Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Söndag 12/7

  • Sthlm Söndag 12/7

    Publicerad av benx på 11 juli, 2009 vid 12:08

    Funderar på Fituna eller Björkvik. Ser ut att kunna bli helt ok, är redo hela dagen men nu ser ju eftermiddagen mest lovande. Vad har ni andra för planer?

    jarp svarade 14 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • mart152

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 16:01

    Det blir Björkvik för min del- satsar på att vara där kring 12…

  • benx

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 16:24
    mart152;558649 wrote:
    Det blir Björkvik för min del- satsar på att vara där kring 12…

    Kommer nog också vid den tiden. Ser ju bäst ut där. Hur kör man dit? Har aldrig varit där;) Kommer från Stan.

  • malteaserr

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 17:53

    Jag har abstinens. Fixade bräda idag men trodde i min enfald att stroppar var med.

    Finns det någon vänlig själ som kan låna stroppar eller sälja billigt så jag kan köra i morgon. Sen får man köpa när surfbutikerna är öppna på måndag :smirk:

    Björkvik (lilla sandarna) låter som ett bra val.

  • benx

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 18:24
    malteaserr;558658 wrote:
    Jag har abstinens. Fixade bräda idag men trodde i min enfald att stroppar var med.

    Finns det någon vänlig själ som kan låna stroppar eller sälja billigt så jag kan köra i morgon. Sen får man köpa när surfbutikerna är öppna på måndag :smirk:

    Björkvik (lilla sandarna) låter som ett bra val.

    Jag kan ta med en uppsättning 😉 räcker det med 3 st ?

  • electric

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 18:27

    Rapport: Tja, det var knappt man orkade sig upp på benen efter gårdagens genomkörare på Fituna, men när det började dra i träden här hemma vid lunchtid kunde jag inte motstå surfsuget. Drog till Skanssundet som kan vara OK vid SO. Tyvärr var det bara sådär 5-6 m/s, med byar uppemot 7 m/s, men jag riggade i alla fall 7.4. Och så fick jag en timmes åka. Dock lite antiklimax efter gårdagen då man var överriggad med 4.5.

    /Lars

  • malteaserr

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 18:45
    Benx;558664 wrote:
    Jag kan ta med en uppsättning 😉 räcker det med 3 st ?

    ÄR DET SANT 🙂

    Helt perfekt. 3 räcker gott och väl. Jag har vänt upp och ner på hela källarförrådet för att hitta lite gamla stroppar men icke sa nicke.

    0738220797 är mitt nummer. Vilken tid drar du dit?

  • benx

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 18:49
    malteaserr;558671 wrote:
    ÄR DET SANT 🙂

    Helt perfekt. 3 räcker gott och väl. Jag har vänt upp och ner på hela källarförrådet för att hitta lite gamla stroppar men icke sa nicke.

    0738220797 är mitt nummer. Vilken tid drar du dit?

    Ska försöka vara där vid 12. Jag kör en blå Peugeot 307 sw.
    Om du kommer senare så är det jag som står och vinglar på en Rrd fsw 😉
    Självklart ställer man upp:) Du kan ju får köpa dom för en billig peng om du vill. Men de kan vi ta imorgon.

    Ses imorrn!// Eric

  • malteaserr

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 18:50
    malteaserr;558671 wrote:
    ÄR DET SANT 🙂

    Helt perfekt. 3 räcker gott och väl. Jag har vänt upp och ner på hela källarförrådet för att hitta lite gamla stroppar men icke sa nicke.

    0738220797 är mitt nummer. Vilken tid drar du dit?

    Aha såg nu att du kommer vara där runt 12. Låter finemangs.

    Om du åker mot Ingarö – Björkvik – bryggan så går det en väg till höger innan och det är skyltat Mörtviken tror jag. Sen brukar jag svänga första vänster. Där finns parkering. En liten promenad ner till vattnet sen är det bara köra på.

  • grrrr

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 20:22

    Nästan rätt, precis innan backen ner till bryggan svänger du till höger, mot mörtviken.
    Sen är det den andra till vänster, in på parkeringen. Köra längst bort och sen promenad 30m ner till höger för att komma till lilla sand.

    Om det behövs har jag också extra stroppar liggande.

    Vi ses där!

    /Erik.
    o7o 579 08 09

  • benx

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 20:55
    Grrrr;558687 wrote:
    Nästan rätt, precis innan backen ner till bryggan svänger du till höger, mot mörtviken.
    Sen är det den andra till vänster, in på parkeringen. Köra längst bort och sen promenad 30m ner till höger för att komma till lilla sand.

    Om det behövs har jag också extra stroppar liggande.

    Vi ses där!

    /Erik.
    o7o 579 08 09

    Vad är det som skiljer på att köra där och Björkviks brygga? Hur ser det ut? Långgrunt etc?

  • grrrr

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 21:30
    Quote:
    Vad är det som skiljer på att köra där och Björkviks brygga?

    Det är i princip samma, lite finlir med vindriktningar och sånt.

    Största skillnaderna är att stranden är mycket bredare, inga klippor (i viken), mera långgrund (tror jag) men också lite mer skyddat vilket gör att man måste ‘välja sida’ när man går ner. Det spelar ingen roll imorgon eftersom vinden ligger rätt på.

    Stor nackdel: väldigt få som vindsurfar därifrån…
    Annan nackdel: betalparkering på sommaren när det är vackert väder (fram tills klockan 2-3 tror jag). Vilket också innebär att det alltid finns P-plats…
    Idag var det fint väder men ingen som tog betald.

    Testa!

  • benx

    Medlem
    12 juli, 2009 vid 06:59
    Grrrr;558701 wrote:
    Det är i princip samma, lite finlir med vindriktningar och sånt.

    Största skillnaderna är att stranden är mycket bredare, inga klippor (i viken), mera långgrund (tror jag) men också lite mer skyddat vilket gör att man måste ‘välja sida’ när man går ner. Det spelar ingen roll imorgon eftersom vinden ligger rätt på.

    Stor nackdel: väldigt få som vindsurfar därifrån…
    Annan nackdel: betalparkering på sommaren när det är vackert väder (fram tills klockan 2-3 tror jag). Vilket också innebär att det alltid finns P-plats…
    Idag var det fint väder men ingen som tog betald.

    Testa!

    Ok Tack 🙂 Mest nyfiken.

  • local

    Medlem
    12 juli, 2009 vid 10:15

    Funderar på Oxnö eller Fituna idag. Verkar vara sydligt. Någon som har tips på annat bra sydtälle i Södra Sthlm?

  • rasmus_w

    Medlem
    12 juli, 2009 vid 10:31

    Torö Käringviken?

  • andreas-t

    Medlem
    12 juli, 2009 vid 10:45

    Jag åker till Näsby Park vid kl. 15. Seglar man bortanför ön brukar det vara helt ok vid syd.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm Söndag 12/7

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.