Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm-torsdag?

  • Sthlm-torsdag?

    Publicerad av simme på 18 maj, 2005 vid 21:28

    Är det någon som är ledig imorgon och tror på vind? det ser väl rätt fint ut!?

    Skulle vilja ha sällskap på torö eller fituna.

    Hur funkar brisen på fituna, kan den komma även om det är sydväst/väst? Sol ser det ju ut att bli.
    Annars kanske det är bättre att satsa på torö?
    Vad säger ni?

    getwet svarade 18 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • argulander

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 05:25

    Hej, är ledig hela dan och tänkte dra ut. Lyssnade på Landsort nu kl 0700, det blåste 10 m/s rent västligt. Fituna är väl tveksamt då det blåser rakt in brukar inte bli något vidare. Torö kan jag tänka mig men drar inte ensam. Kanske sticker jag bara till Sätrastrandsbadet som ligger mycket nära mig och seglar på lite större grejor. Jag bor i Segeltorp (dvs 8 km söder om Södermalm nära E4). Ring mig gärna om Du ska ut så kanske vi kan samåka, jag har hyggligt stor bil som rymmer 2 utrustningar. Ring mig i så fall på 08-97 75 18 el 070-450 76 80. Mvh Klas Argulander

  • argulander

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 05:58

    Hej nu har nya båtväderprognosen kommit, de har dragit ner på vindstyrkorna, Sätrastrand verkar inte längre så lockande, kanske det ändå är Fituna som gäller då det tydligen ska vara mellan V-SV, vädret verkar ju fint kanske vrider det över på den vanliga Fitunariktningen SSV? Om det skulle vara dåligt på Fituna så går det ju att åka vidare till Torö, det är ju ingen större omväg. MVH Klas

  • men

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 09:33

    Drar till fågelöudde, verkar vrida över och ser riktigt bra ut, om inter där så tyköbryggan, när jag kollade där verkade 6,9 funka bra.

    micke

  • swe223

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 10:09

    Bolinder Strand (Kallhäll) levererar just nu 8-10 m/s ren väst. Ser fint ut från balkongen. En surfare redan ute och kör nere vid görveln.
    //Nicke

  • mexi_

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 15:47

    Kom just hem från Kulan i Torsbyfjärden, grymt byigt men full rulle med 8m5 och 120 liters. Hade premiär i söndags och det verkar som att det skall blåsa i helgen……..kanonstart på denna säsong!!!!

  • getwet

    Medlem
    19 maj, 2005 vid 16:38

    Rangsta brygga likadant idag, otroligt vidrig byig väst men full fart i prylarna och ibland nada! Hoppas på morgondagen på Fituna smirk.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm-torsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.