Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm i helgen

  • militaren

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 18:18

    snart dags att åka på en långdistans sträcka över till åland kanske?

  • lars_e

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 18:31
    Bjornen;397189 wrote:
    Fituna var kanon idag strålande sol och bra tryck, seglade drygt 8,6 mil enligt GPS:n 🙂

    //Björn

    Instämmer i att det var en bra dag i Fituna 😀
    Bara att ladda för morgondagen nu. Jag provar också Brevik, måste ändå åka ut åt det hållet imorgon.

  • fastforward

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 18:31

    @Bjornen 397189 wrote:

    Fituna var kanon idag strålande sol och bra tryck, seglade drygt 8,6 mil enligt GPS:n 🙂

    //Björn

    Hur tusan fick du reda på att det var värt att åka till Fituna idag? Det har ju sett helt dött ut hela dagen på de observationssidor jag kollat. Eller har du gigantiska segel månne?

  • militaren

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 18:43

    @fastforward 397199 wrote:

    Hur tusan fick du reda på att det var värt att åka till Fituna idag? Det har ju sett helt dött ut hela dagen på de observationssidor jag kollat. Eller har du gigantiska segel månne?

    Du hade grundvind på i alla fall 6-7 m/s och sol = en bra dag på Fituna.

    Hade rätt bra tryck med 6.1 och freestyle planka

  • bjornen

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 18:48

    @fastforward 397199 wrote:

    Hur tusan fick du reda på att det var värt att åka till Fituna idag? Det har ju sett helt dött ut hela dagen på de observationssidor jag kollat. Eller har du gigantiska segel månne?

    Det är ju just det som är det fina med Fituna, prognosen kan vara sådär men en grundvind på S eller SV och lite flyt så brallar det på. Jag är inte heller rädd för bomkörning (hellre bomkörning än att missa en segling) Idag seglade jag 8,5 hela tiden men skulle klarat mig med 7,0

    //Björn

  • fastforward

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 19:49

    Hmmm, det är den där brisen som är lite lurig alltså. Om man bodde lite närmare så kunde man kanske åka dit lite oftare men nu är det lite väl långt (tar över en timme enkel resa + packning av bilen). Visserligen har jag ingen bil för närvarande så jag hade inte kunnat surfa i vilket fall men om man ser på din surfblogg Björn så verkar du få ut massor med surfdagar.

    Tänk om man kunde sätta upp en vindmätare där med liverapporter på nätet, skulle varit sweet.

  • svenne

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 20:13
    fastforward;397223 wrote:
    Tänk om man kunde sätta upp en vindmätare där med liverapporter på nätet, skulle varit sweet.

    Byggde en prototyp förra året, men fick aldrig tummen ur röven för att göra klart den… 🙂

  • maca

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 20:32

    Blev en riktigt trevlig dag på Torö idag oxo. Inget radikalt men bra push i 6.5 – 7.1 och freestyle. Att det sen är strålande sol och vacker natur förstör ju inte direkt upplevelsen.

    /André

  • fastforward

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 20:35

    @Svenne 397230 wrote:

    Byggde en prototyp förra året, men fick aldrig tummen ur röven för att göra klart den… 🙂

    Hehe, vilken del byggde du då? Jag har sett att de säljer hela paket som det bara är att smälla upp. Problemet är ju det där med ström och nätverk. Det man behöver är en sommarstugeägare eller liknande i närheten och så sätter man upp prylarna i någon lämplig tall skyddade från väder. Stugägaren behöver ju inte ens ha internetuppkoppling, det kan man ju fixa själv med en sådan där liten laptop-dosa som 3 kör med.

    Hur som helst blir det en engångskostnad för vindmätaren + utrustning (5000:-?) och sedan löpande kostnader för el och nät (200-300:-/månad?). Går man ihop 10-20 pers så blir det inte dyrt. Man kan ju ordna ett medlemssystem så att endast de som betalat 50-100:-/sommar får tillgång till vindmätaren.

  • svenne

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 20:48

    Vilken? Jag byggde hela grejen från scratch.
    Allt runt en PIC-processor som klockade vinden och triggar ett SMS efter en tid. Det enda som behövs är ett batteri som håller tillräckligt länge.
    Meeen, jag orkade som sagt inte göra en vattentät. Nåt annat år kanske. 🙂

  • fastforward

    Medlem
    14 juli, 2007 vid 22:54

    Impressive! Hur länge kan ett batteri hålla då? Eller din prototyp kanske hämtade energi från vinden? Kan ju vara smart iofs eftersom man endast behöver sms när det blåser…

  • bjornen

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 06:17

    Verkar blåsa V idag och var åker ni då ? Jag har seglat sätrabadet några gånger på V och det fungerar hyffsat.

  • henrik76

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 07:36

    Till alla er som tänkte segla Brevik, Åkersberga:

    Kör till nästa udde Stensnäs istället. Det är bara att följa vägen förbi Brevik och sen svänga höger vid skylten till Stensnäs.

    Bättre och finare riggytor och lite öppnare än borta på brevik. Parkering endast 15 meter från vattnet.

  • gifvars

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 07:51

    Tjena,
    Tänkte oxå dra till Brevik. Kommer dock att bli först runt 12.00-snåret.
    Rapport kommer – “ni vet var”.
    Eller om nån hinner före skicka ett sms till 72401 “gpg stm Tjoho vare går undan här i brevik”

    -JG

  • bjornen

    Medlem
    15 juli, 2007 vid 07:55

    Jag provar nog också Åkersberga för första gången

    //Björn

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.