifrån klockrent man kan komma på erstaviken. För mig blir det nog torö eller björkvik.

  • grrrr

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 18:25
    Quote:
    Men Sandarna borde väl funka bra?

    Definitivt, dessutom är det närmare till ‘venturitratten’ Ingaröfjärden.
    Lilla sand fungerar från O till SV. NO och V innebär en del guppande…

    Ha det så kul!

  • surfmad

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 19:53

    Åker nog till Farstanäs efter jobbet. Kan det funka på SSO måntro?

  • vindsokaren

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 20:35
    TSURF;568770 wrote:
    Erstaviken är klockren på sydost!!

    Det blir erstaviken för mej åker ner till TWC vid 13 annars åker jag vidare ut på tyresö och kollar Dyviksudde.Om det är för mycket syd i vinden

  • brutus

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 20:37

    ah, awol… ja, varför inte…
    lutar åt björkvik, kollar imorgon morgon… blir e.m. – kväll i alla fall, och verkar bli grymmeväder också!
    surf´s up.

  • patriks

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 22:03

    Björkvik it is! Drar förmodligen dit någon gång på dagen/eftermiddagen.

  • jerker04

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 22:07

    Torö, är givet om det blåser i morgon och riktningen håller sig runt S-SO.

  • electric

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 22:38
    surfmad;568855 wrote:
    Åker nog till Farstanäs efter jobbet. Kan det funka på SSO måntro?

    Ja, SSO ska nog funka på Farstanäs. Men blir det mer O, t ex SO, så är det sämre pga att Radön då förstör vinden. Själv satsar jag nog på Skanssundet, som passar på allt mellan O och S. (Fast blir det mer på S så blir det Fituna … . Morgonens prognoser får avgöra!)

    /Lars

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Fredag FM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.