Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • tumba

    Medlem
    8 mars, 2017 vid 07:53

    Ang Dalarö,

    Om jag ska köra en liten stund så brukar jag ta vändplanen då man kommer igång och kan avsluta snabbt. Men som sagt lite trist med asfalt o div oljefläckar…

    Om jag har gott om tid o vädret är skönt tar jag alltid stranden dvs kitezonen. Skönt att ligga och pausa på badplatsen. De stenar som finns försvinner i princip när du kommit ut på lår/midjedjupt vatten. Tar typ tre kryssbogar för att komma utanför de flesta kitearna och ön så man kan köra. Man får dock bära prylarna ca 200-300m från parkeringen.

    Om man är där innan 15 juni resp efter 15 aug (tror att det är dessa datum som gäller) kan man köra från sandstranden vilket är ännu skönare och precis intill parkeringen. Förbjudet att köra här under sommaren pga alla badande.

  • sundheden

    Medlem
    8 mars, 2017 vid 15:39

    Litar på att ni fixar bort is, mer värme och vind tills jag kommer hem från Mauritius. 😎
    Blev en trekvart med tidvis överriggad 5.3 idag.

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • mrquality

    Medlem
    13 mars, 2017 vid 09:45

    Någon som vet om i Närlunda badet eller Rasta är fortfarande is????Tänkte åka imorgon och vindsurfa men vill inte åka dit som sista gång och få en överraskning 😂😂😀

  • surfing_is_great

    Medlem
    13 mars, 2017 vid 10:37

    Närlunda är isbelagt, antagligen rasta också!

    Jag kanske åker till dalarö imorgon efter lunch om prognosen håller!

  • dendrite

    Medlem
    13 mars, 2017 vid 11:33

    Någon som vet hur isläget är i Brevik nu?

  • mrquality

    Medlem
    13 mars, 2017 vid 11:49

    Då kanske kan jag också åka till Dalarö, är aldrig varit och det kan vara bra att lära känna ett nytt spot. Efter en vecka på El Medano är så sugen av vindsurfa😊😁

  • micke_g

    Medlem
    13 mars, 2017 vid 20:59

    @surfing_is_great 743191 wrote:

    Närlunda är isbelagt, antagligen rasta också!

    Jag kanske åker till dalarö imorgon efter lunch om prognosen håller!

    Samma här!

  • mrquality

    Medlem
    14 mars, 2017 vid 08:09

    Finns det parkering nära till strand på Schweizerbadet? Eller behöver man ha en vagn/pirra???

  • isaac

    Medlem
    14 mars, 2017 vid 08:17

    Den mest strandnära delen av parkeringen vid Schweizerbadet är avstängd under vintern, men det finns en liten del som är öppen. Ca 100m att bära till stranden.

  • mrquality

    Medlem
    14 mars, 2017 vid 10:31

    det blåser! !!!!!!!

  • micke_g

    Medlem
    14 mars, 2017 vid 20:16

    Dalarö levererade! Dog lite när jag gick ut strax före 14 – men kom igen efter ett tag och ökade sen fint. Funderar på Fågelöudde imorrn typ 12 – 15 om det är isfritt. Säsongen är igång!

  • mrquality

    Medlem
    14 mars, 2017 vid 21:40

    Det blåste tillräckligt för mig idag på Dalarö😂😊jag var överriggad, körde 6.7 och hade ingnen lust att byta med en 5.4 pga det var för kallt.Planade lätt men var även mycket i vatten idag😂😂😂Men iaf jag kämpade på från 12 till 16. Testade att plana med båda fötterna in i straps för några sekunder då och då och det var fantastiskt men tappade kontroll efter några meter☺Kommer aldrig att ge upp 😉

  • surfing_is_great

    Medlem
    15 mars, 2017 vid 07:32

    De va kul igår på Dalarö, en riktigt bra säsongstart!

  • sundheden

    Medlem
    15 mars, 2017 vid 10:02

    @MrQuality 743229 wrote:

    Det blåste tillräckligt för mig idag på Dalarö😂😊jag var överriggad, körde 6.7 och hade ingnen lust att byta med en 5.4 pga det var för kallt.Planade lätt men var även mycket i vatten idag😂😂😂Men iaf jag kämpade på från 12 till 16. Testade att plana med båda fötterna in i straps för några sekunder då och då och det var fantastiskt men tappade kontroll efter några meter☺Kommer aldrig att ge upp 😉

    Va kul att se att du gör framsteg och brinner som tusan för detta! Detta är verkligen världens bästa sport att utvecklas inom. 😃

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • staffomania

    Medlem
    15 mars, 2017 vid 11:23

    Då var premiären avklarad (på Dalarö igår) och gick väl sådär om jag ska vara ärlig. Lite väl många klantiga vurpor för att man ska vara nöjd. Ökade på rätt rejält när jag skulle ut och var överriggad med 6.7 (5.5-6 hade nog varit bättre). Handskarna gled omkring på bommen och gjorde att man kändes ännu mer överriggad och till slut var jag tvungen att ta av mig dom för att överhuvudtaget orka ta mig tillbaka. Körde sen med öppna handskar och då kändes det mycket mer kontrollerat och roligare men då kom mörkret.

    Tyvärr råkade jag även göra illa knät så det kanske tar ett tag till nästa gång.

Sida 4 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.