Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm – Dalarö Annandagen och i veckan

  • bjornen

    Medlem
    28 december, 2007 vid 18:34

    @Perrapops 435742 wrote:

    Tredje dagen i rad vid dalarö de två dagarna innan har varit toppen, idag vart det kasst, planade ett par gånger , sen dog vinden totalt! Nu ser jag ju dock att prognosen är riktigt bra för imorgon och tänker nog ta en fjärde dag vid dalarö:)

    Hur dags har du tänkt köra Filip?

    Tjena, jag dyker upp runt 10 skulle jag tro. Det drar bra i träden just nu hoppas det håller i sig 🙂 Syns där !

    //Björn

  • perrapops

    Medlem
    28 december, 2007 vid 18:39

    Perfekt, ses där vid tio tiden!

  • argulander

    Medlem
    28 december, 2007 vid 19:07

    Ser ju bra ut för i morgon 29/12, funderar på att köra ett tag om det inte regnar. (SM i skridskosegling blev ju inställt pga slukhål i isen så då får man väl surfa i stället.) Klas

  • perrapops

    Medlem
    28 december, 2007 vid 19:09

    Håll hastighetsgränserna på Dalarövägen bara, fick 2800 i böter idag.. surt som rackarn, försvann en del av pengarna till sparandet av nya brädan:(

  • phu

    Medlem
    28 december, 2007 vid 20:07

    @Perrapops 435748 wrote:

    Klart du ska köra! Tempen i vattnet är några plusgrader vet inte exakt hur mycket det kan vara, men det är inte superkallt. Jag kör själv med en Ascan icehawk, en semitorris, under det har jag ett vanligt underställ, ett par 5mm dojjer från fcs, huva, och på händera har jag vanligtvis dakine cold water mitts, stängd vante, testade idag att köra ett tag med vanliga diskahandskar, funkade faktiskt helt okej:)

    Har du ett underställ, eller shorty så släng på det under så funkar nog det att köra ett par timmar.

    Låter som det kan vara värt ett försök ändå nästa gång det blåser. Nu bär det istället av till fjällen för lite skidåkning 🙂

  • filipl

    Medlem
    28 december, 2007 vid 21:49

    Jag siktar på att börja segla redan mellan 8.30-9.00.

    Filip

  • henryk

    Medlem
    29 december, 2007 vid 00:05

    @Perrapops 435775 wrote:

    Håll hastighetsgränserna på Dalarövägen bara, fick 2800 i böter idag.. surt som rackarn, försvann en del av pengarna till sparandet av nya brädan:(

    Råkade ut för samma sak på väg hem från fituna i våras – men blev bara av med 1600:- typ… bråttom hem till middagen efter surfet – surfstress åt fel håll. (som tur var had jag redan köpt nya brädor innan dess!)

  • callevader

    Medlem
    29 december, 2007 vid 00:15

    Hej, ja jag tror jag gör det. Synd å missa en skollhet lördag med mycket vind… Vi ses där. Calle

  • argulander

    Medlem
    29 december, 2007 vid 15:26

    Var ju riktigt bra idag 29/12. Inga problem med kylan, seglades 5,0 till 7,2.
    8-9 st surfare på vattnet, nästan som på sommaren. Tittar på prognosen för i morgon, ser ju ut som det skulle kunna vara bra på morgonen/förmiddagen. Bilen är lastad, funderar på att dra ut tidigt vid 9.00 och chansa. Är det någon som går med liknande funderingar?

    Klas

  • stoorfaen

    Medlem
    29 december, 2007 vid 15:34

    Som sagt, måste säga att det har varit 3 dödssköna dagar med surf. Tyvärr lyckades jag inte ta mig dit idag. Är det någon som vet hur morgondagen ser ut? Skulle kännas fint att passa på medan vindarna håller i sig!

  • bjornen

    Medlem
    29 december, 2007 vid 15:46

    Lite osäker om jag tycker att det är vär att chansa på morgondagen, ska droppa rätt fort på morgonen men om man är riggad och klar när det ljusnar så kanske man kan få nån timmes surfing. Måste fundera mera. Är det någon mer som tror på vindsurfing måndag (N-NO skälåker) ?

    //Björn

  • argulander

    Medlem
    29 december, 2007 vid 17:39

    Skippar Dalarö i morgon, prognosen verkar ju inte alltför lovande, risk att det droppar tidigt, ev redan innan det blir ljust. Det blir Kitewing på is i stället på Tämnaren 5 mil norr om Uppsala.

    Klas

  • stoorfaen

    Medlem
    31 december, 2007 vid 14:27

    WOOHOO! Perra, du är med på bild! Kul att du la ut bilderna Björnen! Vem är det som vågar köra utan huva i dec!? Starkt!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm – Dalarö Annandagen och i veckan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.