Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stiltje i Egypten?

  • Stiltje i Egypten?

    Publicerad av petting_4 på 5 december, 2009 vid 15:02

    Kollar lite gran på en resa ner till El Gouna eller dyligt, har vart där förut men i oktober förra året.
    så det var ett tag sedan man var iväg söderut o fick lite sjysst kiting på varmt plattvatten. Tänkte man skulle fixa en resa nu efter nyår nån gång när den svenska vintern är som mörkast o jävligast. Men så blev jag varnad för att det i Egypten kommer 2 st veckor med stiltje när vattnet o luften når samma temp:/
    Nån som har nån erfarenhet eller vet ungefär när detta brukar ske? Pendlar ju lite från år till år men borde ju inte skilja så våldsamt många veckor el? Ha de gööööt! Petrus

    chrilleg66 svarade 14 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • curry

    Medlem
    5 december, 2009 vid 16:54

    När jag var i Hurghada 2004 vid jul var det en total chansning med vind. Det blåste 3/7 dagar kanske. Det bästa är nog att ta en sista minuten på prognos.

  • litease

    Medlem
    6 december, 2009 vid 02:28

    till exempel nu när Ving och Apollo flyger för 700 spänn t/r! Det har vi bokat, åker den 10. 🙂

    Prognosen? Ja, för 700 spänn säger jag bara att prognoser är prognoser. Funkar det inte får man ut och dyka istället!

  • dabban

    Medlem
    6 december, 2009 vid 02:51

    Red sea zone is the place in el guona !

  • chrilleg66

    Medlem
    6 december, 2009 vid 10:46
    petting_4;591166 wrote:
    Kollar lite gran på en resa ner till El Gouna eller dyligt, har vart där förut men i oktober förra året.
    så det var ett tag sedan man var iväg söderut o fick lite sjysst kiting på varmt plattvatten. Tänkte man skulle fixa en resa nu efter nyår nån gång när den svenska vintern är som mörkast o jävligast. Men så blev jag varnad för att det i Egypten kommer 2 st veckor med stiltje när vattnet o luften når samma temp:/
    Nån som har nån erfarenhet eller vet ungefär när detta brukar ske? Pendlar ju lite från år till år men borde ju inte skilja så våldsamt många veckor el? Ha de gööööt! Petrus

    Då var det den 11 Oktober i år. Var där i en vecka med totalt Stiltje..
    Inget kul alls..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stiltje i Egypten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.