Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • mrquality

    Medlem
    27 december, 2017 vid 20:44

    Någon som ska surfa imorgon(28:e december) ? Jag kör fm Sandarna, Dalarö, eller Torö.

    • Detta svar ändrades 6 år, 4 månader sedan av  mrquality.
  • mrquality

    Medlem
    28 december, 2017 vid 06:57

    Det blir Sandarna för mig idag det verkar blåsa 10-12 m/s. Kl 8.30 är redan där.

    Attachment Image
  • mrquality

    Medlem
    28 december, 2017 vid 09:29

    Open Water!!!😉 Lite choppig idag

    Attachment Image
  • herr-pelegrin

    Medlem
    28 december, 2017 vid 14:02

    Kul att det i Stockholm samtidigt är säsong för hårt och mjukt vatten. Norr om stan är issäsongen igång sedan ett par veckor på Valloxen, Fysingen, Vallentunasjön och Ullna.

  • goose

    Medlem
    28 december, 2017 vid 16:12

    MR Q; Vad kör du med för dräkt i denna kyla? Och klarar den att hålla värmen om man hamnar i vattnet en längre tid?

    • Detta svar ändrades 6 år, 3 månader sedan av  goose.
  • sailortrash

    Medlem
    28 december, 2017 vid 17:05

    Kul att det i Stockholm samtidigt är säsong för hårt och mjukt vatten. Norr om stan är issäsongen igång sedan ett par veckor på Valloxen, Fysingen, Vallentunasjön och Ullna.

    lugn, ni kommer hamna i plurret. Det är ju knappt minusgrader på natten. Isen ser ju ut som bräckligt knäckebrö på de där sjöarna…stannat på land!

  • dendrite

    Medlem
    28 december, 2017 vid 18:02

    En kort film från Torö igår. Vi var tre vindsurfare och 4-5 kitare på plats. Inte så farligt kallt i vattnet, hade mer problem med trötta underarmar än kylan, blir väl så när man inte surfat på ett par månader…
    https://www.youtube.com/watch?v=GDXYi8V7HV4

  • mrquality

    Medlem
    28 december, 2017 vid 20:30

    @goose den här törrdräckt har jag:
    http://www.surfspot.se/torrdrakt-mystic-force-dry-suit.html
    Jag tycker att är väldigt bra och skönt, med underställ och fleece klader blir den son en kamin 😁😀 Jag är en varm person och kör året runt och har ignen problem med kyla alls speciellt om det är + grader men det är skönt att vara helt törr efter en helt dagen på vatten. @dendrite fin video! Blåste bra? Idag var det lite lurigt på Sandarna, det känns som det blåste mycket men när jag var i vattnet planade bara i byar , visade att det skulle blåsa SO (SMHI)men enligt min kompass visade att det blåste SSV istället. Det var vågigt och svårt att komma ut från viken men det blev ändå några timmar vindsurfing . Nu får vi vänta nästa år 😀😊

  • dendrite

    Medlem
    28 december, 2017 vid 20:46

    @mrquality viva-mätaren visade 12-13 i medelvind vid landsort men det var lite mindre inne i viken, funkade ok med 4.7 för mig!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    29 december, 2017 vid 18:06

    Kul att det i Stockholm samtidigt är säsong för hårt och mjukt vatten. Norr om stan är issäsongen igång sedan ett par veckor på Valloxen, Fysingen, Vallentunasjön och Ullna.

    lugn, ni kommer hamna i plurret. Det är ju knappt minusgrader på natten. Isen ser ju ut som bräckligt knäckebrö på de där sjöarna…stannat på land!

    Jo, tack. Vi är uppdaterade genom div FB-grupper (och “viss iskunskap”) men i förrgår var det kanon på Fysingen innan den blev kexchoklad dagen efter. Runt 10 isjakter, några kitare och fem brädor.

    • Detta svar ändrades 6 år, 3 månader sedan av  herr-pelegrin.
  • sailortrash

    Medlem
    29 december, 2017 vid 21:29

    Kul att det i Stockholm samtidigt är säsong för hårt och mjukt vatten. Norr om stan är issäsongen igång sedan ett par veckor på Valloxen, Fysingen, Vallentunasjön och Ullna.

    lugn, ni kommer hamna i plurret. Det är ju knappt minusgrader på natten. Isen ser ju ut som bräckligt knäckebrö på de där sjöarna…stannat på land!

    Jo, tack. Vi är uppdaterade genom div FB-grupper (och “viss iskunskap”) men i förrgår var det kanon på Fysingen innan den blev kexchoklad dagen efter. Runt 10 isjakter, några kitare och fem brädor.

    Större risk än bitcoin

  • sailortrash

    Medlem
    30 december, 2017 vid 09:53
  • sailortrash

    Medlem
    30 december, 2017 vid 09:59

    Detta med en ”siffra” på mastens böjkurva är relativt nytt, och ännu inte ngn standard vad jag vet. Dessutom har jag aldrig sett en siffra på seglets böjkurva (luff) så oavsett får man chansa om man inte mäter den själv enligt IMCS formeln.

    Antagligen är det svårt att masstillverka master som alla har böjkurva ”12” utan de varierar för mkt helt enkelt.

Sida 79 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.