Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Fredag FM

  • mexi_

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 05:08

    Kommer att bli en toppendag i björkvik. Ligger redan på S 8-9 m/s. Ser kanon ut. Jag drar ner till lunch.

  • svennebanan

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 05:16
    mexi_;568941 wrote:
    Kommer att bli en toppendag i björkvik. Ligger redan på S 8-9 m/s. Ser kanon ut. Jag drar ner till lunch.

    Jag tar en tour of duty till jobbet på förmiddagen och siktar på att vara riggad till 13.

    Går du i vid bryggan?

  • ath

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 05:30

    Drar till Björkvik nu.

  • anilson

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 05:49
    mexi_;568941 wrote:
    Kommer att bli en toppendag i björkvik. Ligger redan på S 8-9 m/s. Ser kanon ut. Jag drar ner till lunch.

    Då måste man nog masa sig hem från jobbet i tid, var nere igårkväll och lagon när man riggat så hade det dött, tog iof storbradan så jag kunde cruisa på ute på fjärden.
    Men ett nytt försök idag mao…..

  • docloop

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 06:50

    Drar till bryggan efter lunch eller stranden vid Björkvik. Hoppas att det håller i sig idag… igår kväll var ju ingen höjdare.

  • vivace282

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 06:58

    Bra tryck vid mjölkudden, perfekt vindriktning. Körde formula, började med 11.5 men riggade om till 10 då grundvinden ökade. Över 10 m/s i byarna. Kom ut vid 6 tiden och körde till 7.45.

  • claes6

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:02

    Skönt att det finns fler som skippar fredagsölen och sätter hoppet till em/kväll. Drar tidigare från jobbet och ska hämta nya brädan (jipppiie!) först. Hoppas några är kvar när jag kommer till Björkvik.

  • kurtkomet

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:28

    Laddar för Gårdsfjärden runt halv fem.. Fler från Nynäs som ska ut?

  • andreas-t

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:29

    För min del blir det Näsby Park från kl. 17
    http://www.foreca.se/Sweden/Taby?details=20090821

  • mexi_

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 08:24

    Jag går i vid stranden direkt till höger om bryggan. Rapport kommer om c:à 40 min.

  • electric

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 08:36

    Jag drar till Skanssundet nu. Är där 11.30. Hanlar drar också dit (han åkte till Fituna men ångrade sig pga lite väl mycket frånlandsvind även om det drar in byar där ibland).

    /Lars

  • lukasw

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 08:55

    Jag drar till tyresö strand bästa ställe på SO

    TWC

  • mexi_

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 09:49

    Lite besviken på björkvik. De som planar har nog runt 6.5. Ligger rakt på så lite bökigt att kryssa ut. Hoppas det ökar. Jag drar ner nu. Tar med 8.1 för säkerhets skull.

  • claes6

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:35
    mexi_;569029 wrote:
    Lite besviken på björkvik. De som planar har nog runt 6.5. Ligger rakt på så lite bökigt att kryssa ut. Hoppas det ökar. Jag drar ner nu. Tar med 8.1 för säkerhets skull.

    Tack för tipset. Hoppas det håller i sig framåt em. Tar med mig både 6.7 & 8.1, då.

  • petalz

    Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:50

    Ciao

    Kan rekommendera Brevik, körde mellan kl 9-12, 7.5 men till stor del överriggad. Två andra snubbar dök upp vid elva o riggade ~6, vilket funkade finfint när jag åkte till jobbet vid ett!

    / Peter

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Fredag FM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.