Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stjäls surfprylar?

  • Stjäls surfprylar?

    Publicerad av douglas-l på 2 maj, 2006 vid 19:13

    Tja, ska kuska runt lite i sommar med grejerna på taket. Törs man låta allt sitta kvar på taket över natt i en storstad. Takräcket går väl iofs att låsa men det spelar nog mindre roll om man verkligen vill sno rubbet. Finns det en marknad för stula grejer, tycker att surfsverige har rätt bra koll på varandra. Har ni blivit av med era prylar någon gång?

    /Douglas

    charlieb svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ubaten

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:17

    läste här på konfen om någon som blivit av med en fanatic tt från biltaket
    så jag skulle inte rekommendera det

  • fnassel

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:21
    2fast4u wrote:
    Tja, ska kuska runt lite i sommar med grejerna på taket. Törs man låta allt sitta kvar på taket över natt i en storstad. Takräcket går väl iofs att låsa men det spelar nog mindre roll om man verkligen vill sno rubbet. Finns det en marknad för stula grejer, tycker att surfsverige har rätt bra koll på varandra. Har ni blivit av med era prylar någon gång?

    /Douglas

    Blev av med lite prylar förra året! Tror dock inte att det är surfprylar i första hand som stjäls ur bilar då det är svårt för den allmäna tjuven att hitta en marknad. Min bil blev rensad på allt som låg i den och det verkade mer som om de bara slet ut allt de kunde komma åt!
    Jag skulle däremot aldrig lämna prylarna olåsta på taket i en stad som Stockholm, Malmö eller Göteborg! eller olåsta på taket över huvud taget för den delen.
    Då jag jobbar som säljare har jag ofta med mig prylarna men alltid i bilen eller till och med tar in det på hotellet då jag står centralt i storstäderna!

    /Gammelsmurfaren

  • jeppo_f

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:24

    Jag blev av med i princip hela utrustningen för ett par år sedan. Bräda, mast, två segel och en bom. Hade dom i ett galler-garage-bås, och när jag kom ner en morgon var allting väck. Grejjerna var som tur var inte superfräsha, men jag undrar vilka som tog dom. Det är mycket prylar att bära iväg, och ganska svårt att kränga av det. Tror nog att det var ett gäng kids snarare än “riktig” tjuv. Inte för att det hjälper, prylarna är ju likväl borta.

    Skillnaden i ditt fall är ju att försäkringen inte täcker någonting om inte brädan är fastlåst, plus att även ett tanigt skitlås säkert avskräcker ganska många. Ett lås kräver ju i alla fall lite envishet för att forcera…

    /jeppe

  • mangans

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:24

    Här i göteborg så skulle jag absolut inte våga göra det… Knappt man vågar ställa bilen ibland…

  • jat

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 19:29
    2fast4u wrote:
    Tja, ska kuska runt lite i sommar med grejerna på taket. Törs man låta allt sitta kvar på taket över natt i en storstad. Takräcket går väl iofs att låsa men det spelar nog mindre roll om man verkligen vill sno rubbet. Finns det en marknad för stula grejer, tycker att surfsverige har rätt bra koll på varandra. Har ni blivit av med era prylar någon gång?

    /Douglas

    Tyvärr är det nog så att det finns en marknad för allt. Googla lite på saker du vill ha så öppnar sig en helt ny värld inom den mer eller mindre suspecta världen. Prylar stjäls helt enkelt. Blev av med två gamla segel som låg i bilen bland andra saker. Var på väg med allt till tippen. Nu slapp jag ju det….
    Skulle nog säga att inget bör vara kvar i bilen över natten i en stad.
    ///Jonas

  • charlieb

    Medlem
    3 maj, 2006 vid 14:04

    Som många varit inne på stjäls det nog inte surfprylar för att sälja utan mera av “misstag”. Risken är nog störst att det stjäls för att bara dumpas eller någon vill kanske bara åka lite pulka med din nya JP på kullerstenarna. vad det än är så är du torsk. Då kan det vara bra att ringa Försäkringsbolaget och säga “kan jag få 25 friska och tjacka upp mig på nya prylar!

    charlie

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stjäls surfprylar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.