Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stockholm i morgon

  • electric

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 12:10

    Allt talar för att Fituna kommer att fungera …

  • dude

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 12:43

    Testa Årsta Havsbad.

  • fastforward

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 12:55

    Fituna ser bra ut. Hoppas bara det inte blåser för mycket för mitt 6.6 – jag har en 5.8 på g men den har inte kommit ännu…

  • brutus

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 13:23

    askfatshamnen på dalarö känns som ett alternativ till fituna… fast fituna lär vara mer folk – eller?

  • habbe

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 14:01

    Någon som ska segla Kapellskär? eller blir det kanske för mycket väst?
    Om inte Kapellskär blir det troligtvis Brevik(Åkersberga).
    Någon annan som ska till något av ställena?

    /Christoffer

  • argulander

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 16:54

    Fituna lär vara bra, jag var där idag.
    OBS OBS OBS det finns fn inte mycket parkering kvar, en gigantisk sandhög och ett motsvarande hål blockerar en stor del av parkeringsmöjligheterna.

    Hästgården tar sanden till sina träningsbanor. Jag fick också höra av en som körde sandlastbilen att marken och vägen ägs av Stockholm stad, arrenderas av gården, som får ta sand till husbehov.

    Tyvärr ska min segelbåt upp just i morgon så jag hinner väl förmodligen inte ut.

    Klas

  • anders_hoffman

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 17:18

    Det är Fituna som gäller alltså? Funderade ett tag på Torö, men det blir nog Fituna för min del också, lite närmare!

  • andreas-t

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 19:05

    Foreca säger SO 9 för Värtan, så det blir nog Näsby Park för mig imorgon.

  • ubbe

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 19:46

    Provar nog Torö morgon efter jag har nyktrat till!
    /Honken

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 oktober, 2006 vid 19:59

    S-SV låter som Fituna eller Torö-kärringviken…Stenstranden för mycket dead onshore eller?

  • gustav-s

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 20:01

    Tror att SM i vågsurfing går av stapeln på Torö imorrn så det kan nog vara ganska mycket folk där.

    /Gustav

  • jonasp

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 20:24

    borde inte torö va bättre på söndag??

  • getwet

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 20:49
    argulander wrote:
    Fituna lär vara bra, jag var där idag.
    OBS OBS OBS det finns fn inte mycket parkering kvar, en gigantisk sandhög och ett motsvarande hål blockerar en stor del av parkeringsmöjligheterna.

    Hästgården tar sanden till sina träningsbanor. Jag fick också höra av en som körde sandlastbilen att marken och vägen ägs av Stockholm stad, arrenderas av gården, som får ta sand till husbehov.

    Tyvärr ska min segelbåt upp just i morgon så jag hinner väl förmodligen inte ut.

    Klas
    Ledsen att jag inte kunde joina dig idag Klas, men jag är just nu på västkusten och väntar in morgondagens kuling på Torkelstorp och SM i speed. Hoppas att du fick en bra dag, vi syns nästa blåsiga dag på Fituna.

    förutom det så har jag en kontakt (tror jag, måste bara kolla med min källa först) rakt in i Sthlms stad och ansvarig för området Fituna. Kollar det när jag kommer hem……Kanske vi kan styra upp något bra där i framtiden.

  • argulander

    Medlem
    7 oktober, 2006 vid 06:43
    getwet wrote:
    argulander wrote:
    Fituna lär vara bra, jag var där idag.
    OBS OBS OBS det finns fn inte mycket parkering kvar, en gigantisk sandhög och ett motsvarande hål blockerar en stor del av parkeringsmöjligheterna.

    Hästgården tar sanden till sina träningsbanor. Jag fick också höra av en som körde sandlastbilen att marken och vägen ägs av Stockholm stad, arrenderas av gården, som får ta sand till husbehov.

    Tyvärr ska min segelbåt upp just i morgon så jag hinner väl förmodligen inte ut.

    Klas
    Ledsen att jag inte kunde joina dig idag Klas, men jag är just nu på västkusten och väntar in morgondagens kuling på Torkelstorp och SM i speed. Hoppas att du fick en bra dag, vi syns nästa blåsiga dag på Fituna.

    förutom det så har jag en kontakt (tror jag, måste bara kolla med min källa först) rakt in i Sthlms stad och ansvarig för området Fituna. Kollar det när jag kommer hem……Kanske vi kan styra upp något bra där i framtiden.

    Fredagen blev ju faktiskt rätt bra med mestadels bra tryck i 9,7 under 2,5 timmar, dock var jag ensam. Med lite tur blir det lite surf idag också på em. Lycka till på SM i speed. Klas

  • fastforward

    Medlem
    7 oktober, 2006 vid 14:54

    Nyss hemkommen från Dalarö och kite-heaven – det var säkert en 10-15 drakar på vattnet.

    Kom dit runt 11 och var som väntat överriggad med min 6.6 så jag och polaren övade lite vattenstart. Satte mina 3 första vattenstarter så nu är man allt bra nöjd :D. Framåt eftermddagen droppade vinden lite och när det väl kom lite andra vindsurfare så körde de ~7.0 som verkade funka bra.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stockholm i morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.