Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

  • mrquality

    Medlem
    3 december, 2017 vid 19:20

    Igår var ute på Brevik med 6.7 sen riggade 8.4 för att försöka plana lite. Det blev lite planing i byar och vinden dog . Tack Stefan (Sundheden ) för alla fina bilder och video med drönaren.

    Attachment Image
  • sundheden

    Medlem
    3 december, 2017 vid 21:59

    @irieman
    Tack, och nu när jag fått appen att fungera igen så jag faktiskt ser vad jag filmar så ska det blir ännu bättre nästa gång. =)
    Jag har då en DJI Mavic Pro och jag tror jag läst att den ska klara upp till 13m/s men jag har märkt den ger varningar redan vid ca.8m/s.
    Jag har vart upp och flugit vid 9 som mest och sist för en månad sen när vi var vid Torö Kärringviken var det ett par killar som körde foil och turades om att filmade varandra så hade jag fullt tryck i 5.5an i byarna… Så det var väl 13m/s kanske då?
    Jag la de märke till att grabbarnas Mavic jobbade extremt mot vinden, den lutade brant så att säga, men det gick.

    Synd vintern kommer nu för jag är riktigt sugen på att filma mer!

  • sundheden

    Medlem
    3 december, 2017 vid 22:03

    @irieman
    Ja just ja, fåglar.
    På sommaren är det ganska vanligt att svalor attackerar drönaren, men jag tror de mest gör hotande utfall så att säga för att skrämma vad dom tror kanske är en rovfågel. Samma med en fiskmås en gång.
    Jag tror att när de kommer nära så kan de nog skrämmas av ljudet från drönaren. Jag har funderat på att köpa de nya mer tysta propellrarna men det kanske inte är helt bra med dom i alla situationer.

  • irieman

    Medlem
    4 december, 2017 vid 09:58

    @irieman
    Ja just ja, fåglar.
    På sommaren är det ganska vanligt att svalor attackerar drönaren, men jag tror de mest gör hotande utfall så att säga för att skrämma vad dom tror kanske är en rovfågel. Samma med en fiskmås en gång.
    Jag tror att när de kommer nära så kan de nog skrämmas av ljudet från drönaren. Jag har funderat på att köpa de nya mer tysta propellrarna men det kanske inte är helt bra med dom i alla situationer.

    Ja, kan tänka mig att det kan bli lite konflikter ibland, en del fåglar är ju ganska kaxiga och bangar ju inte för att jaga iväg örnar t ex.

    Är sugen på att köpa en drönare, har kollat lite på Airdog, är det liknade som DJI Mavic Pro? Använder du GoPro som kamera eller är det någon annan variant?

  • sundheden

    Medlem
    4 december, 2017 vid 12:27

    @irieman
    Jag känner inte till Airdog men DJI Mavic Pro har allt i ett så att säga men du använder din egna smartphone eller ipad eller liknande som skärm att se vad du filmar.
    Kameran är integrerad i Mavic, filmar 4K. Otroligt lätt att flyga, finns flera smarta program och funktioner som de kallar för “intelligent flight mode”. Den har så mycket funktioner och smarta inställningar att jag råder dig att verkligen kolla in den och videos. Skulle du köpa den så kommer du inte bli besviken.
    Har du som enda krav att den ska kunna flyga i stark vind, ja då finns det kanske bättre på marknaden i samma prisklass.

  • sundheden

    Medlem
    5 december, 2017 vid 08:42

    Nu är det låååångt till helgen så vad som helst kan hända men håll nu tummarna för att prognosen håller sig!

  • sundheden

    Medlem
    6 december, 2017 vid 07:25

    Har någon planer på att ta ledigt från jobbet på fredag för att kunna sticka ut på vattnet? Jag har funderingar på förmiddagen men inte bestämt mig för det eller vilken spot.

  • micke_g

    Medlem
    6 december, 2017 vid 13:40

    Går i samma tankar. Fredag ser riktigt bra ut med sol oxå! Torö kanske?

  • sundheden

    Medlem
    6 december, 2017 vid 22:38

    Går i samma tankar. Fredag ser riktigt bra ut med sol oxå! Torö kanske?

    Ser ut som det kan bli så. Dalarö funkar säkert också… har inte en repa efter en säsong på nya brädan men det kan nog asfalten vid vändplan där ordna 😄🤙

  • sundheden

    Medlem
    7 december, 2017 vid 08:48

    Dalarö ser bra ut imorgon också. Lite närmare också så kan jag sova hos tjejen i Haninge.
    Någon mer som har planer alls för imorgon fredag?

    Torö

    Dalarö

  • mick

    Medlem
    7 december, 2017 vid 23:08

    Jag tänkte köra Dalarö efter lunch. Blir vi fler?

  • micke_g

    Medlem
    8 december, 2017 vid 09:31

    Jag tänkte köra Dalarö efter lunch. Blir vi fler?

    Jag är där från 11.30 🙂

  • sundheden

    Medlem
    8 december, 2017 vid 15:32

    Jag och Tim från Sthlm Surf Mafia var vid Dalarö från 7:40, var ut på vattnet vid 9, vände efter 50 meter med 5.5 och åkte in igen och rigga ner till 4.7. Sen vart det full ös med den i 2 timmar. Överriggad i byarna och hade kunnat köra 4.2 då, vid 10 ökade det ytterligare för att sen bli mer byigt.
    Lämnade 11:40 för att jobba EM. 😊
    Mätte för övrigt till 5.8 grader i vattnet.
    Vindpeak enligt mätaren 16.5m/s vid tio-tiden.

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    8 december, 2017 vid 15:46

    Bra pepp!

    Inte så farligt i vattnet alltså..kanske finns hopp till julledigheten då..

  • mrquality

    Medlem
    8 december, 2017 vid 16:26

    Härligt Stefan 😉 Någon som ska surfa i helgen? Var i så fall?

Sida 76 av 79

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm 2017

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.