Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • levieux

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 15:26

    Viva ger 13.2 i Remmargrund.

  • mrquality

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 17:22

    Någon av er som känner eller har mer info om Rasta (Ekerö)?? På “spotguide.kicks ass” finns det inte så mycket info om den här spot.

  • electric

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 18:59

    Fituna var bra förstås! Det kördes 5.3 – 7+. Själv körde jag 6.0 hela eftermiddagen, vilket var perfekt. De som körde mindre än så hade det lite knepigt en stund vid 15.30-16-tiden eftersom vinden dalade tillfälligt då, men sedan ökade den igen och när jag drog därifrån vid 18-tiden var det fortfarande fullt ös. Drygt 20 pers där.
    /Lars

  • sailortrash

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 21:08

    Hur var kappis? Jag bangade ur…

  • levieux

    Medlem
    29 augusti, 2017 vid 21:36

    Säger inte hur det var i Kapellskär så du inte får djup ångest 😉

  • marangen

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 00:41

    Någon som fick med sig en våtsko från Fituna? Stod parkerad bredvid BT EL kärran före grushögen..!?
    Plinga gärna 0707-991011

    Hälsn Martin

  • mexi_

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 13:27

    Björkvik var milt sagt växlande…
    Kul att se så många surfare där och det surfades 5.7-7.9 med varierande resultat 🙂

  • sundheden

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 15:22

    Kapellskär 29/8: Tyvärr så missade jag den starkare eftermiddagsvinden när jag kom dit vid 16:45, var på vattnet en stund senare med 5.5 och min FSW 94… harvade runt en trekvart i hopp om att vinden skulle komma tillbaks. Gick till slut in och riggade mitt 2 cam Severne Turbo 6.5 och bytte till Futuran 114 och äntligen blev det åka av! Körde 45-60 minuter innan det började bli mörkt. Skön revanch helt enkelt. 😀

  • sailortrash

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 15:51

    ok

    låter som jag hade fått harva runt utan att ha en futura att byta till med andra ord..

    maybe next time

  • sailortrash

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 19:04

    @levieux, kör du fortfarande formula?

  • levieux

    Medlem
    30 augusti, 2017 vid 20:20

    Njaaa, inte en enda gång i år. Har aldrig riktigt gillat formula trots att jag har försökt länge. Alldeles för stora, tunga och klumpiga grejer. Borde sälja allting.

  • gustav1980

    Medlem
    2 september, 2017 vid 07:53

    NO på söndag…enligt surfspotguiden kan Resarö vara bra. Säger ni som testat? Eller har vi nättre val på nordost för oss som bor i Stan?

  • allen

    Medlem
    2 september, 2017 vid 08:00

    Näsbypark borde fungera. Funkar från rak N till S och alla östliga riktningar.

    Fint är det också.

  • sailortrash

    Medlem
    2 september, 2017 vid 08:02

    @ leVieux..
    Jag börjar precis sakna formula igen. Skön “overpower” känsla som aldrig infinner sig med små segel. Men annars är det lite SL buss, håller med. Tror kanske det är mer intressant med en sån där foil oxå. Men de ser knappast ut att generera ngn powerkänsla

    @gustav1980

    Resarö funkar på nordost, men kan vara lite knepig vind. Man går i vid en gammal ångbåtsbrygga så det blir djup direkt. Sen får man simma över sundet och gå längs ön tills det blir öppet, för man börjar i lä bakom en lite ö.

    Jag skulle hellre åkt till Gålö eller norr om kappellskär

  • sundheden

    Medlem
    2 september, 2017 vid 11:57

    Äntligen

Sida 43 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.