Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm levererar – Vind fyra dagar på raken!!!

  • Stockholm levererar – Vind fyra dagar på raken!!!

    Publicerad av herr-pelegrin på 12 juli, 2012 vid 15:00

    Stockholm har nu levererat måndag till torsdag. 16.45 på torsdagen brallar det fortfarande fint i södra skärgården. I dag körde vi 7.6 och 6.5 med bra drag.

    Grattis till Er som prickat in semestern!

    mart152 svarade 11 år, 8 månader sedan 15 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • tbsurf

    Medlem
    12 juli, 2012 vid 21:25

    Ja och nu ser det fint ut i morgon fredag också:)

  • vindsokaren

    Medlem
    12 juli, 2012 vid 21:38

    Äntligen

  • henryk

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 07:19

    Helvete… har semester ju – e hemma – o så måste man segla varje dag…

  • guustav

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 09:15

    Grymt ju! Nu kanske det blir surf i dagarna tre. Var åks det i helgen?

  • vindsokaren

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 09:19

    Var åks det idag?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    13 juli, 2012 vid 10:06

    Fredag – Vinden verkar just ha ökat, kl 11.45. För en timme sedan var det knappt surfbart men nu kom vinden.

    En reflektion under dessa dagar då jag kört 3-5 tim om dagen – Vindstyrkan ökar i soligt väder. Fenomenet är helt uppenbart om man är ute på en solig fjärd. Ibland kan vinden dö 3-4 m/s bara för att det passerar ett moln. Försök gärna hitta ställen dit stackmolnen inte når ut.

  • junksurf

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 09:31

    Vart skall man åka i helgen o på måndag?
    Är ny i byggden bor i Solna. Funderar lite på att åka upp till norrtällje Kapellskär idag. Tvekar lite då jag inte ver om de är tillräckligt drag. Största segel är 6.6 har förstått att många locals sitter på större grejer.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 10:04

    Junksurf – Jag vet inte hur Kapellskär är men det blåser ju 8-10 i ytterskärgården så nog borde det vara värt ett försök!

    Längre in är det lite klenare men det svajar i alla fall lite i talltopparna i södra skärgården.

  • jaz

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 11:44

    Frågan är var är bäst att köra på so? Jag tänkte dra ut på lite kvällssurf med 7.1 o frestylewave men var skall man dra??

  • vigla

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 14:31
    Jaz;693146 wrote:
    Frågan är var är bäst att köra på so? Jag tänkte dra ut på lite kvällssurf med 7.1 o frestylewave men var skall man dra??

    Pröva Erstaviken om du är söder om stan eller Näsaäng, Täby om du istället är norr över – bägge bra om det är stadig SO, dock kräver bägge spotsen att det är lite tryck i pungen.

  • surfmad

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 20:46

    Vigla! Robban, Ubåten och jag var på Ersta idag. Det blev några planingstillfällen med 8.5 och 7.5 med lite regn ett tag. Klassisk Erstadag, if you know what I mean.

  • parmezzan

    Medlem
    14 juli, 2012 vid 21:31

    På måndag är det SV-V som gäller, vilka spots är bra?

    Är också rätt mycket i behov av en 7’a med mast, men det verkar inte finnas några stockholmare som vill släppa ifrån sig sådan utrustning…

  • vigla

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 07:10
    surfmad;693180 wrote:
    Vigla! Robban, Ubåten och jag var på Ersta idag. Det blev några planingstillfällen med 8.5 och 7.5 med lite regn ett tag. Klassisk Erstadag, if you know what I mean.

    Ha, ha, ja de där klassiska Erstadagarna har man varit med om. Fan, vilka tokstora tygstycken ni kör på, blir mest spetta rakt fram antar jag. Körde Dalarö i fredags och planade konstant med fyrlattade 5.7:an.

    Får se om det händer något på Haga nu, senare i sommar/höst blir det att vänta på prognoser för Apel och Gotland. Alex och jag drar a s a p.

    Apropå frågan om spot för SV – som sagt Dalarö är bäst närmast stan med bekväm parkering nära stranden i annat fall skulle jag välja Fituna eller Torö. Den riktning som varit senaste veckan och som verkar bestå är lättast att hitta surfbara ställen på i stan.

  • parmezzan

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 08:51
    vigla;693195 wrote:
    Ha, ha, ja de där klassiska Erstadagarna har man varit med om. Fan, vilka tokstora tygstycken ni kör på, blir mest spetta rakt fram antar jag. Körde Dalarö i fredags och planade konstant med fyrlattade 5.7:an.

    Får se om det händer något på Haga nu, senare i sommar/höst blir det att vänta på prognoser för Apel och Gotland. Alex och jag drar a s a p.

    Apropå frågan om spot för SV – som sagt Dalarö är bäst närmast stan med bekväm parkering nära stranden i annat fall skulle jag välja Fituna eller Torö. Den riktning som varit senaste veckan och som verkar bestå är lättast att hitta surfbara ställen på i stan.

    Tack för svar! Har läst om kallhällsbadet, funkar det?

  • junksurf

    Medlem
    15 juli, 2012 vid 13:25

    Verkar vara ganska mycket väst i SVen på måndag Vad tror ni om Brevik,Åkersberga?
    Stället ser iaf trevligt ut på (spotgiude kicka-ass) :I

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm levererar – Vind fyra dagar på raken!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.