Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag ?

  • Sthlm söndag ?

    Publicerad av bjornen på 1 september, 2007 vid 10:50

    Nu vill jag veta var ni kommer att segla ? Verkar bli för mycket V för att det ska bli bra i Fituna eller vad tror ni. Jag har seglat Brevik 2 gånger nu och måste säga att det har fungerat riktigt bra på VSV.

    //Björn

    PS. är man riktigt sugen så verkar det kunna bli segling redan i eftermiddag/kväll…DS

    dr-masse svarade 16 år, 8 månader sedan 28 Medlemmar · 52 Svar
  • 52 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    1 september, 2007 vid 11:55

    Jag funderar på Askfatshamnen eller eventuellt Årsta havsbad.
    Jag tror att Årsta havsbad är lite mindre kännsligt för vsv.
    Vad tror ni ?

    Och vad blir vindriktingen blir det SV eller VSV?

    /Lukas

  • schnitzler

    Medlem
    1 september, 2007 vid 11:57

    jag drar till näsaäng me en polare. vet att det inte e bästa vindriktning men jag kommer ingen annanstans:) är där hela dan

  • pos

    Medlem
    1 september, 2007 vid 12:39

    @Bjornen 410672 wrote:

    Nu vill jag veta var ni kommer att segla ? Verkar bli för mycket V för att det ska bli bra i Fituna eller vad tror ni. Jag har seglat Brevik 2 gånger nu och måste säga att det har fungerat riktigt bra på VSV.

    //Björn

    PS. är man riktigt sugen så verkar det kunna bli segling redan i kväll…DS

    Jag satsar på en “kärring” i Torö om prognosen står sig
    /Per-Olof

  • Oregistrerad

    Gäst
    1 september, 2007 vid 13:39

    @Bjornen 410672 wrote:

    Nu vill jag veta var ni kommer att segla ? Verkar bli för mycket V för att det ska bli bra i Fituna eller vad tror ni. Jag har seglat Brevik 2 gånger nu och måste säga att det har fungerat riktigt bra på VSV.

    //Björn

    PS. är man riktigt sugen så verkar det kunna bli segling redan i eftermiddag/kväll…DS

    Björnen & co,

    Enl smhi skall det blåsa SV. Ser inte ut att Fituna kommer att fungera med andra ord. Tror stenhårt på askfasthamnen på dalarö. Höjdare där härom helgen på sådan vindriktning.

    /Magnus

  • frasselinho

    Medlem
    1 september, 2007 vid 14:02

    blir björkvik,
    skulle va nån tävling där, men de lär ju va borta vid 11,
    nån som har ngn erfarenhet, brukar det va problem att segla då tävlingen går av stapeln?!

  • electric

    Medlem
    1 september, 2007 vid 14:05

    … och så finns ju Farstanäs (http://www.telgesurf.se) som funkar från SSO till V. Ett juste alternativ när det är för mycket väst för Fituna.

  • yaddle

    Medlem
    1 september, 2007 vid 14:34

    Rastaholm kanske skulle funka?

  • mexi_

    Medlem
    1 september, 2007 vid 16:16

    Tävlingen i björkvik startar bara där. Tidigaste start var nog vid 12 sen går man i mål på mjölkudden i baggensfjärden. Är lite sugen på att vara med själv, det är ju en slags maratonsegling!

  • lukasw

    Medlem
    1 september, 2007 vid 17:12

    Vad tror ni om Torö, kan det funka imorgon? Tänkte på Björkvik, eller dyvik i Tyresö eller dalarö?

    lukas

  • bjornen

    Medlem
    1 september, 2007 vid 17:18

    @lukasw 410767 wrote:

    Vad tror ni om Torö, kan det funka imorgon? Tänkte på Björkvik, eller dyvik i Tyresö eller dalarö?

    lukas

    @Oregistrerad 410702 wrote:

    Björnen & co,

    Enl smhi skall det blåsa SV. Ser inte ut att Fituna kommer att fungera med andra ord. Tror stenhårt på askfasthamnen på dalarö. Höjdare där härom helgen på sådan vindriktning.

    /Magnus

    Jag börjar luta lite åt dalarö, om ni åker dit vilken tid sticker ni ?

    //Björn

  • jox

    Medlem
    1 september, 2007 vid 17:56

    Första möjliga start på tävlingen är klockan 12.00, så då lär det vara en hel del seglare som rör sig ute på vattnet. Kom dit och kör maraton! Som sagt så är målgången på mjölkudden, baggenfjärden. Sträckan är runt 30 km rakaste vägen men det kommer nog bli en hel del kryss… Ses där!

    /Jocke

  • lukasw

    Medlem
    1 september, 2007 vid 18:47

    Vad tror du ok Torö björn?

  • jesper_b

    Medlem
    1 september, 2007 vid 19:17

    Platsen given för mig, dvs Torö stenstrand. Dock lite trixigt att komma loss på grund av garage sale, barnkalas mm. Men som den obotliga optimist jag försöker vara så kommer jag ner! /Jesper B

  • malteaserr

    Medlem
    1 september, 2007 vid 19:52

    Tja

    Jag drar nog till kärringviken också…MEN är det någon som vet hur det är där om det skulle råka vrida till V?

    Det är en liten ö väster om kärringviken som är rätt i vägen faktiskt och blir det V så är det ju helt i vägen.

    Är det någon som vet om det påverkar vinden mycket?

    Annars vore det skönt att ligga och bränna längst det långgrunda och öva trick…

    pos;410691 wrote:
    Jag satsar på en “kärring” i Torö om prognosen står sig
    /Per-Olof
  • varfor

    Medlem
    1 september, 2007 vid 21:22

    Vi sticker till Askfatshamnen. Tidigt som satan :). Är förmodligen där strax efter 06..

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.