Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i morgon söndag ?

  • Stockholm i morgon söndag ?

    Publicerad av Frezzie72 på 6 juni, 2009 vid 16:54

    Nu är man grymt sugen ,har inte surfat på 3 veckor. Är det någon som tror på morgondagen ser ju ut att kunna bli lite vind iallafall.

    Söndag förmiddag
    Ost, 5-8 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 40%
    Söndag eftermiddag
    Mellan nordost och ost, 7-10 m/s. Risk för vindbyar över 10 m/s: 70%

    Men vart ska man ta vägen så att man får lite sällskap?

    // Fredrik

    vindsokaren svarade 14 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • bjornen

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 17:30

    Tjena, jag tänkte nog dra till skälåker men har inte så stora förhoppningar om att det blir någon segling. Kanske med 8,5….

    //Björn

  • Frezzie72

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 17:35

    Har också funderingar på skällåker ,prognoserna är väll inte dom bästa men jag ska be till vädergudarna så får vi se i morgon.

    // Fredrik

  • vindsokaren

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 18:34
    Fredde G;551569 wrote:
    Har också funderingar på skällåker ,prognoserna är väll inte dom bästa men jag ska be till vädergudarna så får vi se i morgon.

    // Fredrik

    Jag och en kompis drar till Skälåker med nybörjarkit och slalomkitt.

  • stefanlindmark

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 22:17

    Åker ut från Österskär runt 16-tiden.
    Tänkte få ut frun min på vattnet för tredje gången så bara det blåser över huvud taget kommer det gå utmärkt att träna på tydlighet, ödmjukhet och kanske gippa lite.

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 06:30

    …men så blev det inte. Väcks istället 07.45 av orden “Det blåser”, en persienn som dras upp och tja visst rör sig löven lite där ute. Vad har jag satt igång? :shocked:

  • g_l

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 16:03
    stefanlindmark;551633 wrote:
    …men så blev det inte. Väcks istället 07.45 av orden “Det blåser”, en persienn som dras upp och tja visst rör sig löven lite där ute. Vad har jag satt igång? :shocked:

    Nu väntar vi med mycket stor spänning på en rapport!!

  • stefanlindmark

    Medlem
    7 juni, 2009 vid 17:35
    G_L;551722 wrote:
    Nu väntar vi med mycket stor spänning på en rapport!!

    Jodå! Över förväntan.

    09.30-13.00: Båda två ute på vattnet. Konfliktnivå något under medel, men fortfarande ingen medalj till mig för Årets Instruktör. Hastigt avbrott med panikihoppackning. Lämnar parkeringen 13.20.

    13.45-15.20: Vårkonsert med vår son på piano. Låter utrustningen ligga kvar och jäsa i solen i bilen och tar andra bilen till konserten.

    15.30-16.00: Lunch

    16.10-18.30: Bilen luktar gårdagens sushi. Ulrika lagom mör i armarna men hänger med för att beach-chilla. Åker ut själv och låter sailorstiffrigg köra lite cirklar med formula på sin Black Machine. Med milt övervåld gick det till och med att plana några repor, men inget att skriva vykort om. Prognosen 5-8 var ett par m/s överoptimistisk.

    Dagens citat från vattnet: “Jag vill ha spenaaaaat i mina underarmar!!!”

  • pete

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 08:20

    Drog förbi Skälåker på eftermiddan på väg ut & hem i lite båtärenden. Hade väl förhoppningen att kunna dra några repor med 9 kvadrat men t o m kajtarna stod å hängde läpp på stranden. Så det blev inget. Mer än vackert väder. /Peter

  • vindsokaren

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 09:46
    pete;551829 wrote:
    Drog förbi Skälåker på eftermiddan på väg ut & hem i lite båtärenden. Hade väl förhoppningen att kunna dra några repor med 9 kvadrat men t o m kajtarna stod å hängde läpp på stranden. Så det blev inget. Mer än vackert väder. /Peter

    Tyresö! då hade du kunna svängt förbi klubben blidde ostvind typ 6ms men kul att se så många medlemmar dock.

  • pete

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 11:31

    Ok! Skulle förstås ha gjort det – Hade Erstan som option men tänkte att vinden var ost med dragning åt nord så Skälåker lät mer logiskt (fast jag har länge undrat vad vindsurfing i Stockholm har med logik att göra..?)

  • vindsokaren

    Medlem
    8 juni, 2009 vid 12:04
    pete;551857 wrote:
    Ok! Skulle förstås ha gjort det – Hade Erstan som option men tänkte att vinden var ost med dragning åt nord så Skälåker lät mer logiskt (fast jag har länge undrat vad vindsurfing i Stockholm har med logik att göra..?)

    Mycke vilja ,lite vind hälften planing!

    Solna urban på väg till TWC klubben nu

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i morgon söndag ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.