Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • evert

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 16:43

    Vad körde ni för segelstorlek?

  • supafly

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 17:00

    Jag körde nog fel storlek… Eller nåt annat nybörjarfel. >:|

    Attachment Image
  • irieman

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 18:48

    Aj då! Var du långt ute när det hände?

    Själv körde jag 7.0 som var bra ett tag sen blev det lite för lite på slutet. Men annars en kanondag med strålande väder!

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 18:49

    Va? Tobias, knäckte du masten? Det måste varit fett på Stora Sand. Själv vågade jag bara köra på Lilla 😉

    Evert; vi körde mellan 7 och 8 m2

  • supafly

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 20:07

    Tack och lov var jag nära stranden, men jag hade ju hoppats på lite längre session än en halvtimme =/

  • mrquality

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 22:03

    En liten video från idag på stora Sandarna
    https://youtu.be/IWVnt4FjUcY

  • dendrite

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 22:58

    Snyggt MrQuality! Sandarna verkar vara en bra spot.. får testa den nån gång

  • sundheden

    Medlem
    21 oktober, 2017 vid 22:58

    För mig blev det inget tyvärr, tung vecka = sjusovare idag och hade en tid att passa men var i alla fall förbi en sväng vid Sandarna och kollade till surf-gubbsen, spoten och filmade lite.
    Nu har jag mer koll i vart fall… 200 meter från parkeringen till stranden, så kärra blir det för mig när det är dags.

    Var lite feg med drönaren (DJI Mavic Pro) först pga. vinden men provade till slut och den var hur stadig som helt när det blåste 8-9 i byarna vilket jag även mätte med min Vaavud-mätare.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 10:12

    En liten parantes. Såg att några körde från Stora Sand igår vilket i de flesta fall ingen gör p.g.a sämre vindförhållanden nära land ( vindlyft).Sträckan att bära blir där dubbelt så lång som vid Lilla S. Nackdelen med Lilla är väl att det kan bli lite för många kiteare vid för dem, bra förhållanden.

  • mrquality

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 11:01

    Fördelar med stora Sand vid östliga vindar är att om man skulle tappa höjd hamna på Lilla S.och att inga kitare är där som du har sagt. Iaf jag ska testa Lilla nån gång 😉

  • rockan10

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 12:01

    Någon som kan rapportera som är på plats i stockholmsområdet ? Är det Sandarna som gäller även idag ?
    Hur ser det ut på Fågelöudde ?

  • evert

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 17:40

    Hoppas alla haft en fin helg med mycket surf! Sååå, kommande vecka, är det någon som tänkte köra imorgon måndag? Var åker ni då, Björkvik/Sandarna?

    I övrigt kan jag bara säga att prognosen ändrar sig lika ofta som man tittar på den. Det är omöjligt att planera veckorna då det garanterar att man missar de bästa dagarna då.. Bättre att låta slumpen avgöra. Är det normalt? 😩

  • cottin

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 17:55

    Kul för er som varit ute i vinden och solen i helgen!
    Sååå… kommande vecka evert 🙂 Eftersom man missat bra tillfällen nu är man ju lite extra desperat.
    Ser halv-ok ut på Windy för Björkvik/Sandarna imorrn, men SMHI säger mindre och som du säger, det ändras ju hela tiden. Kanske ännu bättre tis/ons men jag kan tänka mig imorrn förmiddag om prognosen ser ok ut ikväll eller imorgon bitti.

  • micke_g

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 18:21

    Tänker köra imorrn f.m. om det inte viker ner sig helt. Sandarna eller fågelöudde.
    /Micke

  • jiveman

    Medlem
    22 oktober, 2017 vid 18:57

    Jag och Johan kör Sandarna från kl. 10 i morron.
    Kan bli riktigt fint med fredlig riktning plus sol.

    /Claes

Sida 64 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.