Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • dr-masse

    Medlem
    9 april, 2015 vid 12:11

    Nej, ingen sjöbris ännu. För kall luft. Om en några veckor, ifall det blir mer ihållande värme, kanske?

    När du ser de första höga molnen skapade av stigande, fuktig varmluft börjar det bli dags.

  • nachoman

    Medlem
    9 april, 2015 vid 16:54

    Ser ut som det blir en svängom på Karlsudd på söndag. Funkar bra på V.

  • login_10

    Medlem
    9 april, 2015 vid 21:19

    Tänkte köra Södernäs på sön om prognosen väst håller i sig!

  • mexi_

    Medlem
    10 april, 2015 vid 11:15

    Kan nog också tänka mig södernäs runt lunch på söndag, kan bli lite nice 5.6-segling….

  • jox

    Medlem
    10 april, 2015 vid 13:32

    Jag var inställd på att dra till Fituna imorgon (lördag 11/4) men ni tror inte på någon sjöbris alltså? Windguru säger 6-8 m/s kl 14 och 7-11 m/s kl 17. Iofs lite mulet men verkar som att solen kan titta fram…

  • sailortrash

    Medlem
    11 april, 2015 vid 06:08

    norra sthlm var kanon i fredags med 5.7-6.0 vind och väldigt platt vatten (Trälhavet). Lördags var 5.7 fram till ca 14-30, sen minskade det till formula/storslalom vindar..

    på söndag smäller det…proggen ser fin ut. Om ngn är sugen på plattvatten så kan jag rekommendera österskär, det blir spegel på väst hur mkt det än blåser. Brevik funkar också, generellt bättre vind på väst men man kan få sig ett skutt eller två på små chopp som hinner bildas på vägen..

    för de som inte badat än kan jag tillägga att det var INTE varmt och skönt i vattnet, men det funkar om man inte börjar simma och ha sig…

  • petalz

    Medlem
    11 april, 2015 vid 13:04

    Körde säsongspremiär i brevik i torsdags, va ok 6.0. Dock tycker jag att de alltid är rätt byigt där, Österskär måste ju va ännu värre på väst när vinden kommer från land, eller? Ni är ju förvisso rätt många som seglar där så helt kass kan de ju inte va…

  • nachoman

    Medlem
    11 april, 2015 vid 13:23

    På ren V är Karlsudd bra. Klart att det är byigt men det är ju alla inomskärsspots mer el mindre. Man får gå ut förbi stranden o ut på udden vid V.

  • sailortrash

    Medlem
    11 april, 2015 vid 14:12

    Väst egentligen sämsta riktningen vid Österskär för det blir extremt byigt. Men om grundvinden är tillräckligt stark, vilket den ser ut att bli imorrn, kan det bli som en monterad fläkt typ…svårt att sägs vilken prognos som lovar det dock, man får ju chansa helt enkelt…jag kommer köra där imorrn efter lunch. Annars är syd till öst bra.

  • surfing_is_great

    Medlem
    11 april, 2015 vid 14:36

    Kanske blir premiär för mig på Närlunda ev. rasta imorgon!

    Får man sällskap?

  • ghost

    Medlem
    11 april, 2015 vid 16:19

    Har aldrig varit vid Närlunda men siktar på premiär där imorn efter kl 12.

  • brutus

    Medlem
    12 april, 2015 vid 10:39

    Fan kommer inte ifrån familjeplikter idag!! Grr
    Hur var närlunda?? Ser ut att blåsa full pung enl observationer

  • raggarn

    Medlem
    12 april, 2015 vid 11:10

    Ska ned å kolla snart…….ska va fullpung till 16tiden enl. SMHI

  • electric

    Medlem
    12 april, 2015 vid 12:18

    Betr Närlunda hörde jag att det vid lunchtid varit extrembyigt och därför (alltför) svårkört. Och typ 15 bilar där, dvs knökfullt.
    /Lars

  • raggarn

    Medlem
    12 april, 2015 vid 13:58

    Närlunda pics mellan 14;:00 15:00 typ
    .
    .
    .
    kommer fler måste äta först bara…. 🙂

Sida 2 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.