Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Lördag Morgon

  • Stockholm Lördag Morgon

    Publicerad av senior på 14 september, 2007 vid 13:04

    Har inte möjlighet att sticka ut ikväll.

    Någon som skall till Görväln i morgon fm?
    (Prognisen säger Nordväst, 6-10 m/s. Risk för vindar över 10 m/s: 30%)

    Ola

    fastforward svarade 16 år, 6 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • ath

    Medlem
    14 september, 2007 vid 18:13

    SKa försöka hinna ut imorrn fm. E inte Lövsta bättre? Eller Rasta på Ekerö?

  • svennebanan

    Medlem
    14 september, 2007 vid 20:24

    Har förhandlat mig till förmiddagssurf i morgon. Satsar nog på Görväln eller Lövsta om det hunnit vrida mot nordväst, annars Närlunda. Siktar på att rigga vid niotiden om det inte spöregnar. Skulle vara bra om de som har liknande planer lägger in en blänkare här så man slipper nojja över ensamsurf.

    Fridens
    /Peter

  • andreas-t

    Medlem
    14 september, 2007 vid 20:43

    Åker till Fågelöudde (Lidingö) vid lunchtid. Ser ut att bli klockren Fågelöudde-vind imorgon.

  • phu

    Medlem
    14 september, 2007 vid 21:00

    @svennebanan 415026 wrote:

    Har förhandlat mig till förmiddagssurf i morgon. Satsar nog på Görväln eller Lövsta om det hunnit vrida mot nordväst, annars Närlunda. Siktar på att rigga vid niotiden om det inte spöregnar. Skulle vara bra om de som har liknande planer lägger in en blänkare här så man slipper nojja över ensamsurf.

    Vilken vindriktning funkar närlunda bäst vid? Är lite sugen på att prova det stället. Annars känns lövsta eller rasta som troliga alternativ. Kommer dock ut lite senare..framåt 11-tiden kanske..

    /Peter

  • sackeb

    Medlem
    14 september, 2007 vid 21:00

    @svennebanan 415026 wrote:

    Skulle vara bra om de som har liknande planer lägger in en blänkare här så man slipper nojja över ensamsurf.

    Jag satsat på ett förmiddagspass på Rasta, tror på gula huset vid vägens slut. På vattnet 09:30.

    /Stefan
    070-4295525

  • svennebanan

    Medlem
    14 september, 2007 vid 22:39

    Närlunda funkar bäst vid sydväst och möjligen till nordväst om man orkar kryssa lite. Rasta är nog säkraste kortet men lite för långt med min begränsade tid. Fågelöudde likaså. Beslut imorgonbitti mellan Närlunda, Lövsta, Görväln eller sängen.

  • svennebanan

    Medlem
    15 september, 2007 vid 05:53

    Närlunda ligger bäst till för mig, men skulle det inte blåsa och jävlas? Solsken och antydan till vind i Sumpan. Packar bilen.

  • ath

    Medlem
    15 september, 2007 vid 05:59

    Drar till Rasta om en kvart. Vad är egentligen dealen m ägarn till det gula huset?

    Anders
    0709-777 326

  • sackeb

    Medlem
    15 september, 2007 vid 06:16

    @ath 415084 wrote:

    Drar till Rasta om en kvart. Vad är egentligen dealen m ägarn till det gula huset?

    Anders
    0709-777 326

    Gå inte i vid huset, ta lilla stigen rakt fram där vägen slutar.

  • svennebanan

    Medlem
    15 september, 2007 vid 06:23

    Närlunda nu av gammal vana. Ser det mot förmodan helt kasst ut får jag pallra mig mot Rasta.

    /Peter
    070 – 267 20 89

  • goose

    Medlem
    15 september, 2007 vid 06:59

    Ingen som ska till Sandvikens brygga (mitt emot slandön)? Om jag kommer ihåg rätt så är NV en optimal vindriktning. Sist jag körde där blev det grymt fina vågor (för stockholm…) och bra jämn vind. Någon annan som ska dit?

  • multisport

    Medlem
    15 september, 2007 vid 09:06

    Jag testar Lövstabadet. Har i.o.f.s. aldrig varit där, men det är ganska nära för mig. Jag är på plats vid 12.00-12.30. Vet inte riktigt var jag ska gå i eller parkera, men det brukar lösa sig.

    //Magnus

  • lars_e

    Medlem
    15 september, 2007 vid 18:00

    Hur var det i Rasta och Närlunda idag lördag?
    Jag åkte till slut till Lövsta efter att ha varit till Rangsta där jag var helt ensam vid 11. Rangsta såg riktigt bra ut, men åkte ändå hemåt och körde Lövsta när ingen annan visade sig där :confused2:
    I Lövsta var det riktigt bra tryck. 5.0-5.4 körde de flesta men varierade på eftermiddagen, ett pass ok, ett, överriggat, sen fick man kliva i land en halvtimme och vänta på nästa pass för det lade sig helt.

  • svenne

    Medlem
    15 september, 2007 vid 18:16

    Jag drog ut med båt i fredags, Kanholmen har varit HELT JÄVLA MAGISK två dar i rad! Det har varit mer vitt vatten än svart överallt.
    Synd bara att jag inte kan ha med surfgrejer på den här tjocka charterbåten. 🙁
    Södra sidan på Sandö (Sandhamn) hade varit rena lekstugan idag…
    Tror att jag ska åka ut med Waxholmarn nån gång på prognos, måste vara bästa stället i Stockholm på västligt.

    Just nu är jag mest full. Det är visst bartömning ikväll.

  • multisport

    Medlem
    15 september, 2007 vid 18:21

    Jaha-ja. Efter endast ett par repor så gick mastfoten av -metallpinnen (!) Som tur var fick jag hjälp med bogsering in till land igen. Glömde fråga vad den vänliga själen heter. Misstänker att det kan ha varit Lars_E. Hur som helst: Stort tack. Nu gäller det att snabbt köpa lite reservdelar, så man slipper åka hem efter en dryg halvtimm -om oturen skulle vara framme!
    Stor tack igen för bogseringen. Ett tips är att ha med sid lite “bogserlina”.

    //Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Lördag Morgon

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.