Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag

  • Sthlm söndag

    Publicerad av bjornen på 12 oktober, 2007 vid 20:14

    Någon som seglar Dalarö på söndag om prognosen håller. Jag är grymt sugen efter att ha missat dagens vindar.

    //Björn

    jps svarade 16 år, 8 månader sedan 10 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • johan

    Medlem
    12 oktober, 2007 vid 20:27

    Jag är på om det blåser.

    Johan

  • jocla

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 08:40

    Håller prognosen i sig kör jag på förmiddagen. Har aldrig provat dalarö men det är väl minst lika bra som björkvik på sv antar jag.

    Jag har för mig att jag läste något om surfförbud där (schweizerbadet) men det kanske bara gäller under sommaren?

  • getwet

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 08:50

    @jocla 421757 wrote:

    Håller prognosen i sig kör jag på förmiddagen. Har aldrig provat dalarö men det är väl minst lika bra som björkvik på sv antar jag.

    Jag har för mig att jag läste något om surfförbud där (schweizerbadet) men det kanske bara gäller under sommaren?

    Man utgår från Askfatshamnen på Dalarösidan. Inte vid badet.

  • Oregistrerad

    Gäst
    13 oktober, 2007 vid 09:01

    @Bjornen 421692 wrote:

    Någon som seglar Dalarö på söndag om prognosen håller. Jag är grymt sugen efter att ha missat dagens vindar.

    //Björn

    Åker till Dalarö om det blåser SV.

    /Magnus

  • svenne

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 09:07

    Det blir bra surf imorrn, för jag kan inte komma loss…

  • electric

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 11:00

    Det blir helt klart Fituna eller Farstanäs. Vilken det blir beror på hur mycket syd-sydväst (Fituna) resp sydväst-väst (Farstanäs) som vinden ligger på.

    SMHIs prognos i P1 just nu är ju lovande: Land: “10-13 grader, vind SV måttlig till frisk”. Sjö: “SV ökande till 8-12 m/s”. Det låter väl bra!

  • carolinec

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 16:02

    Två till som, med glädje!, drar till Dalarö.

  • maca

    Medlem
    13 oktober, 2007 vid 22:03

    Aldrig seglat Dalarö, men det verkar ju bli lite surfers där imorgon. Hur är dalarö jämfört med fituna alt kärringviken på SV? Kortare resa från stan iaf.

  • bjornen

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 06:56

    @MacA 421983 wrote:

    Aldrig seglat Dalarö, men det verkar ju bli lite surfers där imorgon. Hur är dalarö jämfört med fituna alt kärringviken på SV? Kortare resa från stan iaf.

    Jag tycker Dalarö är bättre på SV när det finns risk att det vrider för mycket mot V för då suger Fituna. Jag åker dit och siktar in mig på att vara där runt 10-10:30

    //Björn

  • jocla

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 07:18

    Jag provar också dalarö, börjar packa grejerna nu.

  • jps

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 07:43

    Letade lite på nätet och hittade denna väderstation på Dalarö http://web.telia.com/%7eu85025263/

    Någon som vet var den står och om den stämmer någorlunda för Askfatshamnen?

  • marden

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 07:55

    snygg väder station hoppas den stämmer bra

    skjälv åker jag inte ut idag
    men däremot kan jag tänka mig att det kan va full aktivitet på båt klubben
    vet inte om dom har att göra att vi är där som surfare men om ni blir många där så ta det lungt o håll er vänliga me båtfolket så dom inte hittar på nått förbud där också

  • jps

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 08:17

    Jag funderar och på det där med båtupptagning etc. Funkar det inte alls att ta sig i från Schweizerbadet?

  • marden

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 08:22

    jodå badet funkar när det inte är badsäsong ,lite jobbigt långgrunt bara

  • jps

    Medlem
    14 oktober, 2007 vid 17:26

    Dalarö funkade väl skapligt idag. Vinden friskade i lite senare på eftermiddagen. Gott om surfare och kitare. Det seglades (vad jag såg) 6.1-8.5.

    Tog ett par bilder på den enda som var inom skotthåll innan jag började surfa själv. Jag var sist ur vattnet så efter det fanns det inga att plåta kvar…

    Björnen i nätt och jämt planing innan det friskade i.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.