Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i helgen

  • Stockholm i helgen

    Publicerad av staffomania på 17 juli, 2009 vid 11:33

    Verkar som det ska blåsa lite i helgen. Någon som ska ut och köra? På lördag blir det ostligt vad rekomenderas då? Gärna ett nybörjarvänligt ställe med fik på då en av oss kommer vara barnvakt medan den andra surfar.

    Gålö kanske?

    staffomania svarade 14 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • claes6

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 16:35

    Själv drar jag nog till Björkvik imorgon – choppigt och härligt – kan bralla på ordentligt om det vill sig väl. Och så har du både sandstrand och fik för de närmaste.

  • jocla

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 08:36

    Det får inte vara för mycket ren ost för Gålö, då försvinner vinden, NO är det klart bästa där.

    Björkvik på ost kan funka, jag har för mig att man dock får ta sig en bit ut för att få tryck.

  • kinabalu

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 08:43

    På observationerna just nu verkar det ligga på OSO. Måste vara perfekt riktning för Björkvik.

    Vinden verkar hur som helst komma till eftermiddagen/kvällen, så jag tar det lungt och åker ut vid 16-tiden. Har lite nya prylar jag MÅSTE testa!

    Vi ses!

  • staffomania

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 09:34

    Hur funkar Österskär havsbad på ostlig?

  • //TOMMY//

    Gäst
    18 juli, 2009 vid 10:18

    Funderar starkt på Kapellskär för söndagen, då ostligt är bästa vindriktningen där. För er som inte varit där så prova detta kanon ställe……….

  • grrrr

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 11:56

    Jag hoppas att jag också hinner ut en stund.

    När det blåser från ost har jag än känsla att det fungerar bättre längre västerut i Björkvik. Om man åker från stora eller lilla sand så ligger det inte i lä från berget vid naturreservatet.

    Kiosken vid bryggan har för övrigt stängt för andra året i rad. Jag tror att gubben blev knäckt av dykarna. Kajakuthyrningen vid björnö naturreservat har tagit över den funktionen men det ligger en bit från bryggan.

    /Erik.

  • surfen

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 13:14
    //TOMMY//;559980 wrote:
    Funderar starkt på Kapellskär för söndagen, då ostligt är bästa vindriktningen där. För er som inte varit där så prova detta kanon ställe……….

    Syns på söndag, om prognosen står sig. Det blir kanon med så mycket OST i vinden, hoppas hoppas….

    surfen

  • dude

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 13:54

    Vad blir det för slags förhållanden på Kapellskär vid säg 12m/s ostlig vind? Jag har aldrig kört där men har ungefär vägarna förbi imorgon.

  • //TOMMY//

    Gäst
    18 juli, 2009 vid 18:10
    dude;560017 wrote:
    Vad blir det för slags förhållanden på Kapellskär vid säg 12m/s ostlig vind? Jag har aldrig kört där men har ungefär vägarna förbi imorgon.

    Få ställen i sthlm skärgård har en så bra “vindtunnel” som Kapellskär på vind från Söderarm=ostligt. Förstå inte det här fel nu i morrn (sön) är det absolut ingen” fet”prognos,men det borde lätt funka för go sommar freeride
    och vem vet kanske fina hopp ramper OM,OM vinden orkar över 10m/s för då bygger det på fina dyningar……man kan alltid hoppas, men du vet hur det är med prognoser……..lurigt….

  • staffomania

    Medlem
    18 juli, 2009 vid 18:24

    Vid Österskär och brevik hände det inte så mycket iallafall.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.