Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

  • Stockholm 2015

    Publicerad av herr-pelegrin på 15 mars, 2015 vid 11:17

    Efter de diskussioner som varit kring den gamla Stockholmstråden så har Electric och jag ett gemensamt förslag kring hur vi i Stockholmsområdet kan gå vidare. Vi tyckte det var en god idé med en tråd per år, där de som önskar kan lägga ut inlägg.

    sailortrash svarade 8 år, 3 månader sedan 93 Medlemmar · 960 Svar
  • 960 Svar
  • herr-pelegrin

    Medlem
    4 april, 2015 vid 12:01

    Är det någon som målat klart äggen, trotsat ruggvädret och ställt sig på plankan i påskaftonens nordvind? Själv lät jag bli!

  • sailortrash

    Medlem
    4 april, 2015 vid 14:12

    Jag funderar på att åka 7 mil till gålö imorrn för att surfa…är det värt det tro?

    Kommer ngn annan va där?

  • the_novice

    Medlem
    4 april, 2015 vid 16:06

    Vi var två stycken ute i Karlstad idag. 🙂
    Det börjar bli riktigt varmt och fint nu, det blev bara lite kallt att byta om efteråt i den nordliga vinden…

  • mjasurf

    Medlem
    5 april, 2015 vid 12:40

    In this weather, what type of wetsuits do you guys use? Any wetsuits that would do well for the range between 4°C to 14°C degrees?

    Been thinking getting something for the Swedish weather, I am only used to surfing in 14+ degrees (Sydney winter).

    PS: Any surfers in Segeltorp?
    PS2: I am new to windsurfing (besides couple lessos in HK)

  • herr-pelegrin

    Medlem
    5 april, 2015 vid 15:24

    I think the best You should do is to travel one km or two to Surfspot. They could help You with equipment.

  • sailortrash

    Medlem
    5 april, 2015 vid 17:09

    I use a 5/4 double neo (nothing special, a “basic” suit), 5 mm boots, gloves and a 3 mm hooded vest underneath the wetsuit this time a year…it does the trick. Water temp is not the problem, air temp is. If the sun is shining it’s gonna be fine these days..

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 april, 2015 vid 14:22

    Någon som var ute i påskhelgen? Jag testade premiär i dag, tisdag em, i NV-vinden. Varmt och skönt men egentligen bara plöja med 6.5, som ifos räckte i byarna men dessa var det bara hål i. Ett större segel hade knappast hjälpt i 50 m långa byar där jag körde på Horsan. På fm var det något helt annat. Då blåste det ordentligt(!).

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 april, 2015 vid 08:06

    Under fm onsdag gässar det friskt NV in i vikarna i södra skärgården! Kan vara något för för de som vill damma av 5.0 eller mindre?

  • raggarn

    Medlem
    8 april, 2015 vid 08:18

    div Ekeröspots….. typ Christers place..Skytteholm….secret 1………….secret2….m.fl ser ut att gå av rejält….
    vid 9:30 tiden iaf
    för hugade spekulanter……….
    Rapport från bakom ratten 🙂

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 april, 2015 vid 12:02

    Jepp det brallar, Raggarn – kör försiktigt så att Du inte blåser av vägen! Dagen till ära är inget för lättvindare som undertecknad. Fortfarande kl 14 så drar det på lika rejält. Ok temp i luften, runt 10 grader.

  • gustav1980

    Medlem
    8 april, 2015 vid 12:48

    Har en plan på att tillbringa torsdag-söndag i sthlm från mitten av april och framöver.
    Dagarna kommer att vara obokade så det finns absolut tid för surf. Har noll koll på spots och färdvägar…kan man räkna med sällskap och guidning blåsiga dagar?
    Bor på gärdet för övrigt!

  • electric

    Medlem
    8 april, 2015 vid 13:15

    @Gustav1980 731935 wrote:

    Har en plan på att tillbringa torsdag-söndag i sthlm från mitten av april och framöver.
    Dagarna kommer att vara obokade så det finns absolut tid för surf. Har noll koll på spots och färdvägar…kan man räkna med sällskap och guidning blåsiga dagar?
    Bor på gärdet för övrigt!

    Här finner du en lista med spots kring Stockholm, iaf söder och västerut, med beskrivningar: http://www.sodertornsurf.se , välj Spotinfo . Utöver dessa på något sånär nära håll för dig finns bland annat Fågelöudde (Lidingö) och Näsbypark.
    Betr om det är folk ute är det bra att följa denna tråd (eller att själv ställa en fråga).

    /Lars

  • brutus

    Medlem
    8 april, 2015 vid 14:30

    http://spotguide.kicks-ass.net är en utmärkt spotguide för 08-området tycker jag!
    @Gustav1980 731935 wrote:

    Har en plan på att tillbringa torsdag-söndag i sthlm från mitten av april och framöver.
    Dagarna kommer att vara obokade så det finns absolut tid för surf. Har noll koll på spots och färdvägar…kan man räkna med sällskap och guidning blåsiga dagar?
    Bor på gärdet för övrigt!

  • brutus

    Medlem
    8 april, 2015 vid 14:36

    Söndag ser ju riktigt blåsigt ut i 08-land. Västligt dock.
    Premiär för min del i år, har för mig att Närlundabadet på Ekerö är riktigt ok på Västligt, vilket det ser ut att bli…
    Någon som redan nu har planer och destinationen klar?

  • finafisken

    Medlem
    9 april, 2015 vid 10:38

    Hej, vad säger ni rutinerade stockholmare om sjöbris? Kan man tänka sig att det finns möjlighet nu när värmen börja komma. Ser ju ut att bli sv imorgon på Södertörn, tänker att en eventuell sjöbriseffekt skulle kunna vrida till det lite mer mot syd så att Fituna skulle kunna funka? Första riktiga säsongen för mig då det är ren spekulation/önsketänkande.

Sida 1 av 64

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2015

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.