Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag?

  • Stockholm lördag?

    Publicerad av musmagneten på 3 maj, 2007 vid 06:18

    Vågar man hoppas…? Bäst att sken-planera in en shoppinghelg med flickvännen för att bättra på vind-oddsen…

    philippos svarade 17 år sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • philippos

    Medlem
    3 maj, 2007 vid 10:48

    Hmm jo, att lufta freestylebrädan i Fituna skulle inte sitta fel. Ser ut att bli sydliga vindar och soligt hela helgen så om det inte funkar på lördagen kan man ju alltid hoppas på söndagen. SVT skrev även någonting om slöjmoln i prognosen men sånt blundar man ju helt för.

  • henryk

    Medlem
    3 maj, 2007 vid 12:55

    Hoppas på årets första fituna-dag för min del! Har hört att det är presenning att rigga på som gäller nuförtiden (eller gäller det bara speednissar?:-) Gäller att komma tidigt för att få plats på parkeringen…

  • musmagneten

    Medlem
    3 maj, 2007 vid 14:43

    @henryk 380738 wrote:

    Hoppas på årets första fituna-dag för min del! Har hört att det är presenning att rigga på som gäller nuförtiden (eller gäller det bara speednissar?:-) Gäller att komma tidigt för att få plats på parkeringen…

    Varför presenning? Dåligt med riggyta eller menar du att skydda grejerna från all jävla bråte som dumpas där nere?

  • henryk

    Medlem
    3 maj, 2007 vid 16:07

    För att skydda riggen från allt obehagligt som finns på marken…Har faktiskt aldrig sett nån rigga på presenning i sverige, såg det för många år sen på fuerte, där varenda tysk körde med presenning för att skydda mot sand, inte så dumt, men kanske lite överkurs för mina prylar…

  • blabussen

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 05:15

    verkar som om det blir sydlig vind på lördag och söndag.. kanske inte så mycket då men kanske tillräckligt.. tror ni på bris vid fituna ?

  • bopung

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 10:26

    nu ser ju söndagen bra ut, syd 7-11, 15 grader och solsken borde borga för vårens fösta sjöbris.

  • blabussen

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 20:09

    björkvik eller fituna imorgon.. vilket ställe är bäst med avseende på tillgänglighet, riggytor och surf.

  • musmagneten

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 21:39

    Lutar åt söndag nu. Fituna eller Kärringviken är nästa stora fråga. Björkvik brukar inte leverera på såna här prognoser.

  • maca

    Medlem
    4 maj, 2007 vid 22:10

    kan även bli något lörd em…mest vind sträckan söderarm-sandhamn. Fituna ligger längre söderut…hmmm…vart tar man vägen? Björkvik kan fungera, men många bomkörningar dit på syd och brischans. Någon med bra tips.

  • blabussen

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 07:53

    jag tycker prognosen ser lovanade ut, iaf på windfinder.com, men även smhi har 7-11 och 9-13 syd på eftermiddagen / kvällen.. borde väl ge vind någonstans..

    Jag siktar på björkvik på eftermiddagen..

  • jps

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 08:54

    Kan baggen/mjölkudden funka lör em tro? Eller måste man ut till Björkvik?

  • bjornen

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 10:25

    Det gässar här i Fituna !

  • dala-lama

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 11:31

    Tack Björnen!
    Vi ses där!
    Per

  • maca

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 16:25

    Rapport från Kallhällsbadet: Det började med ca 5 m/s vid 13-tiden. Formulan åkte ut och 11.0:an riggades…så var det plötsligt 10 m/s. Efter ett tappert försök att hålla nere grejjerna på vattnet, utan framgång, åkte freestyle och 6.3 fram. Stundtals tokigt överriggad och mestadels perfekt. Bästa dan hittills – morgondagen kanske slår än högre i fituna…hoppas hoppas
    /André

  • philippos

    Medlem
    5 maj, 2007 vid 20:24

    Rapport från Fituna: Jag kom dit först 16.30. Då var det kanske tio pers där. Jag tog freestyleplanka å 5.9. Lite klent med vind i början men på slutet var det helt ok. Det var precis att det funkade utan handskar. Nöjd och glad med att kunna logga årets andra freestylesession på hemmaplan. Det va fan på tiden! Åkte hemmåt först 19.30.

    Imorgon sägs det bli både varmare och blåsigare. Vi ses!

    Bifogar lite bilder från dagen. Främst på svärmorsdrömmen Henke som nu blivit speedgubbe.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.